کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یک راه برای لاغری که تاکنون نمی‌دانستید

19 تير 1401 ساعت 10:09


گروه علمی: لاغری با دمنوش آویشن یکی از راه‌هایی است که اغلب افرادی که به دنبال تناسب اندام هستند، به آن اعتقاد خاصی دارند. اویشن دارای طبع گرم است و به همین دلیل کسانی که دارای مزاج گرم هستند، باید از مصرف آن خودداری کنند. دمنوش آویشن باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود. کسانی که به دلیل نداشتن تحرک دچار اضافه وزن (بین ۷ تا ۵ کیلو) هستند، می‌تواند از این دمنوش برای کم کردن وزن خود استفاده کنند. البته متخصصان تغذیه بر این نظر هستند که مصرف خودسرانه‌ی دمنوش آویشن به غده تیروئید، قلب و کبد آسیب وارد می‌کند. همچنین به مرور زمان اضطراب نیز افزایش می‌دهد. با این وجود مصرف به اندازه و صحیح آن در کاهش وزن و تناسب اندام تاثیرگذار است.

 
 
برای لاغری چطور آویشن را مصرف کنیم؟
آویشن گیاهی است که به سه صورت شامل دمنوش، عرق و پودر در بازار موجود است. ساده‌ترین راه برای رژیم لاغری با آویشن تهیه دمنوش است. روش مصرف این گیاه به صورت زیر است:
ابتدا ۱ – ۴ گرم از پودر خشک اویشن را در یک لیوان آب جوش بریزید و آن را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه دمنوش شما آماده می‌شود. اما برای مصرف باید آن را از صافی عبور دهید. روزی یک بار از این دمنوش را میل کنید. اگر طعم آن را دوست نداشتید، می‌توانید مقداری عسل طبیعی به آن اضافه کنید.
با این روش نه تنها آویشن به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند، بلکه بدن را نیز در برابر بیماری‌های عفونی مقاوم می‌کند. آویشن حاوی تعدادی آنتی اکسیدان است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.گاهی کارکرد بهتر سیستم گوارش به سرعت لاغری کمک زیادی می‌کند. هضم سریع غذا، رفع یبوست و سایر مشکلات گوارشی در کاهش وزن مؤثر هستند. این در حالیست که مصرف یک فنجان دمنوش آویشن در طی روز کمک زیادی به عملکرد سیستم گوارش می‌کند

کمک به سیستم گوارش برای لاغری
گاهی کارکرد بهتر سیستم گوارش به سرعت لاغری کمک زیادی می‌کند. هضم سریع غذا، رفع یبوست و سایر مشکلات گوارشی در کاهش وزن مؤثر هستند. این در حالیست که مصرف یک فنجان دمنوش آویشن در طی روز کمک زیادی به عملکرد سیستم گوارش می‌کند.

مصرف دمنوش آویشن در زمان صبح
یکی از راه‌های لاغری و کاهش وزن با آویشن مصرف آن در زمان صبح و قبل از صرف صبحانه است. بعد از مدت کوتاهی تاثیرات مصرف این دمنوش را مشاهده می‌کنید. به دلیل اینکه اویشن دارای رایحه‌ای دلپذیر و تند است، قادر به درمان برخی از بیماری‌هاست.

مصرف آن در زمان صبح به کاهش اشتها کمک می‌کند. همچنین در رفع سوءهاضمه و افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند. افرادی که دارای مزاج بلغمی (تر و سرد) هستند، بهترین راه برای لاغری آن‌ها، مصرف دمنوش آویش است.  اگر چه لاغری با دمنوش آویشن خیلی سریع اتفاق می‌افتد، اما نباید فراموش کنید که مصرف بیش از حد این دمنوش مشکلات زیادی را به همراه می‌آورد. شما حتی اگر لاغر شوید اما بدنی بیمار داشته باشید، هیچ ارزشی ندارد.

نکات مهم برای مصرف آویشن
اگر چه لاغری با دمنوش آویشن خیلی سریع اتفاق می‌افتد، اما نباید فراموش کنید که مصرف بیش از حد این دمنوش مشکلات زیادی را به همراه می‌آورد. شما حتی اگر لاغر شوید اما بدنی بیمار داشته باشید، هیچ ارزشی ندارد.پس بهترین روش برای لاغری با آویشن شروع یک رژیم غذایی متناسب و افزایش فعالیت بدنی منظم است. اگر رطوبت بدن افزایش یابد، احتمال چاقی بیشتر می‌شود.در افرادی که طبع سرد و بلغمی دارند، این موضوع به وفور دیده شده است. البته مصرف آویشن یا سایر دمنوش‌ها به کاهش وزن آن‌ها کمک می‌کند. اما فراموش نکنید که مصرف خودسرانه دمنوش‌ها، بدون مشورت با متخصص تغذیه باعث بروز مشکلات جسمی زیادی می‌شود.


کد مطلب: 346185

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/346185/یک-راه-لاغری-تاکنون-نمی-دانستید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir