به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۵ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۳۴۵۶۵۴

افزایش حقوق سربازی در سال۱۴۰۱محقق نشد؟

افزایش حقوق سربازی در سال۱۴۰۱محقق نشد؟
گروه جامعه: سازمان وظیفه عمومی اعلام کرد که حقوق سربازان برای سال جاری ۱۱۵ درصد افزایش داشت. اما حالا برخی از سربازان می‌گویند افزایش حقوق آنها کمتر از اعلام رسمی بود. ضمن اینکه حقوق آنها با تأخیر چند ماهه واریز می‌شود. برخی از سربازان وظیفه عمومی می‌گویند حقوق سربازی کفاف مخارج زندگی آنها را نمی‌دهد. آنهم در شرایطی که برخی کالا و خدمات هر چند وقت یکبار افزایش قیمت دارد. به نظر می‌رسد افزایش حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱ هم چندان برای آنها گره‌گشا نبود.

بر اساس آنچه تاکنون گفته شده حداقل حقوق سربازان باید حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر هم حدود هشت میلیون تومان باشد. اما حالا برخی از سربازان می‌گویند بخشی از حقوق آنها واریز نشده است.
آنطور که پیش‌تر تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت، حقوق سربازان امسال ۱۱۵ درصد افزایش داشت. یعنی اگر کسی سال گذشته حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافتی داشت، حالا باید سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت کند.

افزایش حقوق سربازی محقق نشد؟
امیر، مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و درجه ستوان دوم دارد. او از وضعیت حقوق خود به تجارت‌نیوز می‌گوید: «سال گذشته حقوقم دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود. حالا سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.»او می‌گوید: «حقوق فروردین تا خرداد را همین چند روز پیش واریز کردند. باید ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان واریز می‌کردند اما حدود ۹ میلیون تومان واریز کردند.»به عبارتی حدود ۸۱ درصد افزایش حقوق و سه ماه تاخیر در واریزی داشت. ضمن اینکه بعد از تاخیری هم کمتر از آنچه باید برای او واریز کردند.

یکی دیگر از سربازان وظیفه عمومی با مدرک کارشناسی ارشد و درجه ستوان دوم می‌گوید: «سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گرفتم. از فروردین حقوقم یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شد.»او می‌گوید برای هم‌خدمتی‌هایم که از شهرستان‌های دیگر به تهران آمدند، حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان واریز می‌شود. محمد نیز می‌گوید بعد از چند ماه تاخیر، برایش حقوق سربازی واریز شد و در تمام این چند ماه دستش به جایی بند نبود.

حقوق سربازی چقدر است؟
سازمان وظیفه عمومی پیش‌تر در اعلامیه‌ای میزان دریافت حقوق سرابازان در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد. بر اساس آن اعلامیه، حقوق سربازان مجرد ۱۴۰ درصد افزایش داشت و به سه میلیون ۷۸۰ هزار تومان رسید. البته سربازانی که در مناطق عادی خدمت می‌کنند.حداقل حقوق سربازان متاهل نیز ۱۴۵ درصد افزایش داشت. بنابراین باید چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دریافت کنند. ضمن اینکه هزینه فرزند و ایاب و ذهاب نیز به آن اضافه می‌شود.
بر اساس اعلامیه سازمان وظیفه عمومی، سربازانی که در مناطق عملیاتی خدمت می‌کنند، حقوق بیشتری می‌گیرند. به عبارتی آنها علاوه بر حقوقی که در بالا اعلام شد، به تناسب مدرک تحصیلی و وضعیت تاهل، باید حدود یک میلیون تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فوق‌العاده عملیاتی دریافت کنند.

گلایه‌ها از وضعیت سربازی در کشور به همین جا ختم نمی‌شود. برخی از حقوق گلایه دارند و برخی به محرومیت‌هایی که با سربازی نرفتن برایشان ایجاد می‌شود.در شبکه‌های اجتماعی نیز برخی از کاربران با هشتگ سربازی گلایه‌های خود را از خدمت وظیفه عمومی می‌نویسند. یکی از کاربران به یاد گرفتن مهارت در دوره سربازی اشاره می‌کند و می‌گوید در طول دو سال هیچ مهارت خاصی برای بعد از سربازی یاد نمی‌گیرند. اگر مهارتی یاد می‌دادند سربازی فایده‌ای داشت.آنها می‌گویند با سربازی دو سال از کار و زندگی عقب می‌مانند. البته برخی بعد از شیفت سربازی، جای دیگری مشغول به کار می‌شوند. اما این وضعیت و یرای اینکه از بازار کار عقب نمانند به قیمت فرسودگی آنها تمام می‌شود.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: حقوق سربازان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها