کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فصل شروع بیماری وبا و تشدید پایش مسافران

باشگاه خبرنگاران , 19 تير 1401 ساعت 18:16


گروه جامعه:رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت نحوه پایش مسافران خارجی برای ورود به کشور را تشریح کرد.امیری گفت: مخاطراتی که بازگشت مسافران سفر‌های سیاحتی، زیارتی و تفریحی به کشور‌های دیگر ما را پس از بازگشت تهدید می‌کنند، بیماری‌های واگیر و عفونی هستند. بر اساس بررسی‌هایی که در نظام مراقبت رصد می‌کنیم، یک دستوالعمل و راهکار را به مسافرین ارائه می‌دهیم.
 

او گفت: مراقبت ما در مبادی مرزی در پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی است که اگر فردی از کشور‌های دیگر بیاید و یکی از بیماری‌ها در آن کشور شایع‌تر باشد، حتما فرد را با شاخص‌هایی که داریم مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر نیاز باشد فرد را قرنطینه می‌کنیم و آزمایشات لازم را انجام می‌دهیم. تا زمانی که مشخص نشود فرد سالم است در قرنطینه می‌ماند.

به گفته رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت یکی از بیماری‌های مهمی که در این فصل شروع می‌شوند، بیماری‌های اسهالی روده‌ای است که یکی از مهمترین انواع آن وبا است.امیری گفت: چند مورد بیمار وبا در کشور شناسایی شده و استان کردستان نیز از جمله مناطق درگیر با این بیماری است. ما برای جلوگیری و عدم گسترش این بیماری در تمامی مرز‌های کشور افرادی که علائم اسهال حاد آبکی داشته باشند را به عنوان مورد مشکوک قرنطینه می‌کنیم و در صورت احراز ابتلا به بیماری، بیمار را تحت درمان قرار می‌دهیم.


کد مطلب: 346347

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/346347/فصل-شروع-بیماری-وبا-تشدید-پایش-مسافران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir