کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نصیری: ناتوانی حاکمیت در تشخیص مصالح خود، مردم و ایران

واکنش‌ها به بازداشت مصطفی تاجزاده

18 تير 1401 ساعت 12:14


گروه سیاسی: تعدادی از واکنش‌های توییتری فعالان سیاسی و رسانه‌ای به بازداشت شبانه! مصطفی تاجزاده را در زیر بخوانید:

مهدی نصیری
بازداشت سید مصطفی تاجزاده که علیرغم ۷ سال زندانی کشیدن (بدون هیچ جرمی) در جمهوری اسلامی، همچنان از اصلاحات و پرهیز از خشونت سخن می گفت و در برابر براندازان می ایستاد، معنایی جز ناتوانی حاکمیت در تشخیص مصالح خود، مردم و ایران ندارد.‌

صادق زیباکلام
عدم موفقیت دولت آقای رئیسی در  اقتصاد، مذاکرات برجام و سیاست خارجی، حالا دارد در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی هم ظاهر می‌شود. بازداشت تاجزاده و سینماگران، روی دیگر به راه انداختن بگیر و ببندهای حجاب است. از تندروها بجز اعمال زور و خشونت انتظار دیگری نمی‌رود. اما آقای خاتمی نبایستی سکوت کنند.

آذر منصوری
مصطفی_تاجزاده‬⁩، مصلحی شجاع وخشونت پرهیز که همه فعالیت هایش علنی است، را تاب نمی آورید و با لشگری‌در یک روز تعطیل به خانه اش هجوم می برید،که چه را ثابت کنید؟ اتفاقا این رفتار شما ضد ⁧‫#امنیت‬⁩ ملی است!
‏با بازداشت او نمی توانید‌ بر ناتوانی خود سرپوش بگذارید.

محمد آقازاده
دستگیری ⁧‫#تاجزاده‬⁩ معنای جز آن ندارد اصلاح طلبی اگر به صورت واقعی تمام شد به صورت نمادین هم  به پایان رسید ، تاجزاده بخاطر وفاداری به اصلاح طلبی به زندان رفت،هر چند با او بخاطر خیال اندیشی اش مخالفم، ولی از زندان رفتن اش بسیار بسیار غمگینم

حسین یزدی
روزگار غریبی است نازنین
‏آنکه بر در می کوبد شباهنگام
‏به کشتن چراغ آمده است
‏نور را در پستوی خانه نهان باید کرد
‏دهانت را می بویند مبادا گفته باشی دوستت دارم 
‏دلت را می پویند مبادا شعله ای در آن نهان باشد

منصور قنواتی
مصطفی تاج‌زاده به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و نشراکاذیب جهت تشویش اذهان عمومی بازداشت شده! ساعتی قبل‌تر خبر بازداشت دو کارگردان سینما هم منتشر شده بود. گشت ارشاد هم سخت مشغول بازداشت زنان و دختران‌ است. مشت آهنین بشدت در حال اجراست؛ دیپلماسی، سیاست، فرهنگ، هنر و ...
از انقلابیون و ارزشی‌های مسجود قدرت و ثروت گرفته تا مریدان وضع موجود موسوم به استمرارطلب در فضای مجازی،مسرورند که ⁧‫مصطفی_تاجزاده‬⁩ ، رسول‌اف‬⁩ ⁧‫، آل‌احمد‬⁩ بازداشت شدند؛ آنقدر شاد که تصویرسازی می‌کنند و مفتخرند که منتقدان را در گونی می‌اندازیم و به زندان می‌بریم! همین‌قدر حقیر و عمله قدرت!!

محمد توکلی
بازداشت تاجزاده - که جز کلمه، سلاحی نداشت -  رفتاری از جنس حقارت است؛ ما به جهنم، این حقارت برای وجهه‌ی نداشته‌ی خودتان خوب نیست!
بازداشت تاجزاده - که به جز کلمه، سلاحی نداشت - یک درد است، هلهله سر دادن بوقچی‌های مدعی ارزش‌ها برای این حقارت هزار و یک درد!
یک سوال مهمترین کار تاجزاده در این چند هفته مناظره با چهره‌های «برانداز» بود و مخالفت با روشی که آنها در مواجهه با نظام سیاسی مستقر انتخاب کرده‌اند؛ از نظر آنها که دستور بازداشت او را صادر کرده‌اند این کار مصداق «اقدام علیه امنیت ملی و تشویش اذهان عمومی» است؟

حسن اسدی زیدآبادی
چند نفر نوشته‌اند که امشب ارزشی‌ها و براندازها از بازداشت ⁧‫#مصطفی_تاج‌زاده‬⁩ خوشحالند؛ لازم است اضافه کنم طیف‌هایی از اصلاح‌طلبان هم اولین شب آرامش‌شان برای نیل به وصال را تجربه می‌کنند؛ گرچه بازهم خیال خام دارند.

صبا آذرپیک
حذف و بازداشت تاجزاده از پرونده‌سازی امثال مدرسی کلید خورد
برخی از فعالان رسانه‌ای نزدیک به محافل خاص طی هفته‌های اخیر اتهامات واهی و انگ‌های بیشرمانه‌ای به تاج‌زاده وارد می‌کردند. در همین زمینه، صبا آذرپیک «روزنامه‌نگار» در توییتی نوشت: تاجزاده رو‌ گرفتن، الان دیگه فرید مدرسی حالش خوبه؟ نتیجه زحمت‌های شبانه‌روزیش رو‌ گرفت؟
‏⁧ #شرم⁩
کاربی به نام فایزه هم نوشت: با پرونده سازی علنی  فرید مدرسی برای ⁧‫#مصطفی_تاجزاده‬⁩ باز لشگر بکشید برید تو روم هاش، یا بهش تریبون بدید یکی هستید عین خودش

عبدالله مومنی
بازداشت فیلم سازان شریفی همچون ⁧‫#محمدرسول‌اف‬⁩ و ⁧‫#مصطفی_آل‌احمد‬⁩ و کنشگر موثرسیاسی ⁧‫#مصطفی_تاجزاده‬⁩ نشان از ترس عمیق نیروهای امنیتی ازتاثیرگذاری کنشگران مدنی وسیاسی مردمگرا بر روند اعتراضاتی است که ناکارآمدی حاکمیت را نشانه گرفته است. زندان نمی تواندمانع از اعتراضات معطوف به تحول گردد.

ویدا ربانی
دارند تک تک افراد داخل کشوری که معترض هستند و سرکایه اجتماعی دارند را بازداشت و ارتباط آنها را با ملت را قطع می‌کنند،
‏اما به قول ⁧‫#مصطفی_تاجزاده‬⁩ ما از پیمودن راه آزادی و عدالت با همه هزینه‌هایش نه خسته می‌شویم و نه ناامید.نه از شما می‌ترسیم و نه در دامن خشونت می‌غلطیم

علیرضا افشار
مردی را که ۱۵۵۰ روز مردانه در انفرادی‌های شما پای حرفش ایستاده، از بازداشت می‌ترسانید؟! چه جماعت احمقی هستید که از خطا عبرت نمی‌گیرید و مدام تکرار می‌کنید!
‬⁩
محمد پارسی
بازداشت ⁧‫#مصطفی_تاج‌زاده‬⁩ آن‌هم در سال‌روز حمله به کوی‌ِ دانشگاه، گویای این است که منطق و عقلانیت، همچنان جایگاهی در دکترین جمهوری‌اسلامی ندارد...

امیرعلی رهبر
#مصطفی_تاجزاده‬⁩ آزاده ممکن است به زندان برود ولی صدایش، فکرش و راهش زندانی نمی شود
ایران پر است از آزاده هایی که نقشه های شوم شما برای زندانی کردن ایران را نقش بر آب میکنند

عبدالرضا داوری
من از جزئیات پرونده و دلایل قضایی بازداشت آقای ⁧‫#تاج‌زاده‬⁩ اطلاعی ندارم اما گفتارهای او را برای جمهوری اسلامی، گفتاری امنیت زدا نمیدانم و اتفاقا بر این باورم که گفتارهای آقای مصطفی تاج‌زاده، آسیب‌های امنیتی گفتمان براندازان را خنثی و بی اثر می‌کند.


کد مطلب: 346041

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/346041/واکنش-ها-بازداشت-مصطفی-تاجزاده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir