کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مسئولان حجاب و عفاف باید در بانک‌ها مستقر شوند

15 تير 1401 ساعت 21:23


گروه جامعه: رییس کل بانک مرکزی با بیان این که اهتمام ستاد امر به معروف و نهی از منکر به موضوع «عفاف و حجاب»، وظیفه ما را برای توجه به این موضوع «مبارک» سنگین‌تر می‌کند، گفت: «ما در بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور وظیفه خود می‌دانیم که در این زمینه با جدیت گام برداریم.»
 نشست هم‌اندیشی «عفاف و حجاب» در محل «حوزه علمیه امام خمینی» به ریاست کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر و با حضور علی صالح آبادی، رییس کل بانک مرکزی، ذبیح الله سلمانی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی و مدیران عامل بانک‌‌های دولتی و خصوصی خبر دادند.
در جریان این نشست صدیقی از مدیران نظام بانکی ایران خواست تا در کنار مسئولیت‌های اقتصادی به آن چه که او «مسائل اخلاقی و فرهنگی کارکنان» عنوان کرد، «حساس» باشند.
علی صالح آبادی، رییس کل بانک مرکزی هم با اشاره به این که ابلاغیه‌ها و مقررات مربوط به «عفاف و حجاب» که فقط «مقدمه‌ کار» است به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است، گفت: «اجرای سیاست‌های مربوط به عفاف و حجاب نباید محدود به ابلاغ بخشنامه و نامه‌نگاری باشد بلکه باید در بانک‌های کشور مسئولین فرهنگی وجود داشته باشند تا ضمن پیگیری جدی اجرای دستورالعمل‌ها، آموزه‌ها و مقررات ابلاغی ستاد امر به معروف و نهی از منکر را به صورت عملی پیاده سازی و رصد کنند.»
در پایان این نشست، مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی ایران به عنوان رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر بانک متبوع خود منصوب شده‌اند.
پیشتر معاون دادستان مشهد با ارسال نامه‌ای به فرمانداری مشهد، از او خواست تا ارائه خدمات به افراد بدحجاب را در «اداره‌ها و بانک‌ها» ممنوع کند. همچنین چندین استانداری نیز طی روزهای اخیر خواستار رعایت «پوشش مناسب و نشر و اشاعه مسئله حجاب» در ادارات دولتی شده‌اند و بر همین اساس دستورهایی برای تفکیک اتاق کار مردان و زنان صادر شده است.
البته اخیرا از مردان نیز خواسته شده تا به هنگام حضور و فعالیت اجتماعی از پوشیدن کروات، پاپیون و سایر نمادهای غربی، تی‌شرت و پیراهن تنگ و کوتاه، لباس‌های بدن‌نما و وصله‌دار، طلا و زیورآلات اجتناب کنند.

 


کد مطلب: 345730

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/345730/مسئولان-حجاب-عفاف-باید-بانک-ها-مستقر-شوند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir