به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۳۴۵۳۶۲
کاری که عربستان کرد و ما آرزویش را داریم!

عربستان‌برای حمایت‌از شهروندانش بسته‌۵.۳‌میلیارد دلاری در‌نظر گرفت

عربستان‌برای حمایت‌از شهروندانش بسته‌۵.۳‌میلیارد دلاری در‌نظر گرفت
گروه اقتصادی: در حالی که اجرای طرح بحث برانگیز اقتصادی دولت رئیسی موسوم به «جراحی بزرگ اقتصادی» با «حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی» با موجی از اعتراضات و انتقادات شهروندان ایرانی در شرایط سخت اقتصادی و مشکلات ناشی از تحریم‌ها همراه شد، رسانه‌های خارجی از طرح جدید دولت عربستان برای تخصیص بسته ۵.۳ میلیارد دلاری به مردم این کشور برای مقابله با گرانی جهانی خبر دادند

ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، با تخصیص ۲۰ میلیارد ریال سعودی (برابر با ۵.۳ میلیارد دلار) برای مقابله با پیامدهای افزایش قیمت جهانی کالاها موافقت کرد.خبرگزاری رسمی عربستان سعودی گفته است که نیمی از این بودجه، معادل ۲.۷ میلیارد دلار، برای حمایت از دریافت‌کنندگان خدمات تامین اجتماعی و حساب شهروندی در آن کشور اختصاص داده شده است و به حساب آنان واریز می‌شود. مابقى بودجه نیز صرف تهیه و افزایش موجودی کالاهای ضروری و مایحتاج اولیه می‌شود.

به گزارش شبکه خبری العربیه، این اقدام در راستای حمایت از خانواده‌ها در مقابل پیامدهای افزایش بهای جهانی کالاها انجام شده است.به دنبال گزارش شورای امور اقتصادی و توسعه به ریاست شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، ملک سلمان بن عبدالعزیز فرمان تخصیص بودجه کمک به شهروندان و خانواده‌ها را صادر کرده است.

در جلسه شورای امور اقتصادی و توسعه عربستان سعودی در روز دوشنبه، ۴ ژوییه ۲۰۲۲ (۱۳ تیر ۱۴۰۱)، شاهزاده محمد بن سلمان خواستار مراعات وضعیت اقشار نیازمند در برابر تحولات جهانی و افزایش بهای کالاهای ضروری شده بود. کمک دولتی پادشاه عربستان سعودی همچنین توزیع ۵۳۲ میلیون دلار کمک مالی به شهروندان واجد شرایط در سال مالی جاری میلادی، و نیز بازگشایی ثبت‌نام شهروندان را در برنامه حساب شهروندی در راستای مقررات سابق، شامل می‌شود.

پیش‌تر اعلام شده بود که تا پایان سال مالی جاری، هشت میلیارد ریال سعودی بودجه کمکی اضافی به دریافت‌کنندگان خدمات برنامه حساب شهروندی اختصاص داده شده است.به گزارش العربیه، ۲.۱ میلیارد دلار نیز به عنوان حمایت مضاعف از برنامه حساب شهروندی تا پایان سال جاری میلادی اختصاص خواهد یافت.بودجه‌ای ۱۰۸ میلیون دلاری نیز برای حمایت از پرورش‌دهندگان دام در نظر گرفته شده است.
مرجع : اصلاحات‌نیوز

۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ۱۱:۳۲
مثل ایران که برای هر راننده دو تا ............ (390186)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها