به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۳۴۵۱۶۵

سرقت غلات اوکراین توسط روسیه

سرقت غلات اوکراین توسط روسیه
گروه بین الملل: سفیر اوکراین در ترکیه از توقیف «یک کشتی روسی حامل غلات دزدیده شده از اوکراین» توسط مقامات ترکیه خبر داد.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که اوکراین در روزهای اخیر از دولت ترکیه خواسته بود که کشتی «ژیبک ژولی» با پرچم روسیه را توقیف کند.
واسیل بودنار، گفت: «ما همکاری کاملی با یکدیگر [ترکیه] داریم. این کشتی اکنون در ورودی بندر متوقف شده و مقامات گمرک ترکیه آن را توقیف کرده‌اند.»
اوکراین می‌گوید روسیه با تسخیر هر منطقه‌ای در این کشور غلات آنجا را می‌دزدد.بودنار گفت که سرنوشت این کشتی در جلسه‌ای که بازرسان خواهند داشت مشخص می‌شود و اوکراین امیدوار است که این محموله غلات را مصادره کند.اوکراین می‌گوید روسیه با تسخیر هر منطقه‌ای در این کشور، غلات آنجا را می‌دزدد و بخشی از آن را نیز برای فروش به ترکیه فرستاده است.
روسیه و اوکراین هر دو از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان غلات در جهان هستند. به گزارش فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) روسیه در سال گذشته میلادی بیش از ۳۷ میلیون تن گندم به کشورهای جهان صادر کرده است؛ صادرات گندم اوکراین نیز در این سال ۱۸ میلیون تن اعلام شده است. نگرانی از تبعات منفی جنگ اوکراین بر روند تامین مواد غذایی برای دیگر کشورها بویژه کشورهای کمتر توسعه یافته، باعث افزایش جهانی قیمت گندم، روغن آفتابگردان و نهاده‌های دامی از هم اکنون شده است.
بر اساس برخی از گزارش‌ها، به علت ناامنی ناشی از جنگ بیش از ۲۰ درصد تولید گندم اوکراین قابل برداشت و عرضه در بازار نیست.


 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها