به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۲۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۵ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۳۴۵۵۷۹

واکنش دولت به نظرسنجی استاسیس کاملا منفعلانه بود

واکنش دولت به نظرسنجی استاسیس کاملا منفعلانه بود
گروه سیاسی: «گروه استاسیس» در هفته آخر خرداد ماه سال ۱۴۰۱ نظرسنجی را انجام و میزان رضایت مردم از عملکرد ابراهیم رئیسی ۲۸ درصد اعلام کرد. بعد انتشار نتایج این نظرسنجی، روزنامه دولت نظرسنجی صداوسیما را منتشر کرد که نتایجش کاملا متفاوت از نظرسنجی بود که موسسه آمریکایی انجام داد. در این نظرسنجی اعلام شده که ۶۹ درصد مردم ایران از زندگی لذت می‌برند، ۵۲ درصد از مردم مقصر مشکلات را دولت قبل می‌دانند و ۷۵ درصد مردم در زندگی احساس آسایش می‌کنند. حال سئوال این است که نتیجه کدام نظرسنجی به واقعیت نزدیک تر است.

محمد مهاجری درباره تفاوت معنادار موجود بین نظرسنجی استاسیس و نظرسنجی صداوسیما گفت: واقعا نمی دانم این دو نظرسنجی چقدر روشمند و علمی انجام شدند چون هیچ کدام از اطلاعاتی که آنها دادند، قابلیت راستی آزمایی ندارد.وی افزود: البته در گزارشی که روزنامه ایران منتشر کرد، تناقضی دیده می شود چون این روزنامه نظرسنجی دانشگاه مریلند در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 را می پذیرد؛ در آن نظرسنجی خارجی اعلام شده بود آقای رئیسی پیروز انتخابات می شود اما حالا روزنامه دولت به این نظرسنجی جدید ایرادهای اساسی دارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: نمی دانم نظرسنجی صداوسیما چه زمانی و چه طور انجام شده اما نکته مورد توجه آن است که به محض اعلام نتیجه نظرسنجی موسسه خارجی، آقایان نتیجه نظرسنجی صداوسیما را منتشر کردند که این اقدامی کاملا انفعالی بود.

مهاجری ادامه داد: گاهی نظرسنجی ها اطلاعاتی را می دهند که تعجب برانگیز است چون امکان دارد با مشاهدات ما خیلی منطبق نباشد. معتقدم نظرسنجی موسسه خارجی که محبوبیت کنونی آقای رئیسی را 28 درصد اعلام کرد درست نیست و نظرسنجی منتشرشده در روزنامه ایران نیز با یافته ها و مشاهدات ما از جامعه انطباق ندارد.
مرجع : نامه نیوز
برچسب ها: محمد مهاجری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها