کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیامک دریافت سود سهام عدالت را باز کنیم؟

باشگاه خبرنگاران , 13 تير 1401 ساعت 11:17


گروه جامعه: با نزدیک شدن به موعد دریافت سود سهام عدالت بار دیگر کلاهبرداران از طریق ارسال پیامک‌هایی حاوی لینک جعلی مردم را فریب می‌دهند. مجرمان سایبری با طراحی پلتفرم مجرمانه در قالب استفاده از نام و نشان سامانه سهام عدالت و ارسال پیامک افراد را به صفحات جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت می‌کنند.

با مطرح شدن واریز سود سهام عدالت برای جاماندگان، کلاهبرداران فرصت را غنیمت شمرده و به کاسبی خود (دست کردن در جیب مردم) رونق داده‌اند.سپرده‌گذاری مرکزی هم که متولی واریز سود سهام عدالت است برای پیشگیری از فریب خوردن مردم اطلاعیه را صادر کرده و به مردم هشدارهای لازم را داده است.

در این اطلاعیه آمده است به‌تازگی مجرمان سایبری با ترفندی جدید و با ارسال پیامک و یا پیام در شبکه‌های اجتماعی با نام واریز سود سهام عدالت مترصد کلاهبرداری از مردم هستند.پیام‌های جعلی که به‌تازگی منتشر شده است، از مخاطبین درخواست می‌کند که برای دریافت سود سهام خود از طریق لینک آلوده اقدام کند که سهامداران می‌بایست نسبت به این اقدام کلاهبردارانه آگاه باشند.

آقای امید ارباب مدیر امنیت اطلاعات سپرده‌گذاری مرکزی گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای واریز سود سهام عدالت پیامکی ارسال نمی‌کند. با توجه به کلاهبرداری‌های جدید که در خصوص سود سهام عدالت انجام شده افراد باید این نکته را توجه داشته باشند که هیچ ارگانی از طریق شماره موبایل‌های شخصی اقدام به ارسال پیامک نمی‌کند.نکته مهم‌تر این که تمام سامانه‌های دولتی با پسوند.IR تمام می‌شوند و پسوند‌های دیگر مورد اعتماد و قبول نیستند افراد در صورت مواجه با چنین مواردی حتما با سامانه ۱۵۶۹ تماس حاصل کنند.


کد مطلب: 345139

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/345139/پیامک-دریافت-سود-سهام-عدالت-باز-کنیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir