به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۳۴۵۴۴۳

ویروس HIV فرایند پیری بدن را تسریع می کند

ویروس HIV فرایند پیری بدن را تسریع می کند
گروه علمی:بر اساس تحقیقات جدید، اچ‌آی‌وی تأثیر قابل توجهی بر پیری افراد آلوده به این ویروس دارد و تغییرات بیولوژیکی در بدن مرتبط با پیری را تنها در عرض دو تا سه سال پس از ابتلا تسریع می‌کند. یافته‌ها نشان می‌دهد که عفونت HIV ممکن است به سرعت طول عمر یک فرد را در مقایسه با یک فرد غیر آلوده نزدیک به پنج سال کاهش دهد.
 
«الیزابت کراب برین»، نویسنده اصلی این مقاله از دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: «تحقیق ما نشان می‌دهد که حتی در ماه‌ها و سال‌های اولیه زندگی با HIV، ویروس از قبل روند پیری سریع در سطح DNA را آغاز کرده است. این امر بر اهمیت حیاتی تشخیص زودهنگام HIV و آگاهی از مشکلات مرتبط با افزایش سن و همچنین ارزش پیشگیری از عفونت HIV در وهله اول تاکید می‌کند.»تحقیقات قبلی نشان داده است که درمان‌های HIV و ضد رتروویروسی که برای کنترل عفونت استفاده می‌شوند، با شروع زودهنگام مشکلات مرتبط با افزایش سن که معمولاً با پیری مرتبط هستند، مانند بیماری‌های قلبی و کلیوی، ضعف، و مشکلات شناختی مرتبط هستند.

تیم تحقیقاتی نمونه خون ذخیره شده ۱۰۲ مرد را که شش ماه یا کمتر قبل از آلوده شدن به HIV و مجدداً دو تا سه سال پس از عفونت جمع آوری شده بود، تجزیه و تحلیل کردند. آنها این موارد را با نمونه‌های مشابه از ۱۰۲ مرد غیر آلوده همسن که در یک دوره زمانی مشابه گرفته شده بودند، مقایسه کردند.محققان بر چگونگی تأثیر HIV بر متیلاسیون DNA اپی ژنتیکی تمرکز کردند، فرایندی که سلول‌ها استفاده می‌کنند تا ژن‌ها را در جریان تغییرات فیزیولوژیکی طبیعی روشن یا خاموش کنند. این تیم اقدامات اپی ژنتیکی پیری را مورد بررسی قرار داد.افراد آلوده به HIV در اندازه گیری اپی ژنتیک تسریع روند پیری را از ۱.۹ تا ۴.۸ سال نشان دادند.
برچسب ها: ایدز
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها