به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۵ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۳۴۵۶۰۶

چه کسانی‌در معرض کرونای‌طولانی مدت قرار دارند

چه کسانی‌در معرض کرونای‌طولانی مدت قرار دارند
گروه علمی: علیرغم گزارش‌های گسترده و مطالعات انجام شده در مورد کرونای طولانی مدت، این عارضه همچنان یک معمای پزشکی است.کارشناسان هنوز به علت اصلی کووید طولانی پی نبرده‌اند و به همین دلیل توجه خود را به این موضوع معطوف کرده‌اند که چگونه می‌توان به جلوگیری از افزایش موارد ابتلا به این عارضه کمک کرد.
کارشناسان در بررسی‌های خود این موضوع را مورد مطالعه قرار دادند که چه افرادی پس از ابتلای اولیه به عفونت کروناویروس در معرض خطر ابتلا به کووید طولانی هستند.

مجله آمریکایی فرچون (Fortune) پس از مشورت با کارشناسان و متخصصان متعدد به ارائه فهرستی از گروه‌هایی پرداخته که در معرض ابتلا به عارضه کووید طولانی قرار دارند.

۱. ابتلای چند باره به کرونا: گفته می شود افرادی که به طور مکرر به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند، بدون در نظر گرفتن شدت بیماری، در معرض خطر ابتلا به کووید طولانی هستند. نتایج یک مطالعه نشان داد خطر ابتلا به کووید طولانی با هر بار عفونت مجدد افزایش می‌یابد.
۲. بیماران با بار ویروسی بالا: بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا منتشر شده، به نظر می‌رسد کووید طولانی احتمالا در میان افرادی که بار ویروسی بیشتری در زمان ابتلا به عفونت حاد داشته‌اند، ایجاد می‌شود.
۳. بیمارانی با آنتی بادی‌های خودایمنی در حال گردش: اتوآنتی بادی‌ها پروتئین‌های ایمنی هستند که به اشتباه اندام‌های فرد را مورد هدف قرار داده و به آنها واکنش نشان می‌دهند. بررسی‌ها نشان داده چگونه بیمارانی که آنتی بادی های خودایمنی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به کووید طولانی قرار دارند. کارشناسان تعداد فزاینده‌ای از اتوآنتی ‌بادی را در خون این افراد مشاهده کرده اند، اما هنوز مشخص نیست که چگونه و چرا چنین است.
۴. بیماران مبتلا به ویروس اپشتین بار: بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده (CDC)، بسیاری از مردم این کشور در دوران کودکی و بدون اینکه از این موضوع آگاه باشند به این ویروس آلوده می‌شوند. اپشتین بار می تواند باعث سندرم خستگی مزمن شود که علائمی شبیه به کووید طولانی دارد. علاوه بر این، کارشناسان دریافتند که برخی از بیماران مبتلا به کووید طولانی دارای سطح بالایی از ویروس اپشتین بار واکنش‌ دهنده در خون خود هستند.
۵. بیماران با علائم عصبی در زمان ابتلا به نوع حاد کووید: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افرادی که علائم عصبی مانند سردردهای شدیدی را در طول عفونت حاد کرونا تجربه می‌کنند، می‌توانند طولانی مدت به کووید ۱۹ مبتلا شوند. نورون‌های آسیب‌ دیده توسط کروناویروس باعث ایجاد علائم طولانی ‌مدت مانند تنگی نفس و خواب‌ آلودگی می‌شوند.
۶. افراد واکسینه نشده: اگرچه در مورد اینکه آیا واکسن‌ های کرونا می‌توانند خطر ابتلای کووید طولانی را کاهش دهند یا خیر داده‌های متناقضی وجود دارد، بسیاری از کارشناسان موافق هستند که واکسن به کاهش عوارض جدی ناشی از ویروس کمک می‌کند.
 
برچسب ها: ویروس کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها