به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۳۴۵۳۸۱

خسارت ۵۰ میلیون دلاری قطعی برق به چادرملو

خسارت ۵۰ میلیون دلاری قطعی برق به چادرملو
گروه اقتصادی: مدیرعامل چادرملو با اشاره به ۴ میلیارد برنامه طرح های توسعه‌ای گفت که افزایش سرمایه ۱۰۰ در راه است. روز گذشته نشست خبری ناصر تقی‌زاده، مدیرعامل چادرملو برگزار شد.تقی زاده درباره ذخایر سنگ آهن گفت: به هیچ عنوان کمبود ذخیره سنگ آهن نداریم و با برنامه‌هایی که داریم نگران تامین مواد اولیه چادرملو تا بیش از ۲۰ سال آینده نیستیم. معدن d۱۹ یکی از مناسب‌ترین جایگزین‌ها برای تامین مواد اولیه پایدار واحدهای فولادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو خواهد بود. عملیات باطله برداری این پروژه به سرعت در حال اجراست.
وی ادامه داد : به زودی حامل خبرهای خوبی در ارتباط با دستیابی به منابع جدید سنگ آهن از سوی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو خواهیم بود.

تقی زاده درباره ذخایر شرکت گفت: تا ۲۵ سال با توجه به‌ اکتشافاتی که انجام دادیم کفاف خواهد داد.  ۸ دستگاه برای عمق زیاد خریداری کردیم. در d19 (معدن آریز) ۱۴۰ تا ۱۵۰ تن سنگ آهن وجود دارد که ۵۰ درصد متعلق به ماست و ۵۰ درصد برای سنگ آهن مرکزی است. البته سنگ آهن مرکزی کمتر نیاز دارد و ما هزینه آن را پرداخت و استفاده خواهیم کرد.

محدویت برق در چادرملو
مدیرعامل چادرملو تصریح کرد: سال قبل به دلیل محدودیت‌های برق، کاهش ۱۵۰ هزار تنی تولید شمش داشتیم که خسارتی معادل ۵۰ میلیون دلار برای چادرملو در پی داشت.وی ادامه داد: ما سال گذشته هم تنها آهن اسفنجی ۴ الی ۵ درصد کاهش تولید داشتیم و در بقیه موارد طبق برنامه بود. البته باید افزایش تولید می داشتیم که متاسفانه قطعی برق و گاز اجازه این کار را نداد. مثلا ۱۴۰ تا ۱۵۰ تن شمش می توانستیم بیشتر تولید کنیم اما نشد.
تقی زاده گفت: ۱۰ پروژه از ۴۸ پروژه پیشران اقتصاد را چادرملو انجام می‌دهد که همگی به سرعت در حال انجام است.

وی اظهار کرد: اولویت ما فروش سنگ آهن، گندله و سایر محصولات این شرکت از طریق بورس کالاست اما این فروش باید در سازکار شفاف و بدون قیمت گذاری دستوری انجام شود.تقی‌زاده توضیح داد: بودجه برای اکتشاف بدون سقف است و دولت هر چقدر به ما پهنه بدهد اکتشاف خواهیم کرد. تنها جایی که نباید سقف در نظر بگیریم اکتشاف است. شما اگر هر چقدر هزینه کنید یک معدن کشف کنید هزینه هایتان جبران خواهند شد.
برچسب ها: چادرملو قطعی برق
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها