به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۶ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۳۴۵۷۵۱

تماشای فیلم‌های خارجی نجس است!

تماشای فیلم‌های خارجی  نجس است!
گروه بین الملل: بردلی کی مارتین؛ روزنامه نگار و کارشناس مسائل کره شمالی در مقاله‌ای نوشت: در بیانیه حکومت کره شمالی خطاب به شهروندان آن کشور آمده است: «خیانت اساسا هیچ تفاوتی با نشانه رفتن اسلحه به سوی سرزمین پدری و مردم آن در هنگام رنج و عذاب ندارد».
نتیجه پژوهشی تازه نشان داد که دامنه نفوذ تلویزیون‌ها و دستگاه‌های پخش دی وی دی «تقریبا در سراسر کره شمالی در میان تمام افشار با شکاف‌های جمعیتی، اجتماعی – اقتصادی و طبقاتی سیاسی به همه جا رسیده است».برخی از مغازه‌ها در پیونگ یانگ دی وی دی و سی دی‌های ویدئویی را برای فروش ارائه می‌دهند. فیلم‌ها یا ویدئو‌های خارجی اغلب به جای آن بر روی کارت‌های USB یا کارت‌های micro SD ذخیره می‌شوند و در بازار سیاه فروخته می‌شوند.
در یک رانندگی شبانه از سواحل شرقی کره شمالی به سمت پیونگ یانگ راننده در یک ایستگاه نگهبانی که نور تابیده شده بود توقف کرد. یک بازدید کننده نادر آمریکایی که سوار خودرو بود پرسید که نگهبانان در جستجوی چه کسی هستند. پاسخ این بود: «عناصر نجس و ناپاک». او گفت: «یعنی چه»؟ هیچ کس در ابتدا چیزی نگفت.یکی از شهروندان کره شمالی داخل خودرو گفت: «می‌دانی تو می‌دانی آنان چه کسانی هستند». فرد بازدید کننده مدام آنان را با پرسش‌هایش اذیت می‌کرد. در نهایت یکی از افرادی که اهل کره شمالی بود توضیح داد: «آنان جاسوس هستند، افرادی که سعی در نابودی سیستم دارند. ما به سوی آنان شلیک می‌کنیم».
عناصر «ناپاک» از دید آنان عوامل کره جنوبی یا امریکا بودند افرادی که «خرابکار» قلمداد می‌شدند. برای محافظت در برابر آنان سربازان تفنگدار در بزرگراه‌ها و پل‌های راه آهن مستقر شدند.این روز‌ها در بسیاری از کشور‌ها مُدها از جمله واژگان رایج با گذشت دهه‌ها یا حتی سال‌ها تغییر می‌کنند در کره شمالی چندان تغییری رخ نمی‌دهد. در آنجا رژیم نسل سوم خاندان کیم با تبلیغات بی‌وقفه خود با موفقیت قابل توجهی ترجیح می‌دهد مد‌های زبانی و دیگر معیار‌های منطبق با ترجیحات کیم ایل سونگ بنیانگذار رژیم کره شمالی (متولد ۱۹۱۲، قدرت گرفتن در ۱۹۴۶، درگذشته ۱۹۹۴) را حفظ کنند و خود را با آن هماهنگ نگه دارد.
در مورد کره شمالی؟ در این ماه هم چنان می‌توانید صدای ماشین تبلیغاتی کشور علیه «نجس ها» را بشنوید. مقاله جدیدی از سایت Daily NK یک سازمان خبری مستقر در سئول که خبرنگاران آن از طریق تلفن با مردم کره شمالی ارتباط برقرار می‌کنند این موضوع را نشان می‌دهد.کره شمالی اخیرا مطالب توضیحی «را با تاکید بر مبارزه با تماشای یا توزیع» مواد ضبط شده ناپاک مانند فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی از کره جنوبی و سایر کشور‌ها برای اتحادیه جوانان سوسیالیست میهنی توزیع کرده است».مقام‌های کره شمالی مدعی شده‌اند که‌عدم توقف تماشا و توزیع مخفیانه سریال‌ها و فیلم‌های ضبط شده «عجیب و منحط» باعث خدشه دار شدن «جو سالم اجتماعی» می‌شود.
در این بیانیه هشدار داده شده «زمانی که طعم ناپاکی را چشیدید دیگر نمی‌توانید آن را متوقف کنید و تا گردن خود را در خیانت خواهید یافت همان طور که دشمنان خلق هدف‌شان این است».
در بیانیه اشاره شده که تشویق به تماشای مخفیانه فایل ضبط شده قاچاقی «ناپاک» در کره شمالی به ویژه در زمانی که طرح‌های نفوذ ایدئولوژیک و فرهنگی امپریالیست‌ها «بیرحمانه‌تر از هر زمانی» می‌شود تشدید شده است.در این بیانیه افزوده شده است: «این عمل خیانتی است که اساسا تفاوتی با نشانه گیری اسلحه به سوی سرزمین پدری و خلق آن ندارد به خصوص در زمانی که خلق در رنج به سر می‌برند».در ادامه این بیانیه آمده است: «اگر شما هم چنان با فیلم‌های ضبط شده ناپاک پنهان با ماهیت عجیب و غریب و منحط می‌گردید، آن را تماشا می‌کنید، آن را قاچاق می‌کنید و یا به صورت غیر قانونی می‌فروشید ما تنها می‌توانیم این کار را یک اقدام عمدی برای کشاندن جوانان‌مان به خیال پردازی‌های سرمایه داری و سبک زندگی پوسیده بورژوایی قلمداد کنیم».
چنین کارزار‌های تبلیغاتی داخلی‌ای معمولا ثابت هستند و در مواقعی که شرایط داخلی کشور به طور خاص بد است زمانی که رژیم کره شمالی گمان می‌کند دلیلی برای نگرانی در مورد تاثیر منفی بر روی افکار عمومی وجود دارد تشدید می‌شود تا چشم‌انداز بقای بلند مدت خود را تضمین کند. رژیم کره شمالی گمان می‌کند تاثیر منفی ناشی از اقدامات بیگانگان است.
در حال حاضر اقتصاد پس از سه سال سیاست کووید صفر تقریبا ویران شده و به طور کلی تجارت خارجی را متوقف کرده است. گزارش‌های موثق از قیمت‌های بسیار بالا در کره شمالی برای کالا‌های اساسی، گرسنگی و مرگ و میر ناشی از شیوع کووید همراه با شرایط از قبل موجود (به ویژه سوء تغذیه) و کمبود دارو خبر می‌دهند. رژیم «کیم جونگ اون» تاکنون از پیامد‌های سوء مدیریت خاندان کیم برای یک دهه جان سالم به در برده است.

 
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها