به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۳۴۵۳۴۹

وبا در این شرایط مرگ آور است؛ جدی بگیرید

وبا در این شرایط مرگ آور است؛ جدی بگیرید
گروه سلامت: رئیس گروه بیماری های واگیردار علوم پزشکی همدان اعلام کرد: عدم درمان به موقع وبا به علت از دست رفتن آب بدن می تواند مرگ آور باشد.جلال الدین بطحائی اظهار کرد: بیماری وبا در صورت عدم درمان به موقع به علت از دست رفتن مقدار زیادی آب بدن می تواند خطر آفرین باشد که افراد در صورت مواجهه با علائم سریع باید به پزشک مراجعه کنند.
 
وی افزود: وبا در داخل کشور هیچ واکسنی ندارد و افراد می توانند با پیشگیری از ابتلا به این بیماری به راحتی در امان بمانند.بطحائی خاطرنشان کرد : بیماری وبا به طور معمول بین یک هفته تا 10 روز به طور می انجامد، اما مدت زمان درگیری با این بیماری به سیستم ایمنی بدن بستگی دارد.

وی ادامه داد: در بیماری وبا فرد با اسهال مواجه می شود که اسهال باعث از دست رفتن حجم زیادی آب از بدن می شود، بنابراین باید درمان به موقع انجام شود و حتی در برخی موارد پزشکان ممکن است آنتی بیوتیک مناسب بیماری تجویز کنند، بنابراین باید از خود درمانی در منزل پرهیز شود.بطحائی خاطرنشان کرد: رعایت بهداشت فردی از جمله شست و شوی مداوم دست ها  و شست  و شوی میوه جات و سبزیجات  در پیشگیری از ابتلا به این بیماری بسیار موثر است.

وی گفت: تا کنون هیچ مورد مثبتی از وبا در همدان گزارش نشده است، اما در صورت مشاهده شهروندان باید اصول بهداشتی را رعایت کنند، همچنین متولیان بهداشت باید کنترل و نظارت بر مواد غذایی را تشدید کنند و در مورد عرضه مواد غذایی در رستوران ها و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی حساسیت بیشتری داشته باشند چرا که مواد غذایی سالم در پیشگیری از وبا بسیار موثر است.

بطحائی با بیان اینکه در حال حاضر در پیک سفرهای تابستانی قرار داریم، تصریح کرد: مجموعه شهرداری برای تامین سلامت شهروندان و مسافران باید آب شرب و غیر شرب در پارک ها را تفکیک کند همچنین سرویس های بهداشتی ار ارکان اصلی برای حضور مسافران است که بتوانیم بهداشت را رعایت کنیم.وی با بیان اینکه اگر فردی در خانواده ای مبتلا باشد و ممکن است این بیماری بین سایر اعضای خانواده سرایت کند، تصریح کرد:  این خانواده ها باید اصول بهداشتی را رعایت کنند تا در امان باشند، اما اگر فردی دیر متوجه بیماری وبا شده باشد، ممکن است این بیماری را به سایر اعضای خانواده انتقال داده باشد.
برچسب ها: بیماری وبا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها