به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۳۴۶۱۷۸

آمار وزارت بهداشت از تب کریمه کنگو در ایران

آمار وزارت بهداشت از تب کریمه کنگو در ایران
گروه جامعه: رئیس سازمان دامپزشکی گفت: در روز عید قربان ۲۸۵۰ اکیپ ثابت و سیار نظارت های بهداشتی و شرعی بر ذبح دام قربانی را انجام می دهند.سید محمد آقا میری گفت: در روز عید قربان شهرداری ها جایگاه هایی برای ذبح و قربانی دام در سطح تهران و سایر شهرهای کشور تعیین کرده اند.

به گفته او، ۱۸۵۰ اکیپ ثابت، هزار اکیپ سیار، ۱۲۰۰ دامپزشک و ۶۰۰ ناظر شرعی نظارت های بهداشتی و شرعی بر ذبح دام قربانی از صبح تا پایان نذورات مردم انجام می دهند.آقامیری می گوید: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو و افزایش تعداد مبتلایان به مردم توصیه می شود که بدلیل عدم علایم بالینی بیماری بر دام ضمن استفاده از دستکش و ماسک برای دست زدن به لاشه همچنین پرهیز از خوردن جگر و گوشت خام و آبدار،  گوشت را به مدت ۲۴ ساعت و جگر را ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی گفت:  در صورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی هیچ خطری آنها را تهدید نمی کند.
بنابر آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت تاکنون ۵۱ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه ۳ نفر جان خود را از دست دادند.با افزایش فعالیت کنه در فصل تابستان و شیوع تب کریمه کنگو با رعایت چند اصول بهداشتی این بیماری افزایشی نخواهد داشت.
برچسب ها: تب کریمه کنگو
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها