به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۳۴۵۴۶۹

آغاز سخت‌ترین هفته والیبال ایران

گروه ورزشی: سخت‌ترین هفته لیگ ملت‌های والیبال از امروز آغاز می‌شود، هفته‌ای که تیم‌ها برای صعود می‌جنگند.
آغاز سخت‌ترین هفته والیبال ایران
به نقل از همشهری،  از 16تیم حاضر در مسابقات، 8تیم به مرحله نهایی صعود می‌کنند و قبل از شروع هفته سوم، ایران در رده هشتم است ولی آیا می‌تواند این جایگاه را بعد از 4بازی هفته سوم حفظ کند؟ ایران این هفته با تیم‌های لهستان، ایتالیا، اسلونی و صربستان بازی دارد؛ 4بازی سخت که می‌تواند هم جایگاه نهایی تیم ایران و هم عیارش را نشان بدهد. 
بازی اول ایران در هفته سوم ساعت22:30 امشب مقابل لهستان برگزار می‌شود.
لهستان تیم دوم و ایتالیا تیم سوم جدول هستند و صعودشان به مرحله بعد را می‌شود قطعی دانست. هرچند ایتالیا به‌عنوان میزبان در هر شرایطی یکی از 8تیم مرحله بعد است، اما داشتن همین جایگاه‌ها سختی کار را برای ایران نشان می‌دهد. لهستان توانسته آرژانتین، کانادا، بلغارستان و استرالیا را 3-صفر شکست دهد و مقابل قدرت‌هایی مثل فرانسه صدرنشین، آمریکا و برزیل هم 3-1 به پیروزی رسیده است. تنها شکست این تیم مقابل ایتالیا و با نتیجه 3-1 بوده است. 
ایتالیا با همین نتیجه آرژانتین را هم برد. آنها در مقابل آلمان، اسلونی و چین 3-صفر به پیروزی رسیدند، یک شکست 3-صفر مقابل فرانسه داشتند و در بازی با ژاپن هم 3-2 باختند. با توجه به این نتایج است که برای پیروزی مقابل این تیم‌ها نمی‌شود شانس زیادی به ایران داد. البته ایران  هم در هفته دوم توانست آمریکای صدرنشین را شکست دهد و این احتمال وجود دارد بتواند در مقابل این تیم‌ها هم به پیروزی برسد. 

صربستان و اسلونی پایین‌تر از ایران قرار دارند؛ رده‌های نهم و دهم. صربستان 3-یک بلغارستان، 3-2 آرژانتین، 3-2کانادا و 3-صفر استرالیا را برده و 3-یک از فرانسه، 3-2 از آلمان، 3-یک از آمریکا و 3- صفر از برزیل باخته است‌. اسلونی هم 3-صفر استرالیا، 3-یک چین و 3-یک آرژانتین را شکست داده ولی 3-یک مقابل ژاپن، 3-صفر مقابل ایتالیا، آمریکا و هلند و 3-یک مقابل برزیل باخته است.
جایگاه این دو تیم به ایران نزدیک است و همین نزدیکی، کار را دشوارتر می‌کند. صربستان و اسلونی هم مثل ایران انگیزه صعود دارند و سر امتیاز می‌جنگند؛ به‌خصوص در بازی‌های رودررو. صربستان علاوه بر اینکه در مقایسه با ایران با تیم‌های قدرتری مثل فرانسه، آلمان و آرژانتین بازی کرده و قدرتمندتر نشان می‌دهد، انگیزه دیگری هم برای پیروزی دارد. ایگور کولاکوویچ، سرمربی سابق ایران روی نیمکت این تیم است و برای اثبات توانایی‌هایش همه تلاش خودش را می‌کند.
ایران از 8بازی در 2هفته اول 4بازی را برده؛ چین و استرالیا را 3-یک، کانادا و آمریکا را 3-صفر. در 4بازی هم بازنده بوده؛ مقابل برزیل، هلند، بلغارستان و ژاپن و در هر 4بازی هم با نتیجه 3-صفر. 
عطایی با نفراتی که دارد برای صعود به امتیاز نیاز دارد. تیم او از این 4بازی حداقل باید 2پیروزی قاطعانه داشته باشد و 2باخت احتمالی هم با کمترین ست از دست داده باشد. اضافه شدن نفرات جدید و 2پیروزی در هفته دوم شاید به اندازه کافی به تیم انگیزه بدهد و تیم را به خواسته‌اش برساند.
برچسب ها: والیبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها