به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۷ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۳۴۵۸۹۸

واکسن کرونا پیش‌شرط ثبت‌نام مدارس شد؟

واکسن کرونا پیش‌شرط ثبت‌نام مدارس شد؟
گروه جامعه: سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون، هیچ تکلیف و اجباری برای انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان به‌عنوان پیش‌شرط ثبت‌نام در مدارس وجود ندارد.ما چنین پیش‌شرطی تعیین نکرده‌ایم و ستاد ملی کرونا نیز فعلا مصوبه‌ای برای اجباری کردن واکسیناسیون دانش‌آموزان برای حضور در مدرسه به ما ارائه نداده است.
صادق ستاری‌فرد توضیح داد: تقاضای ما از مدارس این است که با توجه به نبود چنین پیش‌شرطی، ثبت‌نام دانش‌آموزان کما فی‌سابق بر اساس ضوابط قبلی و ابلاغی انجام شود.

ستاری‌فرد در پاسخ به این سوال که آیا تا پیش از بازگشایی مدارس ممکن است جلسه‌ای برای بررسی لزوم واکسیناسیون دانش‌آموزان برگزار شود یا خیر؟ گفت: درباره این موضوع قبلا مباحثی مطرح شد، اما تاکنون تصمیمی درباره اینکه زدن واکسن اجباری شود، گرفته نشده است.البته توصیه ما بر این است که واکسیناسیون به‌خصوص برای فرهنگیان و دانش‌آموزان متوسطه دوم انجام شود که این مسئله مبتنی بر مصوبه ستاد ملی کروناست، اما در مورد ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس، پیش‌شرط واکسیناسیون کرونا تعریف نشده و دانش‌آموزان منعی برای ثبت‌نام ندارند.

وی تاکید کرد: اجبار به واکسیناسیون و پیش‌شرط بودن آن برای ثبت‌نام در حال حاضر فعلا برای هیچ پایه تحصیلی مطرح نیست و مشابه سنوات گذشته باید ثبت‌نام‌ها انجام شود. اگر تغییری در شرایط به وجود بیاید قطعا به‌صورت رسمی از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام خواهد شد.او در مورد آمار تعداد معلمان و دانش‌آموزان واکسینه شده در برابر بیماری کرونا تا به امروز توضیح داد: حدود ۹۰ درصد فرهنگیان دوز دوم و بیش از نیمی از آنان دوز سوم و حدود ۸۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
مرجع : ایلنا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها