کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرمانده طالبان عروسش را با هلی‌کوپتر به خانه برد!

ایندیپندنت , 13 تير 1401 ساعت 17:07

گروه بین‌الملل: بهرام حقانی، فرمانده طالبان و رئیس فرودگاه خوست در شرق افغانستان، همسر جدیدش را که مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار افغانی بابت مهریه‌اش پرداخته است، با هلی‌کوپتر از روستای شاه‌مزار در شهرستان بره‌کی برک استان لوگر به خوست برد.


کاربران فضای مجازی در افغانستان، روز یکشنبه، ۱۲ تیر، ویدیویی از یک هلی‌کوپتر طالبان به اشتراک گذاشتند که گفته می‌شد برای بردن نوعروس فرمانده طالبان در میان مزارع روستای شاه‌مزار فرود آمده است. برخی هم گفتند که هلی‌کوپتر مذکور همسر جدید این فرمانده طالبان را که چندی قبل ازدواج کرده بود، از خوست به خانه پدری‌اش در لوگر آورده است. بلال سروری، خبرنگار افغان که این ویدیو را به اشتراک گذاشت، نوشت که برخلاف فرمان‌ رهبر طالبان که فرماندهان این گروه را از چندهمسری و صرف هزینه‌های گزاف منع کرده، این فرمانده طالبان برای بردن عروس جدیدش از هلی‌کوپتر فرستاده است.
شماری از فرماندهان و نظامیان طالبان که در توییتر فعال‌اند، ارسال هلی‌کوپتر را برای انتقال عروس جدید فرمانده طالبان را که رئیس فرودگاه خوست است، تایید و به عنوان نمونه‌ای از فساد در بدنه این گروه، از آن انتقاد کرده‌اند. قاری عمری لوگری، از فعالان مطرح طالبان در توییتر، نوشت که استفاده از هلی‌کوپتر برای انتقال همسر جدید فرمانده طالبان حقیقت دارد. او خطاب به قاری یوسف احمدی، معاون سخنگوی طالبان، افزود: «نباید در چشم مردم خاک بپاشیم.» قاری عمری در این توییت تصریح کرد که از این هلی‌کوپتر برای انتقال همسر فرمانده طالبان از لوگر به خوست استفاده شده است. شماری دیگر از کاربران هم نوشتند که بهرام حقانی، همسرش را برای تفریح و دیدار با اعضای خانواده‌اش، با هلی‌کوپتر از خوست به روستای شاه‌مزار در شهرستان بره‌برکی استان لوگر آورده است.
انتشار گسترده این خبر در فضای مجازی واکنش‌های زیادی را در میان اعضای طالبان و مردم افغانستان برانگیخت. شماری از کاربران در فیس‌بوک و توییتر نوشتند که فساد اداری، سوءاستفاده از بیت‌المال و قدرت‌نمایی با امکانات دولتی در حکومت جمهوری و امارت یکسان است. در دولت‌های پیشین افغانستان نیز گزارش‌های متعددی از سوءاستفاده مقام‌های دولتی از هلی‌کوپترها و خودروهای نظامی برای اهداف شخصی گزارش شده بود. برخی از مقام‌های بلندپایه دولت اشرف غنی از هلی‌کوپترهای نظامی برای سفرهای شخصی خود به  شهرهای مختلف افغانستان استفاده می‌کردند.
 


کد مطلب: 345263

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/345263/فرمانده-طالبان-عروسش-هلی-کوپتر-خانه-برد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir