کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زمان اصلاح سفارش کتب درسی اعلام شد

15 تير 1401 ساعت 9:18


گروه جامعه: ثبت سفارش اینترنتی کتب درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم که از پنجم تیرماه آغاز شده بود تا ۱۱شهریور ادامه دارد. همچنین از ۱۲ تیرماه امکان اصلاح سفارش کتب درسی برای تمام دانش‌آموزان فراهم شده که این امر تا ۳۱ شهریور ماه امکان‌پذیر است.طبق جدول زمانبندی اعلامی از سوی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق سامانه www.irtextbook.ir  یا www.irtextbook.com  و برابر جدول تقویم زمانی زیر انجام می‌شود:

بر این اساس، ثبت نام کتب درسی میان‌پایه‌ها به اتمام رسیده و ثبت سفارش اینترنتی کتاب درسی دانش‌آموزان پایه اول، هفتم و دهم که از روز یکشنبه، پنجم تیرماه آغاز شده بود تا ۱۱شهریور ادامه دارد.همچنین در برخی موارد ممکن است دانش‌آموز به دلایلی همانند تغییر رشته تحصیلی، تکرار پایه، جهش به پایه بالاتر یا جابجایی محل تحصیل خود، خواستار اصلاح سفارش در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی باشد، برای اصلاح سفارش قبلی خود می‌تواند پس از ثبت نام در مدرسه محل تحصیل از ۱۲ تیر تا۳۱ شهریور ماه اقدام کنند.

شیوه ثبت‌نام و ثبت سفارش خرید کتاب درسی 
به طور کلی  ثبت نام از طریق مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی و به دو شیوه فردی و یا گروهی قابل انجام است.  کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه دوم شاخه‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش، رشته معارف اسلامی و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.  

دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) است؛ لذا دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.  به دلیل الکترونیک بودن فرآیند فروش و توزیع کتاب‌های درسی، کنترل ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان از طریق سامانه امکان‌پذیر است؛ لذا درخواست ارائه نسخه چاپی (پرینت) برگ سفارش کتاب درسی از دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز ممنوع است.  
مدارس موظف‌اند هرچه سریعتر با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اقدام و از ارجاع دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز به کافی نت‌ها پرهیز کنند. البته دانش‌آموزان و اولیای آنها در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه‌های اعلام شده نسبت به ثبت سفارش فردی نیز اقدام کنند.  

شیوه ثبت‌نام فردی و گروهی چگونه است؟
در ثبت نام امسال از شیوه‌های منعطف برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی استفاده می شود. در این راستا مخاطبان می‌توانند از طریق یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.
در شیوه فردی، والدین دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دوره‌ای دانش‌آموزان و پرداخت الکترونیکی هزینه بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند.برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، "نام کاربری" و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.در شیوه گروهی،  مدیران مدارس از طریق سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتاب‌های درسی سامانه مذکور مراجعه کرده و به‌صورت جمعی نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند. 


کد مطلب: 345553

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/345553/زمان-اصلاح-سفارش-کتب-درسی-اعلام

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir