به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۷ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۳۴۵۸۹۷
کسی با بی‌مایگی شما شوخی ندارد

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه که ۱+۵ را نمی‌شناخت!

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه که ۱+۵ را نمی‌شناخت!
گروه سیاسی: تا کنون اگر کلمه «استانداری کرمانشاه» را در اینترنت جستجو می‌کردید، به اخباری درباره فعالیت استانداری درباره زلزله استان می‌رسیدید، اما از این هفته استاندار کرمانشاه همه معادلات را تغییر داده و اگر این کلمه را سرچ کنید، به گاف عجیب آقای استاندار می‌رسید!

از روز گذشته فیلمی از سخنان بهمن امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه که گویای بی‌اطلاعی او از ترکیب اعضای گروه ۱+۵ است، سوژه کاربران شبکه‌های اجتماعی شد. بهمن امیری‌مقدم در اظهارنظری عجیب درباره گروه ۱+۵ می‌گوید، یک طرف ایران و طرف دیگر ۵ قدرت جهانی قرار دارند.این در حالی است که ۱+۵ متشکل از ۵ عضو شورای امنیت (آمریکا، فرانسه، انگلیس، چین و روسیه) به اضافه آلمان است. پس از خروج آمریکا از برجام، این گروه به ۱+۴  مشهور شد. در واقع این سخنان نشان می‌دهد، استاندار کرمانشاه از ترکیب تیم‌های مذاکرات هسته‌ای بی‌اطلاع است.
 
 
امیری مقدم بعد از انتشار گسترده سخنانش، بار دیگر در ویدئویی گفت که هدف از این سخنان تاکید بر قدرت جمهوری اسلامی بوده است و از کسانی که با سخنان او شوخی کردند، تشکر کرد! اما انتقادها به او پایان نیافت، چه اینکه برای مخاطبان اهمیت داشت بدانند چگونه کسی که به سمت استانداری یعنی بالاترین مقام سیاسی و اجرایی در یک استان رسیده، بدیهی‌ترین اطلاعات سیاسی را هم نمی‌داند و همین موضوع را به عنوان تردید در صلاحیت او و همچنین افرادی که او را منصوب کرده‌اند، تلقی کردند.

اگرچه او با زبانی طنز تلاش کرد ماجرا را درست کند، اما حقیقت آن است که هیچگونه شوخی در کار نیست! چه کسی گفته با بی‌سوادی یک مسئول رده‌بالا باید شوخی کرد و از کنار آن گذشت؟ نه تنها هیچ شوخی در کار نیست، بلکه هم خود او و هم مسئولی که چنین افراد کم‌مایه‌ای را به مسئولیت‌های مهم منصوب می‌کنند، باید برکنار شوند.جالب آنجاست که مسئول محترم به جای آنکه بی‌سوادی خود را بپذیرد و بیش از این باری بر دوش بیت‌المال نگذارد، خطای خود را به حساب شیطنت رسانه‌ای می‌گذارد!

در حقیقت بهمن امیری مقدم شاخص جدیدی از مدیران جمهوری اسلامی هستند که اساسا درک و شناختی از مدیریت ندارد و صرفا به واسطه لابی‌هایی که وجود دارد، بر سر کار می‌نشینند؛ چنانکه باید باور کرد چنین سطح بی‌دانشی آنهم برای مدیران کشوری که حدود بیست سال مذاکره هسته‌ای می‌کنند، باورنکردنی است! یعنی او یکبار حتی اخبار را هم درست نشنیده است.

احسان بداغی روزنامه‌نگار در توییتر خود نوشت: «چیزی که استاندار کرمانشاه گفته «گاف» یا «اشتباه» نیست، بروز بی‌دانشی و بی‌سوادی است. این‌ها با هم فرق دارند.»کاربری به نام قنواتی نوشت: مایه خجالت و شرمساری است که استاندار کرمانشاه هنوز نمی‌داند ۱+۵ پنج کشور عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان است. همیشه تدابیر خوب مدیران و مجریان خوب می‌طلبد، بنابراین می‌بایست میز و صندلی مدیران ناکارآمدی که تاکنون شناسایی شده‌اند به اشخاص دلسوز و کاربلد سپرده شود.»عباس عبدی فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب در توییتی نوشت: «سخنان استاندار کرمانشاه اشتباه فاحشی بود که نشانگر محدوده اندک دانش اوست. ولی اگر درست هم بود، ربطی به عزتمندی نداشت. عزت آن است که کسی شرمنده سیر کردن خانواده نباشد. بعلاوه این بالاترین عزتی است که در ذهنش بوده، اکنون که نادرست از آب درآمده، آیا عزت سیاسی را منتفی محسوب کنیم؟»

بهمن امیری مقدم استاندر کرمانشاه کیست؟
بهمن امیری مقدم از جمله سرداران نظامی است که در دوره ریاست جمهوری ابراهیم رییسی (۱۵ دی ۱۴۰۰) به عنوان استاندار کرمانشاه انتخاب شد. هرچند روی کار آمدن افراد نظامی در کشور سابقه دارد، اما در این دوره، انتصاب آنان، پرقدرت‌تر از گذشته بود. احمد وحیدی وزیر کشور در پاسخ به انتقادهای زیادی که از انتصاب استانداران نظامی وجود داشت، گفته بود: «خواست اکثریت مردم انتخاب استاندار نظامی است که ما در مقابل بسیاری از این خواسته‌ها ایستادگی کردیم.»

امیری مقدم نیز یکی از همان منصوبان دولت رییسی و وزیر کشور است که عمده سوابق او در حوزه نظامی بوده و اساسا سابقه حوزه اجرایی در دولت نداشته است. اما برای دولت رئیسی همین که یک نفر نظامی باشد، کافی است تا به او پست بدهند!

امیری‌مقدم پیش از این دبیر ستاد پشتیبانی جنگ، فرمانده سپاه کنگاور و رییس ستاد سپاه پاسداران استان کرمانشاه بوده است. او همچنین مدتی جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی، فرمانده انتظامی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های گیلان و خراسان رضوی بوده است.با توجه به رزومه کاری امیر مقدم، او طی سال‌های گذشته تنها در مناصب نظامی فعالیت کرده و با روی کار آمدن دولت ابراهیم رییسی در ابتدا مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و بعد از آن استاندار کرمانشاه شده است.
مرجع : رویداد24
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۱/۰۴/۱۷ ۱۳:۳۶
سردار خوبه ادم قبل از حرف زدن کمی هم فکر کنه. لااقل مشاوره بگیر تا اینجوری با ابروی ما و خودت بازی نکنی. (390412)
مریم
United Arab Emirates
۱۴۰۱/۰۴/۱۷ ۱۳:۳۷
مسئول و رئیس.... سواد، معلوم است که مسئولین.... دور و برش جمع می‌کند و اولش که شده این ... با این گرانی و و تورم ببینید آخرش چه خواهد شد (390413)
۱۴۰۱/۰۴/۱۷ ۱۶:۵۳
ارباب.............ن شستشو می شوند! (390425)
۱۴۰۱/۰۴/۱۷ ۲۳:۰۱
چرا مردم باید تعجب کنن وقتی ........ (390450)
محمدرضا کیانفر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۱۸ ۰۹:۲۰
.
عباس عبدی اصلاح‌طلب توئیتید: سخنان بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه که ۱+۵را نمی‌شناخت نشانگر محدوده اندک دانش اوست.

آ.................. (390467)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها