به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ساعت ۰۲:۴۹
کد مطلب : ۳۴۵۰۸۵

حتی دانش‌آموزان در حال فرار از ایران هستند!

حتی دانش‌آموزان در حال فرار از ایران هستند!
گروه جامعه: روزنامه اصولگرای رسالت نوشت: شواهد و مستندات روشنگر آن است که مهاجرت نخبگان به خارج از کشور افزایش یافته و شکارچیان مغزها، تاکنون برگزیدگان کنکورهای سراسری و المپیادهای علمی بسیاری را از کشور برده‌اند و در هواپیما و روی آسمان دعوتنامه دانشگاه‌های معتبر دنیا را به دست اشخاص رسانده‌اند. این پدیده به مقطع دانش‌آموزی نیز سرایت کرده و سال‌هاست زمزمه‌هایش به گوش می‌رسد که دانش‌آموزان تیزهوش و استعدادهای برتر برای ادامه تحصیل، جلای وطن می‌کنند. واقعیت تلخی که نشان می‌دهد، مهاجرت نخبگان نه تنها معکوس نشده، بلکه ابعاد تازه‌ای پیدا کرده و آن هم اشاعه این پدیده به مقطع دانش‌آموزی است که سبب گسترش دایره خروج استعدادهای برتر ایرانی به خارج از کشور شده است. چنانچه این روند ادامه یابد، جدا از هدر رفت هزینه هایی که طی سال‌های تحصیل برای آموزش و تربیت این افراد صرف شده است، می‌تواند ظرف چند سال آینده کشور را با بحران کمبود نیروی انسانی متخصص و ماهر به عنوان یکی از اساسی ترین شاخص‌های توسعه یافتگی مواجه کند. بر اساس آخرین آمارهای رصدخانه مهاجرت ایران، ۳۷ درصد از دارندگان مدال در المپیادهای دانش‌آموزی، ۲۵ درصد از مشمولان بنیاد نخبگان و ۱۵ درصد از رتبه‌های زیر هزار کنکور سراسری مقیم کشورهای دیگر هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۰۷:۴۲
وقتی که طرف صاحب نداشته باشه خوب باید یک جای انتخاب کند وقتی در کشوری کسی پیشرفت می کند ومستقل باشد پاپوش درست می کنند یا مثلا یک فخر زاده دانشمند گرامی را نتوانند محافظت کنند این از زرنگی اسرائیل نیست که این از کم کاری ما هست حالا دانش آموز هم فرار می کند حلا مرز باز بگزارند کی ها فرار می کنند (390046)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها