به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۲ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۳۴۵۰۷۱

تمام زن‌کُشی‌های خانوادگی که قلبمان را لرزاند

تمام زن‌کُشی‌های خانوادگی که قلبمان را لرزاند
گروه حوادث:ظهر دوشنبه ۶ تیر خبر هولناک قتل دختری نوجوان به دست پدرش در خانه‌ای واقع در شهرستان نورآباد ممسنی فارس به پلیس اعلام شد.وقتی تیم جنایی برای بررسی ماجرا به محل حادثه رفتند، مشخص شد این دختر ۱۶ ساله که آریانا نام داشت، به دنبال اختلافات خانوادگی با پدرش به خانه مادربزرگش رفته بود اما پدر او در حالی که عصبانی بود، با اطلاع از این‌که دخترش از خانه خارج شده، با حالت عصبانیت پس از برداشتن اسلحه شکاری به خانه مادرش رفته و بعد از بحث‌وجدل با دخترش، در نهایت او را با شلیک یک گلوله به قفسه سینه‌اش به قتل رسانده است با شنیدن این خبر باز هم در شوک فرو می‌رویم و نمی‌دانیم چه زمانی می‌رسد که چنین اتفاقات ناگواری به وقوع نپیوندد. در این مطلب به بررسی چند مورد مشابه در سالیان اخیر می‌پردازیم.
 
مونا حیدری چرا کشته شد؟
ساعت ۱۵ بعدازظهر شنبه ۱۶ بهمن‌ماه، مرد جوانی جلوی چشمان وحشت‌زده مردم سر زنش را در میدان کسایی خشیار اهواز با خوشحالی به نمایش گذاشت و فرار کرد. بلافاصله این جنایت هولناک از سوی اهالی وحشت‌زده میدان کسایی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اهواز گزارش داده شد. بدین ترتیب تیمی ‌از کارآگاهان اداره پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر شدند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند. مأموران پلیس در صحنه جنایت با جسد دختر ۱۷ ساله‌ای مواجه شدند که داخل یک خانه سرش از بدن جدا شده و جسد وی در مکان دیگری رها شده بود. تحقیقات بیشتر نشان داد، دختر جوان پس از فرار به ترکیه از سوی پدرش به ایران بازگردانده شده و به دست همسر و برادرشوهرش که هر دو پسرعموی او بودند، به قتل رسیده است.

رومینا اشرفی چرا کشته شد؟
رومینا اشرفی دختر ۱۳ ساله تالشی بود که پس از مخالفت‌های پدرش، رضا اشرفی با ازدواج او با پسر موردعلاقه‌اش (جوانی ۲۸ ساله به نام بهمن خاوری)، به همراه او اقدام به فرار از خانه کرد تا با یکدیگر ازدواج کنند. با این حال، پدر رومینا موفق به پیداکردن محل اختفای رومینا و بهمن شد و دختر خود را به خانه بازگرداند. پس از بازگرداندن رومینا به خانه، رضا اشرفی با تحریک اطرافیان از جمله عموهای دختر، در حالی که رومینا در خانه در خواب بود، با داس اقدام به بریدن سر فرزند خود کرد. رضا اشرفی پیش از قتل درباره مجازات فرزندکشی تحقیق کرده بود و می‌دانست در صورت قتل فرزندش قصاص نخواهد شد. پدر رومینا در نهایت به ۹ سال حبس محکوم شد و بهمن خاوری نیز دو سال زندان گرفت.

فاطمه برحی چرا کشته شد؟
فاطمه برحی دختر ۱۹ ساله آبادانی بود که طی ازدواجی اجباری به عقد پسرعموی ۲۳ ساله خود به نام حبیب برحی درآمد. او پس از مراسم عقد به مشهد فرار کرد و در آنجا زندگی پنهانی داشت تا این‌که شوهرش موفق به پیداکردن محل زندگی‌اش شد و او را به آبادان بازگرداند. پدرشوهر فاطمه که عمویش هم بود، یکی از فروشندگان حرفه‌ای مواد مخدر در آبادان بود و سال‌ها قبل خواهر خود یعنی عمه فاطمه را با برچسب خیانت به همسرش سر بریده بود اما پس از سال‌ها حبس از زندان آزاد شده بود. عمه فاطمه به خاطر این‌که همسرش به حبس ابد محکوم شده بود، تصمیم به جدایی گرفته بود که این سرنوشت را پیدا کرد. برادرشوهر فاطمه نیز که پسرعموی دیگرش بود، سال‌ها قبل با خواهر فاطمه ازدواج کرده بود. خواهر فاطمه از همان روزهای نخست زندگی‌اش بارها هدف ضرب و شتم قرار گرفته و حتی فرزندش زیر بار کتک سقط شده بود. پس از بازگرداندن فاطمه به آبادان، پدرش که احتمال می‌داد دخترش سرنوشت مرگباری همچون عمه‌اش داشته باشد، یک سم تهیه کرد و قصد دادن آن به فاطمه را داشت تا مرگ آسان‌تری داشته باشد که مادر فاطمه با اطلاع از اقدام شوهرش مانع کار او شد. پس از بازگشت فاطمه، شوهرش با تصور خیانت او، با تحریک خانواده‌اش فاطمه را در کنار رودخانه بهمنشیر آبادان با چاقو سر برید و سپس با حضور در کلانتری خود را تسلیم پلیس کرد. شوهر فاطمه در نهایت با رضایت اولیای دم از اعدام نجات یافت اما به دلیل جنبه عمومی‌ جرمش برای سپری‌کردن دوران محکومیت خود روانه زندان شد.

ریحانه عامری چرا کشته شد؟
ریحانه عامری، دختر ۲۵ ساله کرمانی بود که در شبکه‌های اجتماعی فعال بود. قتل او حواشی زیادی داشت و روایت‌های مختلفی درباره آن مطرح شد. خواهر و مادر ریحانه لباس‌های خیس خونش را در اتاق او در خانه پدری‌اش پیدا کردند. پلیس رد خون را تا کنار خودروی پدر ریحانه یافت. پس از پیداکردن پدر ریحانه در یکی از روستاهای کرمان او اعتراف کرد دخترش را به قتل رسانده و جسدش را در همان روستا رها کرده است. پدر ریحانه پس از دستگیری در ابتدا انگیزه خود از قتل دخترش را دیر آمدن او به خانه مطرح و همچنین ادعا کرد که ریحانه به حرف او گوش نمی‌کرد. سپس شایعاتی مبنی بر این‌که پسر موردعلاقه ریحانه از کارگاه پدرش سرقت کرده بود، عنوان شد. علاوه بر این عده‌ای بر این باور بودند که پدر ریحانه از انتشار عکس‌های او در فضای مجازی خشمگین بود و به همین دلیل او را به قتل رساند. اما پلیس کرمان علت حادثه را اختلاف خانوادگی پدر و دختر و عصبانیت پدر اعلام و شایعات مطرح‌شده درباره کشته‌شدن ریحانه با تبر را رد کرد. به گفته پلیس، میله آهنی که توسط پدر و در عصبانیت پرتاب شده بود، با سر دختر برخورد کرده و موجب مرگ وی شده بود. با این حال به گفته مادر ریحانه، دخترش به رابطه نامشروع پدرش با یکی از زنان فامیل پی برده بود و همین موضوع باعث اختلاف میان پدر و دختر شده بود. به ادعای مادر ریحانه، گرچه گفته شد که پدر ریحانه با میله آهنی او را به قتل رسانده اما در گزارش پزشکی قانونی به یک جسم تیز و برنده اشاره شده بود و او معتقد بود همسرش با تبر به سر ریحانه ضربه زده است.

گلاله شیخی چرا کشته شد؟
گلاله شیخی دختر ۲۵ ساله سقزی، فارغ‌التحصیل رشته حقوق و مشاور حقوق دفتر قضایی بود. پس از سماجت‌های یکی از خواستگاران خود، پسری به نام کیومرث که از اقوام دور مادر گلاله هم بود، به عقد او درآمد. کیومرث تحصیل‌کرده و کارمند بانک بود. هشت ماه از عقد گلاله و کیومرث گذشت و جهیزیه گلاله هم آماده شده بود تا به زودی پس از برگزاری مراسم ازدواجشان به خانه بخت برود. یک روز گلاله با همسر خود بیرون رفته بود تا درباره مراسم ازدواج‌شان صحبت کنند. کیومرث مخالف کارکردن گلاله بود، به همین دلیل مشاجره‌ای بین آن‌ها درگرفت که طی آن کیومرث با مشت به سر او زد. شوهر گلاله وقتی دید او دیگر نبض ندارد و نفس نمی‌کشد، جسدش را در خارج از سقز با بنزین آتش زد.کیومرث پس از قتل گلاله از سقز گریخت و با قصد فرار از کشور به تهران رفت که در آنجا توسط مأموران پلیس دستگیر شد.

مبینا سوری چرا کشته شد؟
مبینا سوری دختر ۱۴ ساله لرستانی بود که در سن ۱۳ سالگی با پسرعمه خود که روحانی جوانی در یکی از روستاهای لرستان بود، ازدواج کرد. پس از مدتی در روستا شایعه شد مبینا با خواستگار قبلی خود در ارتباط است. به گفته یکی از بستگان نزدیک او، به دنبال این شایعات تعدادی از اقوام مبینا به همراه شوهرش او را به کوه‌های اطراف روستا بردند و با روسری خفه‌اش کردند.سپس جسدش را به باغ مادربزرگ مبینا بردند و او را به درخت آویزان کردند تا وانمود کنند مبینا به قتل رسیده یا خودکشی کرده است.با این حال وقتی پلیس بالای سر جسد آمد، تشخیص داد که مبینا به قتل رسیده و همان زمان یکی از بستگان مقتول گفته بود ما او را کشتیم. به همین دلیل همه آن‌ها دستگیر شدند اما چند روز بعد شوهر مبینا به قتل وی اعتراف کرد.
مرجع : خبر جنوب
برچسب ها: قتل ناموسی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها