به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۳۴۵۳۷۱

اکبرپور: استقلال گلزن تمام عیار جذب کند

اکبرپور: استقلال گلزن تمام عیار جذب کند
گروه ورزشی:استقلال پس از یک فصل درخشان و کسب عنوان قهرمانی، با حواشی و اتفاقات عجیبی دست و پنجه نرم می کند. جدایی شوکه کننده فرهاد مجیدی، آغاز تیره روزی های هواداران استقلال بود. بعد از این اتفاق، پروسه انتخاب جانشین بسیار طولانی پیش رفت. به دنبال مطرح  شدن چندین گزینه داخلی، سرانجام یک سرمربی خارجی سکان هدایت آبی ها را بر عهده گرفت.

ریکاردو ساپینتو پس از توافق با مدیران باشگاه استقلال، رسما به عنوان سرمربی این تیم برگزیده شد. انتخاب مرد ۴۹ ساله پرتغالی با واکنش های مختلفی از سوی پیشکسوتان و طرفداران استقلال رو به رو شده است. برخی ها او را گزینه ای جذاب قلمداد می کنند و عده ای نیز ساپینتو را انتخاب جالبی از سوی مدیریت باشگاه نمی دانند. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که ساپینتو می تواند وارث خوبی برای تیمِ مجیدی باشد یا خیر.

او هنوز استارت تمرینات را نزده و تا زمانی که رسما کار خود را شروع نکند، نمی توان قضاوت خاصی در خصوص او انجام داد. در این بین و در غیاب مربی پرتغالی، کادر مدیریتی باشگاه استقلال مشغول جذب بازیکن هستند و چند مهره را نیز به خدمت گرفته اند. این مسئله که استقلال در حال حاضر توسط چه کسی بسته می شود، در میان اهالی رسانه و کارشناسان امر، موضوعی مبهم و پیچیده است. خرید های استقلال تا به اینجای کار خیلی مورد استقبال دوست داران این باشگاه قرار نگرفته و آن ها خواستار جذب مهره های جذاب تری در این مقطع

شنیده ها حاکی از آن است که مدیریت باشگاه در صدد جذب کاوه رضایی در خط حمله، محمد محبی در پست وینگر و همینطور توافق با یک هافبک-مهاجم خارجی نیز هستند. در هر صورت روزهای آتی برای مدیران استقلال جهت بازگرداندن اعتماد از دست رفته نزد هواداران، مهم و حیاتی خواهد بود. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر وضعیت استقلال در فصل نقل و انتقالات، گفت و گویی با علیرضا اکبرپور پیشکسوت آبی ها انجام داده که در ادامه می خوانید.

فرصت استقلال محدود است
علیرضا اکبرپور پیشکسوت استقلال درباره شرایط فعلی این تیم و نگرانی هواداران بابت نقل و انتقالات گفت: پس از قهرمانی در لیگ، اتفاقات نقل و انتقالاتی برای استقلال خوب پیش نرفته است. مدیریت باید با بازیکنان موثر قرارداد امضا می کرد که تا امروز این روند کند بوده و رقبا از استقلال کمی جلو هستند. حفظ مهره های کلیدی تیم هم ضرورت بالایی داشت که فعلا عملکرد مدیران در این زمینه خیلی چشمگیر نبوده است. البته در روزهای آینده احتمال تمدید قرارداد برخی بازیکنان اصلی وجود دارد ولی فرصت محدود است.

مسئله‌ای که کار مدیریت استقلال را سخت کرد
او در مورد عملکرد مدیریت باشگاه استقلال در نقل و انتقالات بیان بیان کرد : در فصل گذشته آقای آجورلو عملکرد خیلی خوبی داشت و هواداران هم از ایشان راضی بودند. در این مقطع شرایط باشگاه کمی حساس شد و برخی مسائل مثل کناره گیری ناگهانی سرمربی قبلی، کار را برای مدیریت باشگاه سخت و پیچیده کرد. زمان زیادی صرف انتخاب جایگزین آقای مجیدی شد و این موضوع کمی استقلال را در بحث نقل و انتقالات کُند و منفعل کرد.
ستاره اسبق آبی ها خاطرنشان کرد: به هر حال برخی بازیکنان دلشان با تیم نبود و جدایی برای آن ها اجتناب ناپذیر شد. امیدوارم مشکل بازیکنانی مثل سیاوش یزدانی که در فصل گذشته عالی کرد، به زودی رفع شده و در خدمت باشگاه قرار بگیرند. سیلوا هم ظاهرا با باشگاه به توافق رسیده و ماندنی شده است. حضور این مدافع می تواند استحکام خط دفاعی را در فصل بعد نیز حفظ کند. بر خلاف برخی اظهارات، تلاش مدیریت بر حفظ شاکله اصلی و قدرتمندتر کردن تیم است. بعید به نظر می آید که باشگاه به سادگی، به بازیکنان تاثیرگذار تیم، اجازه خروج بدهد.

وضعیت خط حمله استقلال در فصل آینده
اکبرپور در خصوص جذب سجاد شهباززاده به گسترش نیوز گفت: سجاد شهباززاده در فصل پیش جزو بهترین های سپاهان بود و بازی های بسیار خوبی را در این تیم به نمایش گذاشت. ولی مشکل خط حمله استقلال به صرفِ جذب سجاد، حل نمی شود. حالا صحبت از جذب کاوه رضایی هم می شود که می تواند خرید خوبی برای استقلال باشد. در کنار این دو، استقلال به یک مهاجم دیگر نیز احتیاج دارد. استقلال باید یک فوروارد گلزن و تمام عیار را به خدمت بگیرد. مهاجمی که قدرت حفظ توپ خوبی هم داشته باشد، لازمه ترکیب فصل آینده استقلال است.

یک توصیه مهم به هواداران استقلال
پیشکسوت استقلال در رابطه با انتخاب ساپینتو به عنوان سرمربی جدید آبی پوشان اظهار کرد: آقای ساپینتو در مجموع رزومه بدی ندارد و یک مربی با تجربه به حساب می آید که در کارنامه خود افتخارات و موفقیت هایی نیز دارد. درخواست هواداران یک سرمربی معتبر خارجی بود و کار مدیریت برای انتخاب یک گزینه مناسب در آن زمان محدود خیلی آسان نبود. آقای ساپینتو برای کسب موفقیت، به فراهم کردن امکانات لازم و حمایت کافی از سوی مدیریت باشگاه نیاز دارد. امیدوارم که استقلال با ساپینتو هم به قهرمانی دست پیدا کند.

او در ادامه افزود: البته یک توصیه نیز خطاب به هواداران دارم. انتظار تکرار رکوردها و آمارهای بدست آمده در سال قبل را نداشته باشند. به هرحال خواسته همه ما، موفقیت و کامیابی استقلال است ولی اینکه توقع یک فصل بدون شکستِ دیگر را داشته باشیم، خیلی منطقی نیست. این مسئله می تواند برای کادرفنی جدید بار روانی ایجاد کند. طبیعتا شرایط مثل گذشته نخواهد بود و اسکلت تیم دستخوش تغییر خواهد شد. کادرفنی از یک سطح و فرهنگ دیگر می آید و برای تطابق با فوتبال ما نیازمند زمان است.

وضعیت مبهم وریا غفوری در استقلال
علیرضا اکبرپور در پایان درباره شرایط فعلی کاپیتان استقلال اظهار کرد: وریا غفوری در فصول گذشته جزو بهترین های استقلال بوده است. در فصل گذشته هم به عنوان یک کاپیتان، تیم را در مسیر رسیدن به قهرمانی، به خوبی رهبری کرد. اینکه اراده ای از سوی مدیریت در جهت ماندگاری وریا وجود دارد یا خیر را من دقیقا مطلع نیستم. به اعتقاد من نظر ساپینتو هم در وضعیت مبهم غفوری مهم خواهد بود. قطعا کادرفنی جدید بازی های فصل گذشته استقلال را رصد کرده و از کیفیت وریا آگاه شده است. کادر مربیگری می تواند نظر نهایی را در مورد ماندن یا رفتن کاپیتان تیم بدهد. وریا غفوری هم از نظر فنی و هم به لحاظ اخلاقی، همواره یک مهره مهم بوده است.
مرجع : گسترش نیوز
برچسب ها: استقلال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها