به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۳۴۵۴۳۱

گالتیه در پاریس؛ PSG ساخت فرانسه می‌شود

گالتیه در پاریس؛ PSG ساخت فرانسه می‌شود
گروه ورزشی:کریستوف گالتیه، سرمربی فرانسوی، به زودی به صورت رسمی هدایت پاری سن ژرمن را برعهده خواهد گرفت.به گزارش "ورزش سه"، گالتیه در هفته آخر رقابت‌های لیگ فرانسه چندان خوشحال نبود، چرا که نتایج رقم خورده به شکلی پیش رفت که تیم نیس تنها موفق به کسب سهمیه حضور در پلی‌آف لیگ کنفرانس اروپا شد. 
 
آیا او در پایان هفته سی و هشتم این لیگ تصور می‌کرد که فصل آینده با حضور روی نیمکت پاری سن ژرمن که در تدارک دهمین قهرمانی‌اش در فرانسه بود به لیگ قهرمانان راه پیدا کند؟ این مربی 55 ساله که چهارم جولای قراردادی دو ساله را با پی اس جی امضا کرد آماده می‌شود تا بزرگترین چالش دوران مربیگری‌اش را تجربه کند، دورانی که 13 سال قبل روی نیمکت سن اتین شروع شد. 

این در حالی است که از هفته‌ها قبل نام زین الدین زیدان به عنوان گزینه اصلی پی اس جی به گوش می‌رسید. با این حال زمانبندی مناسبی برای این همکاری وجود نداشت. آر ام سی اسپورت پیش از این مدعی شده بود که این مربی فرانسوی رویای هدایت تیم ملی کشورش را در سر دارد و به همین دلیل حاضر نشده روی نیمکت پی اس جی بنشیند، رویایی که ممکن است در پایان سال جاری میلادی و با اتمام جام جهانی قطر به واقعیت تبدیل شود. همین باعث شد که مدیران قطری این باشگاه از انتخاب او به عنوان سرمربی پی اس جی دست بکشند. 

آنها شروع به جستجو برای یافتن گزینه جایگزین کردند. حضور لوییز کامپوس به عنوان مدیر ورزشی باعث شد که خیلی زود نام گالتیه در بین گزینه‌ها مطرح شود. این دو پیش از این در سال‌های 2017 و 2020 در لیل با هم همکاری کرده و عملکرد درخشانی داشتند. 

خریدهای هوشمندانه بازیکنانی چون رافائل لیائو، ژوزه فونت، جاناتان بامبا و سرمایه‌گذاری روی نیکلاس په‌په، ویکتور اوسیمن و بنجامین آندره باعث شد که این تیم در فصل 21-2020 به قهرمانی لیگ فرانسه دست پیدا کند. 
علاوه بر همکاری و رابطه خوب با لوییز کامپوس که می‌تواند پروژه‌های ورزشی‌ای که در دوران لئوناردو دست‌کم گرفته می‌شد را تقویت کند، گالتیه در حالی قدم به این تیم می‌گذارد که به عنوان بهترین مربی فرانسوی سال‌های اخیر شناخته می‌شود. 

فرانس فوتبال دو بار در سال‌های 2019 و 2021 این عنوان را به او داد و این مربی حالا می‌تواند روی سه تجربه موفقیت‌آمیز در سن اتین، لیل و نیس تکیه کند. گالتیه موفق شد نیس را به رده پنجم برساند که بهترین رتبه این تیم در پنج فصل اخیر بوده اما شرایط در فصل گذشته مطابق خواسته او پیش نرفت. انتقادهای زیادی از سوی هواداران، علیرغم عملکرد موفقیت‌آمیز این تیم، مطرح شد. با این حال، آنها در فینال جام حذفی فرانسه نیز با یک گل برابر نانت شکست خوردند تا دست‌شان از اولین جام در 25 سال اخیر کوتاه بماند. 

گالتیه در پاریس باید خیلی زود خودش را به هواداران پر توقع این تیم ثابت کند. او پیش از این در سطح لیگ قهرمانان یک مقام چهارم با لیل به دست آورده اما حالا عملکردش زیر ذره‌بین قرار خواهد داشت. او هرگز با چنین نام‌های بزرگی در تیمش کار نکرده و مجبور به مدیریت این بازیکنان مشهور نبوده است. وقتی مائوریسیو پوچتینو موفق به یافتن راهی برای استفاده درست از کیلیان امباپه، نیمار و لیونل مسی پیدا نکرد، گالتیه باید سبک جدیدی را امتحان کند.
برچسب ها: فوتبال جهان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها