به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۳۴۵۴۲۸

کار سخت ایرانی‌ها برای خرید بلیط جام‌جهانی

کار سخت ایرانی‌ها برای خرید بلیط جام‌جهانی
گروه ورزشی:به گفته دبیرکل فدراسیون فوتبال مشکل IP ایران در ثبت نام بلیط فیفا مانعی است که عبور از آن از توان فدراسیون خارج است.به گزارش "ورزش سه"، خرید بلیط جام جهانی 2022 برای فوتبالدوستان ایرانی به کار بسیار سختی تبدیل شده است. خیلی با وجود ثبت نام در سایت فیفا، نتوانستند بلیط خود را دریافت کنند و مشکلات پرداخت از داخل و عدم پذیرش IP ایران خیلی را سردرگم کرده است. حسن کامرانی فر امروز در جمع خبرنگاران در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرده و مورد اول را بی توجهی ثبت نام کنندگان و مورد دوم را مشکلی دانست که خارج از اختیارات فدراسیون فوتبال است. با توجه به توضیحاتی که در ادامه می خوانید، فوتبالدوستان ایرانی کار سختی برای تهیه بلیط جام جهانی خواهند داشت و به نظر نمی رسد که مشکلات قبلی هم حل شود.
 
کامرانی فر با اشاره به این که ثبت نامی ها از طریق فدراسیون فوتبال، مشکلی نداشته اند گفت: ما دو بخش داریم. یک بخش مربوط به سایت فدراسیون فوتبال و بلیط فروشی آن است. اسامی کسانی که از این طریق ثبت نام کردند را به فیفا ارسال کردیم و قرعه کشی انجام شد. در یک مرحله بلیط ها واگذار شد و در یک مرحله دیگر تقاضای بلیط بیشتر کردیم که فیفا موافقت نمود. کار در حال انجام است و مرحله دوم در جریان است. یک سری از ایرانی ها در داخل کشور از سایت فیفا ثبت نام کرده اند. زمانی که لیست ثبت نامی های داخل ایران را به فیفا فرستادیم این فدراسیون در قرعه کشی، کسانی که در سایت فیفا هم ثبت نام کرده بودند را از لیست خارج کرده است و عملا هر کس می توانسته یا در لیست ایران ثبت نام کند یا فیفا.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد مشکل پرداخت هزینه بلیط توسط کاربران ایرانی گفت: آنهایی که در فیفا ثبت نام کرده اند یک اتفاق برایشان رخ داده است؛ فیفا می گوید هر کس که برای بلیط ثبت نام می کند صرفا با کارتی که متعلق به خودش هست هزینه را پرداخت کند. ایرانی ها در سایت فیفا ثبت نام کردند و کارت بین المللی داشتند یا نداشتند را نمی دانم ولی تعدادی این کارت را نداشتند و می خواستند توسط بعضی از دوستان خارج از کشور این کار انجام شود. با توجه به این که قانون فیفا چیز دیگری می گوید، آن را به اطلاع فیفا رساندیم و منتظر جواب هستیم هر چند که شفاهی آن را رد کردند چون مصر به پرداخت هزینه توسط خود فرد ثبت نام کننده است. منتظر یک نشست و رایزنی دیگری هستیم.

او در واکنش به این سوال که هیچکس از داخل به کارت های خارجی وصل نیست و مشکل عدم پذیرش IP ایران هم وجود دارد تاکید کرد: هرکسی که می خواسته ثبت نام کند، یک تعهدنامه ای و شرایطی بود که باید آن را مطالعه می کرد. وقتی در سایت فیفا زده که هر کس باید با کارت خودش، هزینه بلیط را پرداخت کند، نباید کسانی که ثبت نام می کردند، با کارت فرد دیگری پرداخت را انجام می دادند. بحث های دیگری چون IP هم واقعا از اختیارات فدراسیون فوتبال و حتی کسانی که ثبت نام کردند خارج است؛ این هم جزو موانعی هست که داریم.
برچسب ها: جام جهانی قطر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها