به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۵ ساعت ۲۰:۵۸
کد مطلب : ۳۴۵۷۲۷

عراق؛ مهم‌ترین شریک استراتژیک آمریکا

عراق؛ مهم‌ترین شریک استراتژیک آمریکا
 گروه بین الملل: یک عضو سرشناس مجلس سنای آمریکا ضمن تاکید بر پایبندی کشورش به حمایت از عراق، گفت که عراق "مهم‌ترین شریک استراتژیک" آمریکا در این منطقه است.
سفارت آمریکا در بغداد در بیانیه‌ای اعلام كرد: لیندسی گراهام، چهارم و پنجم ژوئیه در عراق با مقامات بلندپایه دولت عراق درباره همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، حقوق بشری و امنیتی با دولت عراق و دولت اقلیم کردستان عراق رایزنی کرد.در بیانیه مذکور آمده است که این عضو مجلس سنای آمریکا به همراه آلینا رومانوفسکی، سفیر آمریکا در بغداد در تاریخ چهارم ژوئیه با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور و محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق دیدار کرد.
لیندسی گراهام  با نیچروان بارزانی،هم رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو داشت.سفارت آمریکا در بغداد تاکید کرد که این عضو مجلس سنا در دیدارهایش بر حمایت واشنگتن از "اولویت‌های استراتژیک" خود در عراق که شامل "تقویت ثبات و رشد اقتصادی، تقویت دموکراسی و حکومت و تضمین امنیت و حاکمیت" هستند، تاکید کرد.
لیندسی گراهام بار دیگر بر پایبندی آمریکا به حمایت از عراق به عنوان "مهم‌ترین شریک استراتژیک" خود در منطقه و اهمیت "تقویت دموکراسی" در عراق تاکید کرد.
این عضو سرشناس مجلس سنای آمریکا در دیدارهایش تلاش‌های کشورش برای "تقویت روابط با عراق به موجب توافق چارچوب استراتژیک از جمله کمک‌های بشردوستانه، تحقق ثبات و همکاری اقتصادی و تلاش‌ها برای مبارزه با فساد و حمایت از حقوق بشر، توانمندسازی بانوان و تبادل آکادمیک و فرهنگی" را مورد بررسی قرار داد.

 
برچسب ها: عراق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها