به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۳۴۶۲۳۵

بهترین ماده معدنی برای سلامت قلب و استخوان

بهترین ماده معدنی برای سلامت قلب و استخوان
گروه علمی: احتمالا بسیاری از ما با شنیدن کلمه مس به غذا یا رژیم غذایی فکر نمی‌کنیم. در عوض، اولین فکر ما ممکن است یک سکه یا یک محصول خانگی باشد. با این وجود، بسیاری از افراد متوجه نیستند که از آنجایی که مس یک ماده معدنی ضروری است، بدن ما در واقع برای عملکرد به آن نیاز دارد. مس برای ایجاد یک سیستم ایمنی سالم و هم چنین تشکیل گلبول‌های قرمز خون، سلول‌های خونی سالم و بافت‌های همبند سالم مورد نیاز است. مس به دلیل کارکرد‌های فراوانی که دارد توسط برخی به عنوان یکی از بهترین مواد معدنی برای سلامت قلب و استخوان شما در نظر گرفته می‌شود.با این وجود، قرار است روزانه چه میزان مس دریافت کنیم؟ و چگونه می‌توانیم مس را در رژیم غذایی معمول خود دریافت کنیم؟ در ادامه پاسخ این پرسش‌ها را خواهید یافت.

به چه میزان مس نیاز داریم؟
ما در حال حاضر مقدار مشخصی مس را در بدن خود به طور منظم داریم و طبق ارزیابی مجله بیوشیمی مس حدود ۷۵ درصد از مس بدن در استخوان‌ها و ماهیچه‌های ما یافت می‌شود و بقیه آن در مغز و کبد قرار دارد.زمانی که صحبت از ارزش روزانه توصیه شده مس می‌شود هنوز بحث‌های زیادی وجود دارد. طبق گزارشی که در Advances in Nutrition منتشر شده میزان مصرف رژیم غذایی پیشنهادی و مورد نیاز (RDA) مس برای بزرگسالان در ایالات متحده حدود ۹۰۰ میکروگرم در روز است که ظاهرا ۲۵ درصد از آمریکایی‌ها این مقدار را برآورده نمی‌کنند.

با این وجود، مقدار توصیه شده روزانه مصرف مس در کشور‌های مختلف متفاوت است. برای مثال، Advances in Nutrition اعلام کرده که توصیه‌ها در بریتانیا (حدود ۱۲۰۰ میکروگرم) و در استرالیا و نیوزلند (حدود ۱۷۰۰ میکروگرم) بالاتر است. این موضوع باعث می‌شود بسیاری از کارشناسان تعجب کنند که میزان پیشنهادی مصرف روزانه مس برای ایالات متحده بسیار کم‌تر از این میزان است.

چگونه مس بر سلامت قلب و استخوان شما تاثیر می‌گذارد
نتیجه گزارش منتشر شده در Advances in Nutrition بیان می‌کند که کمبود مس با مشکلات کلسترول و همچنین مشکلات متابولیسم گلوکز مرتبط است. این امر بر فشار خون و عملکرد قلب شما نیز تاثیر منفی می‌گذارد. مس هم چنین به جلوگیری از مشکلات استخوانی و ایجاد استحکام استخوان کمک می‌کند. در واقع، کمبود مس در کودکان با خطر بیشتر ابتلا به پوکی استخوان مرتبط است.

چگونه می‌توان مس بیش تری مصرف کرد؟
غذا‌های زیادی وجود دارند که به طور طبیعی حاوی مس هستند. به گفته موسسه ملی بهداشت مواد غذایی غنی از مس شامل انواع مختلفی از دانه‌ها، مغزها، غلات کامل، صدف‌ها و حتی مقداری شکلات هستند.
آن چه که متخصصان نسبت به آن هشدار می‌دهند این است که مس می‌تواند در جذب ویتامین‌ها و مواد مغذی خاصی مانند ویتامین ث، روی و آهن توسط بدن شما اختلال ایجاد کند.
مرجع : فرارو
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها