به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۴۴
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : ۳۴۵۲۶۱

جزئیات طلاق توافقی و بهترین موسسه حقوقی طلاق توافقی

گروه خانواده: طلاق توافقی به روشی از طلاق گفته می‌شود که زن و شوهر آماده‌ی جدا شدن از یکدیگر هستند و در خصوص همه‌ی موارد زندگی خصوصاً حق و حقوقی که نسبت به هم به گردن دارند، به توافق رسیده‌اند.
جزئیات طلاق توافقی و بهترین موسسه حقوقی طلاق توافقی
در واقع از جمله شرایطی که طلاق را برای زن و شوهر آسان می‌کند توافق کامل درباره‌ی موضوعاتی مانند نفقه، مهریه، حضانت فرزندان و... است که اگر به تأیید دادگاه نیز برسد، گواهی عدم سازش صادر خواهد شد. به طور کلی بهترین راه جدایی زوجین طلاق توافقی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه خواهد داد که البته این موضوع دلیل بر عدم استفاده از وکیل طلاق نیست، حتی انتخاب وکیل در این شرایط نیز می‌تواند کمک کننده باشد، به شرطی که از یک وکیل باتجربه و البته با دانش استفاده شود.

شرایط طلاق توافقی
پر واضح است که برای این نوع طلاق، مهم‌ترین موضوعی که مطرح خواهد بود، رضایت کامل دو طرف است که با این اوصاف نیز احتیاج به یک وکیل طلاق توافقی خواهد بود چرا که زن و شوهر باید در موارد مختلف با یکدیگر صلح کنند که مهم‌ترین آنها مهریه و حضانت فرزند است. ضمناً تقسیم اموال پس از طلاق نیز باید به طور کامل مورد توافق دو طرف قرار بگیرد که در این خصوص نیز احتمالاً نیاز به یک وکیل خبره است. به طور کلی همه‌ی موارد عنوان شده نیاز به داشتن اطلاعات کامل بوده تا زن و شوهر بتوانند تصمیم درستی در خصوص جدا شدن از یکدگیر اتخاذ کنند.

مراحل طلاق توافقی با وکیل
بسیاری از زوجین برای طلاق نوع توافقی تمایلی به انجام کارهای مربوط به طلاق از جمله شرکت در جلسات مشاوره‌، غربالگری و مواردی از این دست را ندارند که در این صورت بهتر است که از یک وکیل باتجربه استفاده شود. برای این منظور کافی است که به سامانه ثنا مراجعه کنید و به وکیل مدنظرتان وکالت دهید. (به صورت حضوری نیز این امکان وجود دارد). توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید همه‌ی مراحل طلاق توافقی به طور کامل بوسیله‌ی وکیل طی شود، حتماً در انتخاب آن دقت زیادی کنید. گفتنی است وکیل در نظر گرفته شده بر اساس تجربه و دانشی که دارد حتی می‌تواند در دفتر طلاق به جهت جاری شدن صیغه طلاق نیز حاضر شود. همچنین ناگفته نماند که این نوع طلاق برای زوج‌های مقیم خارج از کشور بهترین گزینه خواهد بود چرا که معمولاً امکان حضور در دادگاه برای این افراد وجود دارد. بنابراین اگر شرایط طلاق در ترکیه را ندارید، بهتر است که از یک وکیل خبره در این خصوص استفاده کنید.

مدت زمان طلاق توافقی
از مهم‌ترین سوالاتی که زوجین در زمان طلاق به صورت توافقی دارند، این است که مدت زمان نهایی شدن کار چقدر است. در پاسخ باید عرض کنیم که این مورد بسته به اینکه کارهای طلاق را چه کسی انجام می‌دهد، متفاوت است. در واقع اگر یکی از طرفین طلاق روال عادی را در پیش بگیرد مطمئناً به دلیل آشنا نبودن با قوانین طلاق، به نتیجه رسیدن کار به مدت زمان بیشتری؛ حتی تا 9 ماه نیاز خواهد داشت. اما استفاده از یک وکیل مناسب تا حد زیادی می‌تواند به انجام کار سرعت ببخشد.

image_1656753229.png

حق طلاق بهتر است یا مهریه
یکی از مهم‌ترین سوالاتی که خانم‌ها قبل از ازدواج با آن رو به رو هستند، این است که حق طلاق بهتر است یا مهریه که در پاسخ به این سوال باید عنوان کنیم که بسته به شرایط هر فرد می‌توان پاسخ متفاوتی در نظر گرفت. در واقع این مورد کاملاً بسته به نظر خانم‌ها دارد چرا که هر کدام از این دو مورد برتری خاصی نسبت به یکدیگر ندارند و لازم است که افراد برای اتخاذ تصمیم درست، بررسی‌های لازم را انجام دهند. به طور کلی ممکن است بسیاری از خانم‌ها در صورتی که احساس کنند با شریک زندگی‌شان نمی‌توانند ادامه دهند یا در صورت نیاز به جدایی طلاق توافقی را ممکن ندانند، مهریه را موضوع با اهمیتی ندانسته و به دریافت حق طلاق قانع شوند. این در حالی است که بعضی از خانم‌ها نمی‌توانند بنا به شرایطی که دارند از مهریه‌شان بگذرند. بنابراین خانم‌ها باید طبق شرایطی که دارند نسبت به انجام این دو کار اقدام کنند.

بررسی حضانت فرزند در طلاق توافقی
موضوع با اهمیتی که در طلاق وجود دارد، حضانت فرزند است. قانون جدید طلاق توافقی در این مورد، حضانت فرزند پسر و دختر را تا 7 سالگی به مادر داده است. سپس حضانت دختر تا 9 سالگی و پسر تا 15 سالگی با پدر بوده که پس از این سن تصمیم گیرنده فرزند خواهد بود. البته این قوانین در مورد طلاق به صورت توافقی می‌تواند دچار تغییرات شود چرا که بر اساس توافقات انجام شده بین زن و شوهر در نظر گرفته شده تا آنچه که برای فرزند بهترین انتخاب است، صورت پذیرد.

بررسی طلاق توافقی در دوران عقد
اگر مرد و زن پس از عقد و قبل از زیر یک سقف رفتن، تصمیم به طلاق بگیرند پر واضح است که باید یکسری از موارد را حل و فصل کنند که از جمله می‌توان به مهریه در طلاق توافقی، نفقه و مواردی از این دست اشاره کرد. در این خصوص قوانین خاصی برای پرداخت مهریه وجود دارد که طبیعتاً باید از یک وکیل باتجربه مشورت گرفت چرا که مواردی مانند دوشیزه بودن زن نیز دارای اهمیت خواهد بود. به طور کلی استفاده از یک وکیل مناسب به طور کامل می‌تواند زوجین را در امر طلاق راهنمایی کند.

image_1656753237.png

استفاده از بهترین وکیل طلاق توافقی با موسسه حقوقی دادنیک
حال با توجه به موارد اشاره شده در این مقاله، چنانچه تصمیم به طلاق به صورت توافقی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از یک وکیل متخصص در این زمینه بهره ببرید که برای این منظور توصیه می‌کنیم از وکلای گروه دادنیک استفاده نمایید. گفتنی است که از مزایای به کارگیری از وکیل موسسه حقوقی دادنیک می‌توان به تجربه‌ی کافی، تخصص و از همه مهم‌تر دریافت هزینه‌های به صرفه اشاره کرد. ضمناً ناگفته نماند که این موسسه در بحث طلاق توافقی بهترین عملکرد را بر جای گذاشته است که حتی افراد خارج از کشور نیز می‌توانند از آن بهره ببرند. حال برای اینکه بتوانید از کلیه‌ی خدمات موسسه حقوقی دادنیک خصوصاً مشاوره و انجام طلاق به صورت توافقی بهره ببرید، کافی است که با استفاده از راه‌های ارتباطی قرار داده شده با مشاوران این مجموعه در تماس باشید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها