به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۴ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۳۴۵۱۰
پنتاگون در جدیدترین مدرک استراتژیک خود آورده است

کره‌شمالی؛ تهدیدی فزاینده برای آمریکا

گروه بين الملل: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در جدیدترین مدرک استراتژیک خود آورده است: کره‌شمالی تهدیدی فزاینده برای آمریکا محسوب می‌شود و علت آن پیگیری مداوم و مستمر پیونگ‌یانگ در آزمایش تسلیحات اتمی و پرتاب موشک‌های دوربرد است.
کره‌شمالی؛ تهدیدی فزاینده برای آمریکا

وزارت دفاع آمریکا با خواندن این مساله که پیونگ یانگ یک حکومت خودکامه و بسته است، در این مدرک استراتژیک آورده، ارتش آمریکا باید حضور گسترده خود را در منطقه تقویت کند و ادامه دهد و بر دفاع موشکی در منطقه سرمایه‌گذاری کند. در این بررسی وزارت دفاع آمده است: کره‌شمالی تهدیدی فزاینده بر ثبات و امنیت در شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا است و همچنین تهدیدی رو به رشد و مستقیم برای آمریکا محسوب می‌شود. نیروهای آمریکایی باید به همکاری نزدیکشان با ارتش کره جنوبی برای بازدارندگی و دفاع در مقابل تحریک‌های کره شمالی ادامه دهند.

این بررسی دفاعی از جانب پنتاگون در حالی منتشر شد که کره شمالی در هفته گذشته موشک‌های اسکاد کوتاه برد و راکت‌هایی را به داخل دریا پرتاب کرده و این آزمایش موشکی همزمان با رزمایش نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا بوده است که پیونگ یانگ به شدت با آن مخالفت می‌کند. مقام‌های آمریکایی همچنین اعلام کردند که قصد دارند تا برنامه‌هایی را برای ساخت کشتی، استقرار نیروی دریایی در استرالیا و افزایش رزمایش‌های مشترک نظامی وآموزشی با کشورهای جنوب شرق آسیا در نظر بگیرند.

مرجع : ايسنا