به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۵ ساعت ۰۰:۴۶
کد مطلب : ۳۴۵۵۴۵

تقدیر نخست وزیر یونان از دانش‌آموز برتر ایرانی

تقدیر نخست وزیر یونان از دانش‌آموز برتر ایرانی
گروه بین الملل: دانش‌آموزی ایرانی که سه سال پیش به یونان پناهنده شد، توانسته در مدت سه سال افزون بر یادگیری زبان در امتحانات پایانی دیپلم هم نمرات ممتازی کسب کند و وارد دانشگاه شود. نخست وزیر یونان با این جوان ایرانی دیدار کرده است.
کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیریونان در دیداری با یک جوان ۱۹ ساله پناهجو از ایران برای دستاورد و پیشرفت او در مدت کوتاه اقامتش در یونان به او تبریک گفت. در این دیدار بنا بر گزارش منابع یونانی، نخست وزیر به کورش بیگی نورمحمدی، پناهجوی ایرانی، گفته است که از نظر او کسانی یونانی هستند که "از سیستم آموزشی یونان بهره می‌گیرند، به یونان تعلق خاطر دارند و می‌خواهند زبان یاد بگیرند، اینجا زندگی کنند و خانواده‌ تشکیل دهند."
 این جوان پناهجوی ایرانی موفق به کسب نمرات بسیار خوب در امتحانات نهایی دیپلم شده و از دانشگاهی در یونان پذیرش گرفته است.موفقیت او در زمینه تحصیلی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های یونان داشت. دلیل این بازتاب مثبت، موفقیت به دست آمده در دوران کوتاه اقامت او در یونان عنوان شده است. کورش بیگی نورمحمدی سه سال پیش به یونان مهاجرت کرده و از همان زمان مشغول یادگیری زبان یونانی در مدرسه‌ای در جزیره لسبوس و در کمپ پناهجویی شده است.لیانا کوکینو یکی از آموزگارانش با ستایش از پیشرفت کورش او را دانش‌آموزی با "اراده محکم و علاقه به یادگیری" توصیف کرده است.نخست وزیر یونان در جریان دیدار با این مهاجر ایرانی به فرصت‌های تحصیلی و زندگی که یونان در اختیار به خصوص بچه‌های پناهجوی بدون همراه، آنان که قصد ماندن در این کشور را دارند،اشاره کرد.او همچنین تأکید کرد که سرگذشت کورش ثابت می‌کند که یونان کشوری باز برای آنانی است که خواست همگرایی با جامعه یونان را دارند.
 پست اینستاگرامی که نخست وزیر یونان در این باره منتشر کرده است هم واکنش‌های زیادی را در میان کاربران این شبکه برانگیخته است؛ از ستایش‌ها از این پیشرفت تا انتقاد از سیاست‌های دولت یونان در حوزه پناهجویی تا کم‌توجهی‌ها به امور مسائل روزمره و داخلی.



 
برچسب ها: یونان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها