به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۳۴۵۴۳۳

جشن تولد کیارستمی در آخرین روزهای حیاتش

جشن تولد کیارستمی در آخرین روزهای حیاتش
گروه فیلم: به بهانه سال‌روز درگذشت عباس کیارستمی؛ فیلمساز فقید سینمای ایران ویدئویی از جشن تولد او در بستر بیماری پربازدید شده است.‌۱۴ تیر ۱۳۹۵ سالروز درگذشت فیلمساز، پژوهشگر، نویسنده و نقاش ایرانی  عباس کیارستمی است. کیارستمی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین سینماگران جهان سابقه حضور در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی را داشته که از بین آنها می‌توان به ۴ دوره داوری در جشنواره بین‌المللی فیلم کن در سال ۱۹۹۳، ۲۰۰۲، ۲۰۰۵ و ۲۰۱۴ اشاره کرد.
 
از مهم‌ترین آثار او می‌توان به خانه دوست کجاست،  کلوزآپ (۱۹۹۰)، طعم گیلاس (۱۹۹۷)، و باد ما را خواهد برد (۱۹۹۹) اشاره کرد. او در دوره پایانی کارش به فیلم‌سازی در دیگر کشورها روی آورد که حاصلش فیلم‌هایی مانند کپی برابر اصل (۲۰۱۰) و مثل یک عاشق (۲۰۱۲) بود.کیارستمی پنج بار نامزد جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن شد و در سال ۱۹۹۷ در پنجاهمین دوره جشنواره فیلم کن برای فیلم طعم گیلاس این جایزه را گرفت.وی در جشنواره‌های متعدد معتبر فیلم جهان به عنوان داور حضور داشته‌است.
.....
برچسب ها: عباس کیارستمی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها