به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۳۴۵۱۱۸

چرا افسردگی شب ها شدید تر می شود؟

چرا افسردگی شب ها شدید تر می شود؟
گروه سلامت: بسیاری از مبتلایان به افسردگی گزارش می دهند که برخی از جنبه های وضعیت آنها، مانند احساس غم و اندوه و یا بی ارزشی، به نظر می رسد در شب بدتر می شود. افسردگی یک اختلال خلقی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. اشکال شدید آن می تواند تاثیر زیادی بر زندگی روزمره بگذارد. هر فرد مبتلا به این اختلال تجربه بسیار متفاوتی خواهد داشت. به عنوان مثال، در بسیاری از موارد، افراد گزارش می دهند که علائم آن ها در شب بدتر می شود.

بااین حال، برخی دیگر ممکن است دچار کسلی بعد از ظهر یا بدتر شدن علائم در صبح، هنگام بیدار شدن می شود. به نقل از هفته‌نامه نیوزویک افسردگی بالینی می تواند تاثیر قابل توجهی برزندگی روزمره مبتلایان داشته باشد و اغلب علاوه بر رفتار های اساسی مانند خواب و غذا خوردن، در زندگی کاری و اجتماعی فرد تداخل ایجاد می کند. برای اینکه یک متخصص سلامت روان تشخیص دهد فردی مبتلا به افسردگی است، بیمار معمولا باید حداقل دو هفته علائم را تجربه کرده باشد.

بسیاری از مبتلایان به افسردگی گزارش می دهند که برخی از جنبه های وضعیت آنها، مانند احساس غم و اندوه ویا بی ارزشی، به نظر می رسد در شب بدتر می شود. این امر میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که شامل عوامل بیولوژیکی، محیطی و روانی می شود.خلق و خوی ما تحت تاثیر تغییرات منظمی است که هرروز در بدن ما رخ می دهد. یک کرنوبیولوژیست از از بیمارستان روان پزشکی دانشگاه بازل سوییس یه نیوزویک گفت:« ساعت بیولوژیکی ، تمام رفتار، فیزیولوژی و بیوشیمی مارا طبق یک الگوی 24 ساعته هدایت می کند. خلق و خو، عملکرد و هوشیاری ما از ریتم شبانه روزی بدن پیروی می کند. برای مثال دمای بدن ما دراواخر بعد از ظهر حداکثر و در نیمه یدوم شب حداقل است.

به گفته ی این کرنوبیولوژیست شب ها زمانی است که خلق و خوی افراد در پایین ترین حد است و این پدیده می تواند علائم را در افرادی که علائم افسردگی دارن، اغراق آمیز و بدتر است.یکی دیگر از دلایلی که افراد ممکن است علائم بدتری را در شب ها گزارش کنند، به این دلیل است که افراد در این زمان خودرا تنها می بینند و از حواس پرتی های روز که معمولا آنها را مشغول می کنند دور شده اند.

تنها ماندن در شب نیز شرایط ایده آلی را برای نشخوار فکری ایجاد می کند که یکی از ویژگی های رایج افسردگی است.در این زمینه، نشخوار فکری زمانی است که افراد به طور مکرر بر افکار منفی جنبه ی وضعیت خود تمرکز می کنند.علائم افسردگی شبانه همچنین می تواند در توانایی خواب اختلال ایجاد کند وافراد را در حالیکه در رختخواب دراز می کشند بیدار نگهدارند.

این میتواند منجر به احساس اضطراب یا نا امیدی شود که به نوبه ی خود خوابیدن را سخت تر می کند و در عین حال برخی علائم افسردگی را تشدید کند. استفاده از تلفن ها و سایر وسایل قبل از خواب می تواند وضعیت را بدتر کند زیرا نورآبی که از آنها ساطع می شود به اختلال خواب کمک می کند.
برچسب ها: افسردگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها