به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۷ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۳۴۵۸۳۴

ماهواره ناسا به طرز عجیبی در فضا ناپدید شد

ماهواره ناسا به طرز عجیبی در فضا ناپدید شد
گروه علمی: یکی از ماهواره های ناسا که برای ماموریت آرتمیس در مدار ماه قرار داشت، به طرز عجیبی ناپدید شد؛ اتفاقی که ماموریت آرتمیس را به خطر خواهد انداخت.ناسا در ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲ برابر با ۷ تیر ۱۴۰۱ به کمک موشک الکترون راکت از شبه جزیره مایا در نیوزیلند، ماهواره کپستون را به فضا پرتاب کرد. این ماهواره مکعبی که حدود ۲۵ کیلوگرم وزن دارد برای ایمن‌سازی و انجام برخی آزمایش‌های مربوط به پروژه آرتمیس باید یک ماموریت ۹ ماهه را در مدار ماه بگذارند.

در واقع ناسا در تلاش است تا به واسطه پروژه ۳۷.۲ میلیون دلاری آرتمیس که باعث بازگشت انسان به ماه می‌شود، یک پایگاه ویژه برای ماموریت‌های حمل فضانوردان به ماه و مریخ را طی ۱۰ سال آینده احداث کند، اما اکنون قطع ارتباط ناسا با این ماهواره باعث شده تا آینده ماموریت آرتمیس به خطر بی‌افتد.

جزئیات ناپدید شدن یکی از ماهواره های ناسا
ناسا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ارتباط خود را در تاریخ ۴ ژوئیه ۲۰۲۲ برابر با ۱۳ تیر ۱۴۰۱ با این ماهواره که با هدف آزمایش یک فناوری جدید برای موقعیت‌یابی خودکار به فضا پرتاب شد، از دست داده است. گفتنی است ناسا با سیستم ردیابی ارتباطی شبکه فضایی خود که آن را برای پشتیبانی از ماموریت‌های در اعماق فضا طراحی کرده بود، با کپستون در ارتباط بود.ناسا اعلام کرد با وجود چنین مشکلی، از مسیر حرکت کپستون داده‌های مناسبی را دریافت کرده است. ضمن این که فضاپیمای حمل کننده این ماهواره نیز از سوخت کافی برای به تعویق انداختن برنامه جداسازی این ماهواره بهره می‌برد تا مهندسان بتوانند با رفع مشکلات مجددا با آن ارتباط رادیویی برقرار کنند.
برچسب ها: ناسا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها