به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۳۴۵۴۷۵

هزینه بازسازی اوکراین ۷۵۰ میلیارد دلار است

هزینه بازسازی اوکراین ۷۵۰ میلیارد دلار است
گروه بین‌الملل: رئیس کمیسیون اروپا ایجاد یک پلت‌فرم بین‌المللی برای بازسازی اوکراین پس از پایان تجاوز روسیه به این کشور را مطرح و گفت: اتحادیه اروپا تاکنون ۶.۲ میلیارد یورو به کی‌یف ارسال کرده و قصد سازماندهی یک کنفرانس جهانی در پاییز امسال با هدف کمک به بازسازی این کشور را دارد.
 
"دنیس اشمیگال" نخست وزیر اوکراین در یک کنفرانس بین‌المللی در لوگانو اعلام کرد که برای بازسازی این کشور، حداقل به 750 میلیارد دلار نیاز است. وی گفت: «ما معتقدیم که دارایی‌های مصادره شده روسیه و الیگارش‌های روسی باید به منبع اصلی تامین مالی مورد نیاز برای بازسازی اوکراین تبدیل شود. دارایی‌های مسدود شده روسیه بر اساس برآوردهای مختلف از 300 میلیارد دلار تا 500 میلیارد دلار است.»  به گفته وی، همچنین تلاش خواهد شد تا کمک‌های بلاعوض، وام‌های ترجیحی از سازمان‌های مالی بین‌المللی، سرمایه گذاری‌ها و البته وجوهی از بودجه دولت برای احیای کشور جذب شود. علاوه ر این، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز روز گذشته یادآور شد که این کمیسیون به اوکراین پیشنهاد کرده تا پس از پایان جنگ، یک پلت فرم بین‌المللی برای بازسازی این کشور ایجاد کند. وی همچنین گفت که اتحادیه اروپا در حال حاضر 6.2 میلیارد یورو به دولت اوکراین ارسال کرده است و انتظار می‌رود کمک‌های بیشتری به صورت میان مدت و بلندمدت به کی‌یف ارسال شود.
این مقام اروپایی همچنین از برنامه‌هایی برای سازماندهی یک کنفرانس جهانی در پاییز سال جاری با هدف کمک به بازسازی اوکراین خبر داد و یادآور شد که کار به روی این رویداد به طور مشترک با اولاف شولز صدراعظم آلمان و دیگر شرکای بین‌المللی در حال انجام است. اورسولا فون در لاین تاکید کرد که همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از پایان درگیری‌ها، در بازسازی اوکراین مشارکت خواهند کرد.
پیش از این، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، پیشنهاد کرده بود که اتحادیه اروپا از برخی مناطق این کشور به منظور بازسازی آنها حمایت کند. وی یادآور شده که این اقدام یک نمونه تاریخی از تعامل و مشارکت بین کشورها خواهد بود. زلنسکی همچنین گفته بود که کی‌یف از هم اکنون شروع به تهیه یک "طرح در مقیاس بزرگ برای بازسازی اوکراین" کرده و به حمایت راهبردی تمامی شرکای خارجی خود برای این اقدام نیاز دارد. زلنسکی در یکی از سخنرانی‌های خود همچنین یادآور شد که دولت انگلیس آماده است تا در بازسازی شهر کی‌یف و کل استان کی‌یف نقش اصلی را ایفا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها