به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۳۴۵۲۱۹

هر آن چیزی که باید از مخارج سفر به مشهد بدانید!

گروه گردشگری: سفر به شهر مشهد مقدس را می‌توان یکی از محبوب‌ترین سفرها میان مسافران دانست؛ چرا که افراد زیادی سالانه برای زیارت حرم امام رضا و همچنین بازدید از جاهای دیدنی به این شهر می‌آیند. تنوع این جاذبه‌های گردشگری و مراکز تفریحی مشهد به قدری زیاد است که با یک سفر نمی‌توان از بهترین آن‌ها دیدن کرد.
هزینه-های-سفر-به-شهر-مشهد
هزینه-های-سفر-به-شهر-مشهد
در این بین دغدغه‌ی اکثر مسافران آگاهی از هزینه‌های سفر به مشهد است که لازمه‌ی آن مطالعه و بررسی عوامل موثر بر آن است. به عنوان مثال قیمت بلیط هواپیما مشهد چقدر است؟ یا مخارج سفر با اتوبوس به چه مواردی بستگی داشته و کدام یک از شیوه‌های سفر ارزان‌تر است؟ اینگونه پرسش‌های متداول و پرتکرار سبب شد تا مطلب زیر را به معرفی این موضوع اختصاص دهیم. پس برای مدیریت هزینه‌های خود به بهترین شکل با ما در ادامه همراه باشید.

اگر قصد دارید با تور سفر کنید بخوانید!
سفر به مشهد با تور نه تنها روشی پرطرفدار بلکه یکی از بهترین شیوه‌های سفر به مشهد است. شما با این روش دیگر نگران خرید جداگانه‌ی بلیط هواپیما مشهد، قطار، اتوبوس، رزرو هتل و... نخواهید بود و هر آنچه را که بخواهید با تور مشهد  دریافت می‌کنید. البته باید توجه داشته باشید که این روش به دو صورت هوایی و زمینی انجام می‌پذیرد. از آنجایی که هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند؛ توصیه می‌کنیم در ابتدا اولویت‌های خود را بررسی کنید. به عنوان مثال اگر به سریع رسیدن به مقصد اهمیت بیشتری می‌دهید؛ دیگر نباید نگران هزینه تور هوایی باشید بلکه در کمترین زمان به این شهر خواهید رسید. در مقابل اگر زمان برایتان اهمیت چندانی ندارد و می‌خواهید از مسیر سفر لذت بیشتری ببرید؛ تور زمینی کاملا مناسب شماست. هزینه تور زمینی نیز معمولا کمتر از روش هوایی بوده که در ادامه به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت.

هزینه این سفر بدون تور چقدر است؟
سفر به مشهد بدون تور با 3 وسیله‌ی حمل‌ونقل عمومی انجام پذیر است که شامل خودروی شخصی، هواپیما، قطار و اتوبوس می‌شوند. همچنین هزینه اقامت به آن اضافه می‌شود که در بخش بعدی به آن می‌پردازیم. در زیر هزینه سفر به مشهد بدون تور را مشاهده می‌کنید.

مخارج سفر با هواپیما
همانطور که می‌دانید اغلب هزینه سفر با هواپیما به مراتب گران‌تر از روش زمینی است. علت آن نیز به قیمت بلیط هواپیما برمی‌گردد که در مقابل بلیط‌های قطار و اتوبوس بیشتر ارائه می‌شود. البته این به معنا نیست که شما نمی‌توانید بلیط ارزان‌تری خریداری کنید! بلکه اگر با نحوه‌ی خرید بلیط‌های لحظه آخری آشنا باشید می‌توانید به راحتی قیمت بلیط خود را به نصف برسانید. نکته‌ی دیگری که باید آن را بررسی کنید؛ مسافت شهر سکونت شما تا مشهد است. چرا که اگر فاصله‌ی زیادی تا مقصد داشته باشید؛ ممکن است هزینه‌های سفر به مشهد با تور هوایی کمتر از روش‌های زمینی دربیاید! پس حتما قبل از هر انتخابی به دقت مسافت و زمانی که در مسیر هستید را بررسی کنید. به عنوان مثال هزینه بلیط‌های مسافرتی از آژانس قاصدک24 نسبت به سایرین کمتر بوده که برای اطلاع از آن‌ها می‌توانید به وبسایت قاصدک24 مراجعه کنید. به عنوان مثال قیمت بلیط هواپیما مشهد از تهران حداقل 840 هزار تومان بوده و بلیط هواپیما اصفهان مشهد قاصدک24 950 هزار تومان است.

مخارج سفر با هواپیما

مخارج سفر با قطار
همانطور که گفتیم مشهد از پرطرفدارترین مقاصد سفر در ایران بوده و دور از انتظار نیست که بلیط‌های مسافرتی آن پر فروش باشد. با این حال بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند با یک وسیله نقلیه ارزان‌تر به مشهد سفر کنند. البته تنها مزیت این روش، مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه سفر به مشهد با قطار نیست. بلکه قطار نسبت به سایر وسایل‌های نقلیه از امنیت بیشتری برخوردار بوده و امکانات رفاهی جذاب‌تری دارد. شما نه تنها با این روش هزینه‌ی کمتری نسبت به هواپیما متقبل خواهید شد؛ بلکه از مسیر نیز لذت بیشتری می‌برید. فراموش نکنید سفر با قطار به مشهد برای سفرهای خانوادگی و دسته‌جمعی بسیار جالب توجه بوده و لحظات دلچسبی را برایتان به همراه خواهد داشت.

مخارج سفر با اتوبوس
اتوبوس یکی آسان‌ترین شیوه‌های حمل‌ونقل شناخته می‌شود که اغلب در تمام ساعات روز دردسترس است. همچنین هزینه سفر به مشهد با اتوبوس نسبت به سایر وسایل نقلیه، ارزان‌تر برایتان تمام می‌‌شود و فرصت مناسبی برای کاهش مخارج است. البته در کنار این مزایا، معایبی نیز وجود دارد که یکی از مهمترین آن‌ها، صرف زمان بیشتر در طول مسیر است. لذا در مسافت‌های طولانی سفر با بلیط اتوبوس مشهد کمی دشوار بوده و امکانات رفاهی کمتری نسبت به بلیط قطار و هواپیما دارد.

هزینه-سفر-با-اتوبوس

هزینه‌های سفر با خودروی شخصی به شهر مشهد
در سفر به مشهد با ماشین شخصی دیگر دستتان در مدیریت هزینه‌ها و مخارج کاملا باز است. می‌توانید در هتل یا اقامتگاه دلخواه خود در مسیر اسکان کنید یا حتی در فضای سبز از چادرهای مسافرتی استفاده کنید. در این بین تنها نکته‌ای که باید بررسی کنید؛ میزان مصرف بنزین خودرو به همراه هزینه‌ی آن و مسافت طی شده است. با بررسی این موضوع به راحتی می‌توانید هزینه سفر به مشهد با ماشین شخصی را به طور کامل محاسبه کنید.
در زیر محبوب‌ترین و بهترین مسیرها به مشهد را مشاهده می‌کنید:

•    مسیر تهران  به مشهد با ماشین: تهران، گرمسار، استان سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، داورزن، سبزوار، نیشابور، ملک آباد، مشهد (مسافت 880 کیلومتر)
•    بهترین مسیر اصفهان به مشهد با ماشین شخصی: اصفهان، سگزي، كوهپايه، نائين، انارک، خور، طبس، ديهوک ، فردوس، بجستان، فيض آباد، تربت حيدريه، مُلک آباد، مشهد (مسافت 1124 کیلومتر)
•    مسیر مشهد به اهواز با ماشین شخصی: اهواز، شوش، انديمشک، آزاد راه خرم آباد-پل زال، خرم آباد، زاغه، چالانچولان، بروجرد، توره ، اراک، استان قم، گرمسار، استان سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، داورزن، سبزوار، نیشابور، ملک آباد، مشهد (مسافت 1630 کیلومتر)
•    مسیر مشهد از شمال: ساری، سورک، نِكا، رستمكلا، بهشهر ، گلوگاه، بندر گز، كردكوی، گرگان، فاضل آباد، علي آباد، خانبين، دلند ، آزادشهر، مينودشت، گاليکش، تنگراه، چمن بيد، آشخانه، بجنورد، شيروان، فاروج، قوچان، چناران، مشهد (مسافت 689 کیلومتر)

پس از معرفی مخارج این سفر قصد داریم تا شما را با نحوه‌ی خرید این بلیط‌ها آشنا کنیم. اگر قصد دارید با خودروی شخصی سفر کنید که به بلیط‌های مسافرتی نیازی نخواهید داشت. ولی اگر تصمیم شما سفر با اتوبوس، هواپیما و قطار باشد توصیه می‌کنیم برای خرید اینترنتی آن‌ها از سایت‌های معتبر مانند آژانس مسافرتی قاصدک24 استفاده کنید. چرا که در این مجموعه امکان مشاهده‌ی قیمت‌ها وجود داشته و می‌توانید قیمت بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس خود را با وارد کردن مبدا و مقصد مشاهده کنید. البته خدمات این آژانس همینجا به پایان نمی‌رسد و شما می‌توانید برای اقامت در مشهد نیز از قاصدک24 انواع هتل‌های 5 ستاره، 4 ستاره، هتل آپارتمان و... را رزرو کنید یا برای خرید تورهای مسافرتی داخلی و خارجی با پشتیبانی آن در تماس باشید.
مطلب پیشنهادی: با این ایده‌ها سفرتان به مشهد را فراموش نشدنی کنید!
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها