به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۳۴۵۴۱۶

سرمایه‌گذاران بازار رمزارز‌ها بخوانند

سرمایه‌گذاران بازار رمزارز‌ها بخوانند
گروه اقتصادی: بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که درصد بالایی از کل بازار رمزارز‌ها را در اختیار دارد. سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتال به خصوص سرمایه‌گذاری بر بیت‌کوین همیشه طرفداران خاص خود را داشته، اما کارشناسان این حوزه دائما نسبت به ورود افراد نابلد به حوزه رمزارز‌ها و پرریسک بودن این بازار هشدار داده اند. حالا با سقوط ارزش بیت کوین و نوسانی که بازار ارز‌های دیجیتال شاهد آن است، سرمایه‌گذاران این حوزه شاید بهتر معنای هشدار کارشناسان و تحلیلگران را درک کنند.

روز گذشته هر واحد از بیت کوین با قیمت ۱۹،۱۰۹ دلار معامله می‌شد. این درحالی است که برخی از تحلیلگران معتقدند حتی سقوط تا ۱۰٬۰۰۰ دلار برای قیمت BTC غیرممکن نیست. بر اساس گزارش‌هایی برایان کلی، تحلیلگر CNBC معتقد است با این که بیت‌کوین بیشتر از ۷۰ درصد از اوج قیمت تاریخیش فاصله داره، اما هنوز پتانسیل ریزش بیشتر را دارد و می‌تواند ۵۰ درصد دیگر ریزش را تجربه کند و به ۱۰ هزار دلار برسد.

حرکت بیت کوین به کف قیمت در مدت زمان کوتاه دور از ذهن است
«محمد میرزایی»، تحلیلگر بازار ارز‌های دیجیتال با اشاره به برخی تحلیل‌ها در خصوص سقوط بیت‌کوین به کانال ۱۰ هزار دلار  گفت: ما دو ناحیه اصلی تقاضا داریم، یک ناحیه حدود ۱۶ هزار تا ۱۸۷۰۰ دلار بوده که اکنون بیت کوین با این ناحیه درگیر است و ناحیه بعدی حدود ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار دلار است. فعلاً سناریویی که نشان دهد بیت‌کوین مستقیماً به سمت ناحیه دوم در حال حرکت است وجود ندارد و این اتفاق کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد.

وی افزود: من معتقدم حرکت بیت‌کوین به سمت کف قیمت دور از ذهن است مگر اینکه فشار بیشتری از رکود تورمی در جهان احساس شود که در آن شرایط ما شاهد اعداد پایین در بازار رمز ارز‌ها و ماندگاری طولانی در کانال‌های پایین خواهیم بود.

میرزایی ادامه داد: ما اکنون سیگنال‌هایی دریافت می‌کنیم که همین مسئله سبب افزایش فشار فروش شده است. مثلاً بخشی از فشار فروش به دلیل افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو بود این در حالی است که اکنون نگرانی از این مسئله کمی کاسته شده و حالا مسئله اصلی، رکود تورمی است چراکه رکود تورمی باعث می‌شود که شاخص‌های اصلی ریزش‌های شدیدی را تجربه کنند و همین شاخص‌ها می‌توانند تاثیر مستقیمی بر بازار پرریسک کریپتوکارنسی‌ها داشته باشد. واقعیت این است که بیت کوین نزولش را زودتر از بازار‌های پرریسک سهام آمریکا شروع کرده و کمی زمان لازم است تا بازار‌های دیگر به شرایط فعلی بیت کوین برسند به همین دلیل شدت سقوط بیت کوین را در کوتاه مدت را انتظار ندارم البته باید توجه داشته باشیم که ما نمی‌گوییم این اتفاق نخواهد افتاد، اما این انتظار هم وجود ندارد. اکنون فاکتور‌های تاثیرگذار هر روز در حال تغییر بوده بنابراین نمی‌توان به طور دقیق وضعیت ارز‌های دیجیتال را پیش‌بینی کرد.

چند توصیه به سرمایه‌گذاران
این تحلیلگر بازار رمز ارز‌ها در توصیه به سرمایه‌گذاران گفت: اولین و مهم‌ترین توصیه که می‌توان به سرمایه‌گذاران کرد این است که سرمایه‌هایشان را به سمت دارایی‌هایی ببرند که پشتوانه دارند، بیت کوین یکی از همین ارز‌های دیجیتال با پشتوانه است.

وی گفت: در شرایطی که با کف قیمتی فاصله آنچنانی نداریم توصیه دیگر این است که سرمایه‌گذاران خرید به صورت پلکانی و با حجم کم داشته باشند. سرمایه‌گذاران می‌توانند از شرایط فعلی استفاده کنند. اما افرادی که در کوتاه‌مدت می‌خواهند در بازار باشند باید به سراغ برنامه و پلن‌های دیگری بروند تا کم‌ترین ضرر را شاهد باشند.
مرجع : اقتصاد 24
برچسب ها: بیت کوین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها