کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ویژگی‌های حرفه ای غرفه سازی نمایشگاه تهران

15 تير 1401 ساعت 11:08

گروه کسب و کار: همه ی کسب و کار‌ها برای شرکت در نمایشگاه‌ها یکسری اهداف مشخص شده دارند و برای رسیدن به آنها بسیار تلاش می‌کنند. یکی از راه‌های رسیدن به این اهداف مشخص شده، غرفه سازی حرفه ای می‌باشد. شما بایستی غرفه ای که قرار است در آن محصولات و خدمات خود را به بازدید کنندگان ارائه دهید، به بهترین شکل ممکن طراحی کنید.در ادامه این مطلب شما را با این مبحث بیشتر آشنا خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.


بعضی از ویژگی‌های غرفه ساز حرفه ای
1.به کار گیری از طرح‌های مدرن و زیبایی که ایستایی سازه در آن طرح محاسبه شده است.
2.داشتن یک کارگاه اختصاصی؛ بزرگترین هزینه ی غرفه سازی مربوط به بخش نجاری می‌باشد. چنانچه یک غرفه ساز خود کارگاه نجاری داشته باشد، بخش عظیمی از هزینه‌های ساخت غرفه را کاهش می‌دهد.
3.یکی از مهمترین ویژگی‌های غرفه ساز حرفه ای، داشتن کادر مجرب می‌باشد. این مورد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بهتر است بدانید که غرفه سازی که تمام بخش‌های کار، مثل طراحی، اخذ مجوز و نظارت و اجرا را خود به تنهایی انجام می‌دهد، احتمال دارد که نتواند در مهمترین لحظات، تصمیمات درستی بگیرد. بنابراین بهتر است با یک تیم مجرب کار کنید نه یک فرد تنها.
ممکن است در ابتدا کار غرفه سازی نمایشگاهی، به ظاهر ساده باشد؛ ولی تجربه در آن حرف اول را می‌زند. زیرا سابقه نشان داده است که غرفه سازان با تجربه بیشتر از حد توان خود تعهد نمی دهند، طرح‌ها را در زمان مشخص ارسال می‌کنند و به طور کلی زمانبندی دقیقی دارند.
زمانبندی دقیق و تحویل کار به موقع خیلی مسئله ی مهمی می‌باشد. زیرا هیچ کارفرمایی دوست ندارد که شب قبل از افتتاحیه با نگرانی پای غرفه بایستد و اضطراب آماده شدن غرفه تا روز افتتاحیه را داشته باشد. به همین خاطر به جزئیات رفتار غرفه سازان بسیار دقت کنید.
 
غرفه سازی نمایشگاه تهران خود را متمایز کنید
برای ساخت غرفه در نمایشگاه‌ها بایستی یکسری اصول فنی و کیفی لازمه، رعایت شود که عدم رعایت آن می‌تواند خسارت‌های زیادی را به شرکت کننده وارد کند. غرفه سازان بعد از طراحی و کشیدن نقشه، اقدام به ساخت غرفه می‌کنند و غرفه ی شما را در آخر چه خوب چه بد و چه مطلوب و چه نامطلوب در اختیار شما قرار می‌دهند و این غرفه تا پایان نمایشگاه سرپا خواهد بود. ولی اینکه استراتژی شما برای حضور در نمایشگاه چه باشد،  در آخر مطلوب بودن کار را رقم می‌زند. در واقع استراتژی شما انتخاب بسیار مهم می‌باشد و موفقیت شما را تعیین می‌کند.
بهتر است برای طراحی و از یک طراح و شرکت غرفه سازی حرفه ای استفاده کنید تا از بابت نتیجه‌ی کار خیالتان راحت باشد.

 

 نیازهای خود را بشناسید
ابتدا بهتر است نیاز‌های خود را برای حضور در نمایشگاه‌ها بشناسید و آن‌ها را مشخص کنید. زیرا دلیل و نیاز هر شرکتی برای حضور در نمایشگاه متفاوت است. نیرو‌های شرکت شما قطعا نیاز‌های متفاوتی نسبت به دیگر شرکت‌ها دارند و این همان چیزی است که شما بایستی مشخص کنید. اعلام نیاز همان اقدامی است که بسیاری اط شرکت‌ها به آن توجه نمی کنند و یا این کار در واقع کلید اصلی نمایشگاه را از دست می‌دهند.
بنابراین بهتر است بعد از ساخت غرفه به نیاز‌های سازمانی شرکت خود فکر کنید و آنها را مشخص کنید؛ و برای رفع آن برنامه ریزی کنید. با این کار می‌توانید به نتیجه ی مطلوب خود از حضور در نمایشگاه برسید.
 
 موارد مهم برای داشتن غرفه سازی حرفه ای
 طراحی اختصاصی داشته باشید
طراحی و غرفه سازی در نمایشگاه‌ها بیش از اندازه شبیه به هم شده اند. این مورد طبیعی است زیرا شرکت کننده‌ها چیز بیشتری از طراحان و غرفه سازان نمی خواهند. در حقیقت طراحی غرفه ای هر شرکتی که در نمایشگاه حضور دارد، از دو شکل خارج نمی باشد. یا به این صورت است که به شکل عمومی بر اساس نیاز‌های اولیه (که در بیشتر مواقع مشترک می‌باشد) ساخته می‌شود که در این صورت تعداد رقبا، به تعداد حاضران در سالن خواهد بود.
اما یکی دیگر از طراحی‌های ساخت غرفه اختصاصی و بر اساس نیاز‌های دقیق اصول فنی یک شرکت انجام می‌شود. با طراحی چنین غرفه ای قطعا شما منحصر به فرد ترین غرفه ی سالن را در بسیاری از نماشگاه‌ها به خود اختصاص می‌دهید.
 
زیر پایتان را محکم کنید
غرفه‌ها بر روی کف‌های ناهموار نمایشگاه ساخته می‌شوند، بنابراین استحکام و همین طور تراز بودن آن‌ها، امری بسیار مهم می‌باشد. محکم بودن سازه‌های چوبی زیر پا حس بهترین را برای قدم زدن در غرفه به وجود می‌آورد. موضوع مهمتری که وجود دارد این است که علاوه بر امنیت، این رنگ پارکت‌های کف می‌باشد که به غرفه سازی کادربندی زیبایی می‌دهد. کف سازی بین غرفه ی شما و پیرامونش تفاوت چشمگیری ایجاد می‌کند.
بنابراین بهتر است در ساخت غرفه از کف سازی مناسب نیز استفاده شود. زیرا با هر بار پا گذاشتن بر روی غرفه حس بهتری برای افراد ایجاد می‌شود.
 

 
به تیم سازنده اعتماد کنید
در برخی از موارد به دلیل نداشتن اعتماد به تیم طراحی و ساخت موجب می‌شود که غرفه ی شما از چیزی که باید میشد، ناکارآمدتر به نظر برسد. زیرا نظرات غیر متخصصی که از طرف نیروهای شرکت داده می‌شود، موجب می‌شود که یکپارچگی کار از بین برود. بنابراین اگر می‌خواهید غرفه ی شما، هویت تعیین شده ی سازمانی اش را از دست ندهد، به تیم طراحی و ساخت غرفه‌ها اعتماد کنید و در کارشان دخالت نداشته باشید.
 
روزهای پس از افتتاح را دستکم نگیرید
برخی از شرکت کندده‌ها به دلیل داشتن برنامه ریزی غلط و اشتباه، برایشان روز افتتاحیه به منزله ی روز پایانی نمایشگاه می‌باشد. این شرکت کننده‌ها نیروهای خود را در غرفه سازی دخالت می‌دهند و یا کار را به یک پیکانکار غیر متخصص میدهند. که در این صورت نیرو‌ها انرژی خود را در روز‌های ساخت از دست داده اند و حالا فقط منتظر به پایان رسیدن نمایشگاه می‌باشند.
 در صورتی که از روز‌های بعد از افتتاح می‌توان بهترین استفاده را برد. فقط کافیست که مردم بدانند که شما در نمایشگاه حضور دارید و البته از آن مهم تر که غرفه ی شما در کدام قسمت از نمایشگاه وجود دارد. پیشنهاد می‌شود که حتما برای غرفه سازی بهتر است یک مکان مناسب انتخاب شود تا بیشتر در معرض دید باشد.
البته برای انتخاب مکان غرفه بهتر است با شرکتی که قرار است طراحی و غرفه سازی شرکت شما را انجام دهد، مشورت کنید و بهترین آن را اجاره کنید.
 
تبلیغات کنید، با چشم باز
تعداد زیادی از نیروهای تبلیغاتی، معتقدند بایستی 90 درصد سرمایه را برای تبلیغ استفاده کرد. اما اگر این کار را بدون در نظر گرفتن استاندارهای تبلیغاتی انجام شود، در واقع 90 درصد سرمایه از بین می‌رود. نکته ی مهمی که وجود دارد این است که کیفیت ارائه بسیار مهمتر از مقدار آن می‌باشد. با این وجود با در نظر داشتن امکانات جدید رسانه ای می‌توان با هزینه‌های بسیار کمتر، بهره وری بیشتری کسب کرد. پس برای غرفه سازی در نمایشگاه سرمایه گذاری کنید و برای سفارش غرفه سازی با قسمت تماس با ما ارتباط نمایید.
 
منبع: https://booth.tnarman.com
 
 


کد مطلب: 345585

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/345585/ویژگی-های-حرفه-غرفه-سازی-نمایشگاه-تهران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir