به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۶:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۳۴۵۱۰۵

صرافی کوکوین یا کوینکس

گروه کسب و کار: با نگاه به ماهیت ارزهای دیجیتال می‌توان دریافت که تعاملات مربوط به این نوع ارز، با تعاملات مربوط به ارزهای سنتی متفاوت بوده و نیازمند زیرساختی الکترونیکی است که بصورت عادی در فضای صرافی‌های مرسوم وجود ندارد.
صرافی کوکوین یا کوینکس
از همین روست که بعد از ظهور ارزهای دیجیتال، صرافی‌هایی هم که به داد و ستدهای این نوع ارز می‌پردازند و به نام صرافی‌های ارز دیجیتال شناخته می‌شوند، شکلی نسبتا متفاوت از نوع صرافی‌های سنتی دارند. امروزه هم به واسطۀ بازار داغی که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال محبوبی چون بیت کوین وجود دارد، این صرافی‌ها بازیگران اصلی صحنه کسب و کار و مبادلات ارز دیجیتال هستند.
از همین رو، ورود به عرصۀ ارزهای دیجیتال نه تنها دانش کافی درمورد رمزارزها را می‌طلبد، بلکه نیازمند آشنایی با صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال هم هست. چرا که در بسیاری از موارد، همکاری و تعامل درست با این صرافی‌ها، دروازۀ ورود به عرصۀ تبادلات و خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.

در میان صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر و در کلاس جهانی، تعدادی هستند که بیشترین شهرت را دارند و در همه جا نام آن‌ها دیده می‌شود، نام‌هایی چون بایننس (Binance)، کوکوین (KUCOIN) و کوینکس (CoinEx) که حتی بعضی از آن‌ها ارز دیجیتال مخصوص خود را هم به بازار عرضه کرده‌اند و نمودارهای قیمتی‌شان حتی در شبکه‌های خبری هم به چشم می‌خورد. حال اگر پای انتخاب و مقایسه در میان باشد و به طور مثال بخواهید از میان دو صرافی کوکوین و کوینکس یکی را انتخاب کنید، ملاک انتخاب و تصمیم شما چه خواهد بود؟
این مقاله سعی در پاسخ به این سوال دارد و ابتدا شرحی از نحوۀ عملکرد و کار دو صرافی کوکوین و کوینکس ارائه می‌دهد و در مرحلۀ بعدی، دست به تحلیلی مقایسه‌ای بین این دوصرافی می‌زند. پس همراه ما باشید تا بیشتر در مورد این دو صرافی محبوب و معروف بدانیم.  

نحوه عملکرد یک صرافی ارز دیجیتال معتبر
یک صرافی ارز دیجیتال معتبر برای موفق بودن در ارائه خدمات و سرویس‌های رمزارز، به مشتریانش اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال خود را با دارایی‌هایی نظیر پول عادی و یا سایر ارزهای دیجیتال معامله کنند و این کار را از مجرای ارائۀ یک پلتفرم انجام می‌دهد که توسط آن کاربران می‌توانند دست به خرید و فروش و مبادلات ارزهای دیجیتال بزنند و پول و ارز خود را از طریق انتقال بانکی، انتقال سیمی و یا سایر ابزارهای معمول، سپرده و یا منتقل کنند.
بحث برداشت ارزهای دیجیتال هم نکته مهمی است که سازوکار آن در صرافی‌ها و کارگزاری‌های معتبر، متفاوت است. برخی از کارگزاری‌ها که بر روی دارایی‌هایی مانند سهام متمرکز هستند، مانند  Robinhood و eToro، به کاربران اجازه می‌دهند ارزهای دیجیتال را خریداری کنند، اما آن‌ها را از کیف پول‌های ارز دیجیتال خود خارج نکنند. در مقابل، صرافی‌های اختصاصی ارزهای دیجیتال مانند Binance  و Coinbase امکان برداشت ارزهای دیجیتال را هم به کاربران خود می‌دهند.

صرافی کوکوین (KuCoin)


در میان صرافی‌های معروف دنیا شاید بیشترین نام‌هایی که به گوش می‌رسند، نام صرافی‌های بایننس (Binance) و کوکوین (KUCOIN) و همچنین کوینکس (CoinEx) باشند.
صرافی کوکوین با آدرسِ www.kucoin.com توسط Michael Gan و Eric Don در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد. این صرافی در فهرست ۱۰ صرافی پرترافیک جهان قرار دارد و برخلاف صرافی معروفی چون بایننس که قوانین سفت و سختی را در تایید نکردن پاسپورت ایرانی و احراز هویت دارد و ایرانی‌ها کماکان نمی‌توانند در پلت‌فرم این صرافی احراز هویت کنند، در صرافی کوکوین، بدون انجام پروسۀ احراز هویت و در یک محدوده مناسب، امکان انجام سقفی از معاملات و واریز و برداشت رمزارز برای کاربران ایرانی فراهم است.
صرافی کوکوین یکی از امن‌ترین و پیشرفته‌ترین پلتفرم‌های خرید، فروش و تبدیل ارزهای دیجیتال را دارد که در آن، طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال ارائه شده و امکان معامله بیش از ۲۰۰ نوع رمزارز نظیر بیت کوین، اتریوم، ترون، ،USDT ، و… وجود دارد.

گفتنی است که کوکوین هیچ محدودیتی در مبادله میان فیات و ارز دیجیتال ندارد و از بیش از 50 ارز فیات از طریق بازار P2P خود و کانال کارت‌های اعتباری پشتیبانی می‌کند.
کوکوین همچنین دارای یکی از پیشرفته‌ترین تیم‌های فن‌آوری در حوزۀ امنیت و نگهداری است و دائماً سیستم‌های امنیتی خود را برای اطمینان از درامنیت بودن دارایی‌ها و حساب‌های کاربران ارتقا می‌دهد. به همین منظور هم پلت‌فرم کوکوین از چندین لایۀ امنیتی استفاده می‌کند و تجارت و مبادلات ارزهای دیجیتال بر روی بستر آن امن و مطمئن است.
کوکوین برای راحتی کار مشتریان خود، اپلیکیشنی کاربردی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که به واسطۀ بهره‌گیری از رابط کاربری آسان، تعامل با آن برای کاربران تازه‌وارد نیز راحت است.
کوکوین هم مانند صرافی بایننس، ارز دیجیتال مخصوص به خود را دارد که به آن Kucoin Shares (KSC) گفته می‌شود که در صورت داشتن آن کاربر تخفیف بالایی را در کمیسیون معاملات خود دریافت می‌کند. این صرافی در میان سایر صرافی‌های ارز دیجیتال، کمترین کمیسیون و کارمزد را دریافت می‌کند و این نکته‌ای مهم در انتخاب این صرافی از سوی مشتریان‌اش است.

صرافی کوینکس (CoinEx)


صرافی ارز دیجیتال کوینکس در دسامبر سال 2017 تأسیس شد و اعضای تیم آن همگی از از اولین متخصصان رمزارز و شرکت‌های مالی و اینترنتی پیشرو در جهان بودند که با کوله‌باری از تجربیاتی غنی در این حوزه به تیم کوینکس پیوستند.
 هدف صرافی کوینکس ایجاد یک پلتفرم ارز دیجیتال ایمن و کم‌هزینه و با سرعت بالاست که رابط کاربری آسانی داشته و طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال را پوشش دهد. کار با این صرافی خصوصا برای افرادی که به دنبال یک بازار معاملاتی قوی برای سرمایه‌گذاری هستند، بسیار مناسب است.
در این صرافی، واریز و برداشت‌ به سرعت انجام می‌شوند و کاربران می‌توانند به سرعت مبادلات و تراکنش‌های خود را به سرانجام برسانند.

مقایسه دو صرافی کوکوین و کوینکس
مقایسه بین دو صرافی کوکوین و کوینکس را می‌توان با نگاه به چند فاکتور انجام داد که ما در اینجا سه فاکتورِ تنوع ارزهای دیجیتال پوشش داده شده، کارمزد دریافتی از سوی صرافی و پروسه احراز هویت را بررسی می‌کنیم.
از نظر تنوع ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده، صرافی کوکوین تعداد ارز دیجیتال بیشتری را نسبت به صرافی کوینکس پشتیبانی می‌کند و از این نظر، صرافی کوکوین در این حوزه برتری دارد.
در بحث کارمزد، عددی که صرافی کوکوین برای تیکر و میکر نشان می‌دهد، 0.1 است، در حالیکه این عدد برای کوینکس به مقدار 0.2 می‌رسد.
و در بحث احراز هویت هم صرافی کوکوین بهتر عمل می‌کند و برای کاربران ایرانی امکان انجام مبادلات را بدون احراز هویت و تا محدوده خاصی محقق می‌کند.

سخن آخر
به طور کلی دغدغۀ کاربران ایرانی برای ورود به صحنۀ کسب و کار ارزهای دیجیتال همیشه بیشتر از کاربران خارجی بوده است. جدا از این بحث که آیا خرید و فروش ارز دیجیتال قانونی است؟، کاربران ایرانی به دنبال تعامل با صرافی‌هایی هستند که در پروسۀ احراز هویت برای آن‌ها مشکلی ایجاد نکرده و اجازۀ انجام مبادلات ارزی را به آن‌ها بدهد، صرافی‌هایی خارجی که کاربران ایرانی بتوانند بدون نیاز به تغییر IP در آن‌ها ثبت نام کرده و وارد عرصۀ تجارت در این حوزه شوند. صرافی کوکوین که از صرافی‌های معروف است، برخلاف تعداد زیادی از صرافی‌های خارجی، این اجازه را به کاربران ایرانی می‌دهد تا در یک محدوده مناسب، بتوانند خرید و فروش رمزارز داشته باشند.
در کنار صرافی کوکوین، این مقاله به بررسی اجمالی صرافی کوینکس هم پرداخته و دست به مقایسه‌ای بین این صرافی و کوکوین زده است که در این مقایسه، صرافی کوکوین، برتری قابل قبولی را نشان داده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها