به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۳۴۵۴۰۷

ده لحظه فراموش‌نشدنی ازجوکر که درخاطر می‌ماند

ده لحظه فراموش‌نشدنی ازجوکر که درخاطر می‌ماند
گروه فیلم: فینال فینالیست‌های جوکر نیز روز گذشته منتشر شد و این برنامه پس از هفت ماه به پایان رسید. جوکر در دسته‌بندی رئالیتی‌شوها قرار می‌گرفت و کاراکترها در نقش واقعی خودشان به رقابت می‌پرداختند.

 سبک کارگردانی و برگزاری برنامه بسیار شبیه به دیگر ساخته‌های شبکه خانگی همچون شام ایرانی است. از ورود شرکت‌کننده‌ها گرفته تا به‌ظاهر بی‌خبر بودن آن‌ها از رقیب‌ها و شکل و شمایل مسابقه نشان می‌دهد که بسیاری از اتفاق‌ها از پیش تعیین شده هستند. سازنده‌ها چه در مصاحبه‌ها و چه در حین برنامه، از روی بی‌دقتی حتی به این موضوع اعتراف کرده‌اند! احسان علیخانی در یک مصاحبه اعلام کرد که غلامرضا نیکخواه در بسیاری از مراحل پیش‌تولید حضور داشته و یکی از دلایل موفقیت او در این برنامه همین موضوع بوده است. در حین برنامه نیز شاهد این موضوع هستیم که از قبل سهیل مستجابیان فیلمنامه‌ای کوتاه برای جوکر تایم خود آماده کرده است! این یعنی حتی قبل از حضور در لوکیشن برنامه و ضبط آن، از این موضوع آگاه بوده که قرار است چه اجرایی و با حضور چند نفر داشته باشد! یا حتی غلامرضا نیکخواه که در آن فرصت کوتاه شعر می‌گوید و رپ اجرا می‌کند!

به هر حال با تمام این فراز و نشیب‌ها جوکر به کارگردانی علیخانی از محبوبیت نسبی خوبی برخوردار شد و البته فراموش نمی‌کنیم که جای خالی خانم‌ها در این برنامه به شدت حس می‌شد.حالا به بهانه پایان این برنامه قصد داریم گریزی بزنیم به لحظات ماندگاری که جوکر در یادها ثبت کرد:

1- وقتی ایمان صفا «مار» شد!
جوکرتایم عباس جمشیدی که با سنتور آغاز شد و در ادامه با دعوت از ایمان صفا با یک ایده ویژه به لحظه‌ای ناب در فصول ابتدایی جوکر بدل شد. احتمالا ری‌برندینگ ایمان صفا مرهون این سکانس باشد.
.....
۲- رپ‌خوانی رضا نیکخواه
رضا نیکخواه حالا از بهترین کمدین‌های ایرانی به حساب می‌آید و در جوکر بار دیگر این مدعا را اثبات کرد. او پا را نیز فراتر گذاشت و به دنیای رپ هم گریزی زد و شد آنچه که می‌بینید. ۳- آرش نوذری و حرکات مخصوص به خودش
به جرات می‌توان گفت که اکت‌های نوذری مختص به خودش است و هیچ‌کسی مشابه او نمی‌تواند ادا کند. با اینکه قسمت‌های ابتدایی جوکر به مانند قسمت‌های آخر بازخورد نداشت اما این بخش از اجرای نوذری هم در آن دوران وایرال شد.
۴- دوئل یوسف‌ها
یوسف تیموری و یوسف صیادی با تشکیل یک زوج کمدی ناب توانستند نفسی تازه به روح خسته جوکر در فصول پایانی ببخشند و به نوعی برنامه را احیا کنند. تقابل‌های پیاپی آن‌ها از ابتدا تا انتها علی الخصوص در لحظات پایانی از بخش‌های به یادماندنی این برنامه شد. ۵- سرنگونی شهرام قائدی
وقتی عباس جمشیدی‌فر زامبی باشد باید چنین لحظاتی هم ثبت شود. قطعا یکی از انفجارهای از ته دل برای بینندگان جوکر همین آیتم سرنگون شدن شهرام قائدی حین لرزیدن بود و البته تلاش ستودنی او برای نخندیدن! ۶- کلاس درس حامد آهنگی
حامد آهنگی را باید بمب‌افکن جوکر دانست. برای هر فردی به شیوه خودش تله‌ای کار می‌گذاشت تا در زمان مخصوص منفجر شود. به هر حال آهنگی کارش را به خوبی انجام داد و آیتم مربوط به جوکرتایم او شاید وایرال‌شده‌ترین قسمت این برنامه در شبکه‌های اجتماعی باشد. ۷- چشمان گریان یوسف تیموری
در کنار تمام خنده‌های بی‌امان، جوکر لحظاتی را هم داشت تا یادمان بیاورد که اشک و لبخند ممکن است در پی هم نهفته باشند. چشمان غمبار یوسف تیموری به یاد علی انصاریان و مهرداد میناوند و خنده‌ای که نثار روح آن‌ها کرد تحسین همگان را برانگیخت و نشان داد که برای دریافت جایزه در این برنامه نبوده و هدفی بیش از این را جستجو می‌کند. در واقع تنها رقیب یوسف، خودش بود و کسی نمی‌توانست او را بخنداند مگر به خواسته خودش!
.....
۸- درخشش ناگهانی سام درخشانی با یک ایده جذاب
او علی استادی را سوژه جوکرتایم خود قرارداد و با اجرای یکی از ترانه‌های محبوب این‌روزها توانست یک قاب ماندگار را در کنار یکی نخندترین شخصیت‌های این رئالیتی‌شو خلق کند.
....
۹- یگانه ناجی جوکر؛ اکبرخان عبدی
حضور اکبر عبدی از آن سورپرایزهای جذاب و دلپذیر جوکر بود که حال بیننده را خوب کرد. با همان لحن دلنشین همیشگی مجلس را به دست گرفته بود و با آن تغییر چهره دیدنی یکی از بمب‌های بزرگ جوکر را منفجر کرد.
.....
۱۰- و باز هم حامد آهنگی
حسن ختام برنامه با نبرد بین آهنگی و حیایی همراه شد که بی‌شباهت به یک دوئل تمام‌عیار نبود. حامد آهنگی تمام توان خود را بسیج کرد تا بالاخره حیایی را بخنداند و شد آنچه که می‌بینید.
.....
برچسب ها: برنامه جوکر
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها