به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : ۳۴۵۲۷۲

افزایش تولید فولادی‌ها در دو ماه نخست امسال

افزایش تولید فولادی‌ها در دو ماه نخست امسال
گروه اقتصادی: آمار تولید فولادی‌ها طی دو ماه نخست امسال نشان می‌دهد، با توجه به اینکه محدودیت برق صنایع از نیمه خرداد ماه اعمال شده است، روند افزایش تولیدی که از ابتدای سال آغاز شده بود، ادامه یافت و آمار تولید دو ماهه ابتدایی نیز افزایشی رقم خورد.
 
به گزارش ایسنا، طبق  آمار ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به ایسنا، طی دو ماه اول امسال میزان تولید کل آهن اسفنجی بیشترین افزایش تولید را داشته‌ و در مقابل کمترین میزان افزایش را مقاطع طویل فولادی در این مقایسه آمار به خود اختصاص داده‌اند.

در مجموع فروردین و اردیبهشت ماه امسال دو میلیون و ۲۸ هزار تن مقاطع طویل فولادی تولید شده است که نسبت به یک میلیون و ۹۴۰ هزار تن تولیدی در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد چهار  درصدی داشته است.
پس از آن تولید شمش فولاد (فولاد میانی) با رشد پنج درصدی و محصولات فولادی با رشد شش درصدی از به ترتیب پنج میلیون و ۶۰۵ هزار تن (شمش فولاد) و سه میلیون و ۵۷۶ هزار تن (محصولات فولادی) به پنج میلیون و ۸۸۵ هزار تن (شمش فولاد) و سه میلیون ۷۹۷ هزار تن رسیده‌اند. 

طبق آمار، طی دو ماهه ابتدایی امسال یک میلیون و ۷۶۹ هزار تن مقاطع طویل فولادی (تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و سایر مقاطع) تولید شده که نسبت به یک میلیون و ۶۳۶ هزار تن تولیدی طی دو ماهه نخست ۱۴۰۰، رشد هشت درصدی را تجربه کرده است.

در نهایت شش میلیون و ۵۳۷ هزار تن آهن اسفنجی در دو ماه ابتدایی سال جاری تولید شده که ۶۵۲ هزار تن معادل ۱۱ درصد بیشتر از میزان تولید آن در مدت مشابه سال گذشته است. رشد تولید فولادی‌ها نشان می‌دهد که تا برق صنایع محدود نشده، امکان افزایش تولید وجود دارد اما به‌تبع با محدودیت‌های برق اعمالی برای صنایع فولادی که امسال از ۱۵ خرداد ماه اعمال شده است، طبق سنوات سال گذشته ، امسال مجدد شاهد کاهش تولید باشیم.
 
برچسب ها: فولاد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها