به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۳:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۳۴۵۴۸۹

بهای اروپا برای دفاع از دموکراسی

بهای اروپا برای دفاع از دموکراسی
گروه بین الملل: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد، بحران انرژی در اتحادیه اروپا بهایی است که این بلوک باید برای "دفاع از دموکراسی" و پایان دادن به نفوذی که روسیه بر تصمیم‌گیری سیاسی بروکسل دارد، پرداخت کند.
 جوزپ بورل،  در مقاله‌ای در روزنامه ایتالیایی "لا استامپا" نوشت: تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی، واردات نفت روسیه را تا ۹۰ درصد کاهش خواهیم داد و به سرعت واردات گاز را نیز کاهش می‌دهیم. این تصمیمات به تدریج ما را از وابستگی که سال‌ها بر تصمیمات سیاسی ما تاثیر داشتند، رها و آزاد خواهد کرد. بدون شک این کاهش سریع وابستگی به انرژی روسیه مشکلات جدی را نیز برای بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا و بخش‌های مختلف فعالیت‌های اقتصادی به وجود می‌آورد. اما این بهایی است که باید برای دفاع از دموکراسی‌هایمان و قوانین بین‌المللی پرداخت کنیم و ما دست در دست یکدیگر در حال اتخاذ اقدامات لازم برای حل این مشکلات هستیم.وی افزود: اطمینان دارم که این تحریم‌ها نهایتا مسکو را به زانو در می‌آورند و آن را مجبور می‌کنند تا محاسبات استراتژیکش را تغییر دهد، حتی اگر بعید باشد که این اتفاق در آینده نزدیک رخ دهد.
بورل تصریح کرد: روسیه مجبور است بسیاری از محصولاتی را که تولید نمی‌کند، با ارزش افزوده بسیار بالا وارد کند. روسیه برای تکنولوژی‌های پیشرفته ۴۵ درصد به اروپا، ۲۱ درصد به آمریکا و تنها ۱۱ درصد به آسیا وابسته است.


 
برچسب ها: اتحادیه اروپا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها