به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۲ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : ۳۴۵۰۵۰

معادلات پیچیده و سرگیجه‌آور؛ اینگونه صعود می‌کنیم

گروه ورزشی؛ از روز سه شنبه هفته سوم و پایانی لیگ ملت‌های والیبال آغاز می شود.
معادلات پیچیده و سرگیجه‌آور؛ اینگونه صعود می‌کنیم
هفته اول و دوم لیگ ملت‌های والیبال برای تیم ملی ایران شباهت‌ها و تفاوت‌های جالبی داشت. در هر دو هفته سرو قامتان کار خود را با دو پیروزی و دو شکست به اتمام رساندند اما با یک تفاوت عمده؛ تیم بهروز عطایی در هفته اول پایان تلخی داشت و شکست ناامیدکننده‌ای را برابر ژاپن تجربه کرد اما در هفته دوم ایران با پیروزی قاطعانه مقابل کانادا کار خود را به اتمام رساند.
جدای بحث نتیجه ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها به مراتب امیدوار کننده‌تر از هفته اول ظاهر شد؛ در واقع به نظر می‌رسد که تیم جوان شده ایران رفته رفته هماهنگی بیشتری پیدا کرده تا والیبال‌دوستان به آینده تیم ملی بسیار امیدوار شوند.
بعد از پیروزی مقابل تیم بدون باخت آمریکا آن هم با یک نمایش خیره کننده، مقابل برزیل شکست خوردیم اما این باخت در حالی رقم خورد که شاگردان بهروز عطایی در دو ست اول عملکرد فوق‌العاده ای به نمایش گذاشتند. در دیدار برابر کانادا تیم ملی دوباره به مسیر پیروزی بازگشت و با ارائه یک نمایش کم نقص در سه ست پیاپی بر حریف خود غلبه کرد تا با روحیه ای خوب پا به هفته پایانی مسابقات بگذاریم.


**شرایط پیچیده صعود
تیم ملی والیبال ایران در چهار مسابقه خود در هفته پایانی به مصاف لهستان،صربستان، ایتالیا و اسلوونی خواهد رفت. چهار رقیب قدرتمند که در این هفته از مسابقات چند بازیکن بزرگ خود را به ترکیب بازگردانده اند که شاید مهم ترین آن‌ها بازگشت ایوان زایتسف به ترکیب ایتالیاست.
تیم بهروز عطایی در حال حاضر با ۴ پیروزی در رده هشتم قرار گرفته است. در مجموع هشت تیم به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها صعود خواهند کرد. البته یکی از این تیم ها میزبان یعنی ایتالیا خواهد بود. به این معنا که ایران در صورت حفظ رتبه کنونی خود به این مهم دست خواهد یافت.

دو مسابقه اول نبرد با تیم های دوم و سوم جدول است. لهستان با ٧ برد تا حدود زیادی صعود خود را قطعی کرده است. ایتالیا هم که به عنوان میزبان نگرانی خاصی در این مورد ندارد. با این حال هر دو تیم به دنبال پایان خوب در مرحله گروهی هستند ‌بنابراین کار آسانی مقابل آن‌ها پیش رو نخواهند داشت.
دو مسابقه بعدی را می توان جدال های مرگ و زندگی تلقی کرد؛ تقابل با تیم های سه و چهار برده اسلوونی و صربستان که تمام توان خود را برای عملکرد خوب و نهایتا صعود به کار خواهند گرفت پس می توان گفت هفته پایانی سخت‌ترین هفته VNL برای ایران خواهد بود.

**چگونه صعود می کنیم؟
به طور کلی شرایط صعود فقط به بازی های خودمان بستگی ندارد. در واقع باید به نتایج دیگر مسابقات نیز نگاه ویژه ای داشت. با این حال به قطعیت می توان گفت که در صورت کسب ٧ امتیاز(دو برد ٣-٠ یا ٣-١ و یک باخت ٣-٢) راهی فینال VNL خواهیم شد. البته دو برد مقابل اسلوونی و صربستان نیز می تواند تا حدود زیادی تضمین کننده صعود باشد. به طور کلی ایران در هفته آخر حداقل به دو برد سه امتیازی احتیاج دارد.
**کاش این دو مسابقه را می‌بردیم
پیش از شروع لیگ ملت‌ها پیش‌بینی می‌شد ایران برای پیروزی بر هلند و بلغارستان کار دشواری پیش رو نداشته باشد اما در این دو مسابقه دو شکست تلخ را تجربه کردیم آن هم با نتیجه ٣-٠؛ اما اگر طبق پیش‌بینی این دو حریف را شکست می‌دادیم حالا شش برده بودیم و کار به مراتب راحت‌تری برای صعود داشتیم اما طبق عادت معمول خودمان کار را به اما و اگر کشاندیم.
برچسب ها: والیبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها