به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۳۴۵۱۹۲

تهران آخر هفته گرم‌تر می‌شود

تهران آخر هفته گرم‌تر می‌شود
گروه جامعه: کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت. امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز در مناطقی از اردبیل، مازندران، گیلان و بلندی‌های البرز مرکزی، رشد ابر، گاهی بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. همچنین در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بلندی‌های جنوب کرمان، شمال‌شرق هرمزگان در ساعت‌های بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

نقشینه گفت: امروز در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از مرکز، شرق و شمال‌شرق وزش باد شدید رخ می‌دهد که می‌تواند در برخی مناطق سبب خیزش گردوخاک، کاهی کیفیت هوا و دید افقی شود. فردا نیز در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بلندی‌های جنوب کرمان، جنوب‌شرق فارس در ساعات بعدازظهر، رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق مورد انتظار است. در مناطقی از شرق، شمال‌شرق و مرکز کشور وزش باد تداوم پیدا می‌کند.وی ادامه داد: امروز و فردا در استان‌های مرزی ایلام، خوزستان، بوشهر و جنوب فارس، وزش باد همراه با گردوغبار پدیده غالب است.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه چهارشنبه و پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده، توضیح داد: چهارشنبه و پنجشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد که این شرایط برای مناطقی از هرمزگان نیز مشابه است.

به گفته نقشینه، وزش باد شدید همراه با گردوخاک در برخی از ساعت‌ها در شرق، جنوب‌شرق و مناطقی از مرکز کشور در روزهای چهارشنبه و پنجشبنه تداوم پیدا می‌کند. جمعه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، افزایش ابر، وزش باد، رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: آسمان مناطقی از شمال‌غرب و غرب کشور طی روز جمعه غبارآلود است. وزش باد در جنوب خوزستان، بوشهر، شمال خلیج‌فارس، افزایش پیدا می‌کند. همچنین امروز و فردا در نیمه شرقی سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، سمنان و شمال‌شرق کشور، روند کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا اواسط امروز ساحل دریای خزر در گیلان و مازندران مواج و متلاطم است و طی ۵ روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد شد که هشدار سطح نارنجی برای شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان و شرق تنگه هرمز پیش‌بینی شده  است. همچنین در ساحل و فراساحل بین ۲ تا ۳ متر افزایش ارتفاع موج است که باید شهروندان محدودیت و  احتیاط در تردد دریایی را مدنظر قرار بدهند.

نقشینه درباره وضعیت هوای تهران هم گفت: بیشینه دمای امروز و فردای تهران ۳۲ درجه است و چهارشنبه و پنجشنبه به ۳۳ و ۳۵ درجه خواهد رسید. طی ۵ روز آینده تهران آسمانی صاف و آفتابی خواهد داشت و امروز در ساعات بعدازظهر گاهی وزش باد شدید خواهد شد و احتمال گردوخاک به ویژه در مناطق جنوبی استان وجود دارد.
برچسب ها: هواشناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها