به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۳۴۶۵۸۶

فروش تسلا در چین رکوردشکنی کرد

فروش تسلا در چین رکوردشکنی کرد
گروه اقتصادی:شرکت تسلا در ماه ژوئن به بالاترین میزان فروش ماهانه خودرو‌های ساخت چین از زمان افتتاح کارخانه خود در سال ۲۰۱۹ دست یافت.انجمن خودرو‌های مسافری چین اعلام کرد شرکت تسلا در ماه ژوئن ۷۸ هزار و ۹۰۶ دستگاه خودروی ساخت چین فروخته که ۹۶۸ دستگاه برای صادرات بوده است. همچنین در ماه می‌نیز ۳۲ هزار و ۱۶۵ دستگاه خودرو فروخته که ۲۲ هزار و ۳۴۰ دستگاه آن را صادر کرده است.
 
کوی دونگشو دبیر کل انجمن خودرو‌های مسافری چین بدون اشاره به عدد خاصی، اضافه کرد که تسلا همچنین در ماه ژوئن به بالاترین میزان تولید ماهانه در کارخانه شانگ‌های خود دست یافت.محدودیت‌های کرونا در شانگهای، در سه ماهه آوریل تا ژوئن باعث کاهش تولید تسلا شده بود، در حالی که کارخانه‌های جدید این شرکت در برلین و تگزاس در تلاش برای افزایش تولید بودند.ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا، از کارکنان خود خواسته بود تا پس از قرنطینه‌های کرونا در چین و اختلالات موجود، برای جبران ضرر و زیان‌ها تلاش کنند. کارخانه شانگ‌های که مدل‌های ۳ و مدل Ys را تولید می‌کند، در ۱۹ آوریل بازگشایی شد، اما در اواسط ژوئن تولید کامل خود را از سر گرفت.

انجمن خودرو‌های مسافری چین اعلام کرد، با کمک اقدامات دولت، مجموع فروش خودرو‌های سواری چین در ماه ژوئن به ۱.۹۷ میلیون خودرو رسید که ۲۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.انجمن خودرو‌های مسافری چین افزود: فروش خودرو‌های الکتریکی در ماه ژوئن ۲۷ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داد و ۱۳۰.۸ درصد افزایش یافت. مدل Y تسلا با تحویل ۵۲ هزار و ۵۵۷ دستگاه در ماه ژوئن، برای اولین‌بار پرفروش‌ترین مدل در بین تمام خودرو‌های سواری شد.چین مالیات خرید خودرو‌های موتور کوچک را در اول ژوئن به نصف کاهش داد و پکن و شانگ‌های نیز برای افزایش فروش، یارانه یا سهمیه مالکیت خودرو را به مشتریان ارائه کردند.
برچسب ها: تسلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها