به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۰۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : ۳۴۶۵۸۹

رابطه نزدیک مصرف نمک با مرگ زودرس

رابطه نزدیک مصرف نمک با مرگ زودرس
گروه علمی:یک مطالعه جدید نشان داده است که مصرف منظم نمک دوسال از عمر انسان کم می‌کند.یک مطالعه تازه نشان داده است که ارتباط نزدیکی بین مصرف بیش از حد نمک خوراکی و مرگ زودرس وجود دارد.این مطالعه که در مجله علمی "European Heart" منتشر شد، بیان کرده است "کسانی که به طور مداوم به غذا نمک اضافه می‌کنند، در مقایسه با افرادی که به ندرت نمک مصرف می‌کنند، در میان یک نمونه ۵۰۰۰۰۰ نفری، ۲۸ درصد بیشتر احتمال دارد که زودتر با مرگ مواجه شوند. "

آمار‌های قبلی نشان داده است که از هر ۱۰۰ نفر، ۳ نفر در سنین ۴۰ تا ۶۹ سال زود می‌میرند، در حالی که افزودن نمک به غذا، این تعداد را به ۴ نفر در همان گروه سنی می‌رساند.این مطالعه نشان داده "افرادی که به طور منظم نمک مصرف می‌کنند؛ حدود ۲.۲۸ سال عمر کوتاهتری نسبت به دیگران دارند و این میزان در افراد پنجاه ساله ۱.۵ سال است.

محققان به سرپرستی پروفسور Lou Kei از دانشگاه Tulane ایالات متحده تأیید کردند که مطالعه آن‌ها کاربرد‌های زیادی در زمینه بهداشت عمومی ارائه می‌دهد.کی گفت: "مطالعه ما اولین مطالعه در نوع خود است که بین افزودن نمک به غذا و مرگ زودهنگام ارتباط برقرار می‌کند. "

این محقق تأکید کرد: کاهش سدیم دریافتی با افزودن کمی نمک به غذا فواید بسیاری برای سلامتی به خصوص در مقایسه با سلامت عمومی مردم دارد.اندازه گیری کل سدیم دریافتی در رژیم غذایی ما آسان نیست، زیرا اکثر غذاها، از جمله از پیش فرآوری شده، حاوی مقادیر زیادی نمک هستند.

پتاسیم از بیماری‌های قلبی و متابولیک مانند دیابت محافظت می‌کند، در حالی که سدیم باعث افزایش سرطان، فشار خون و سکته می‌شود.کی توضیح که " نمک اضافه یک رفتار طولانی مدت است که نشان دهنده ترجیح غذا‌های شور است. "

او گفت: در غذا‌های غربی، افزودن نمک به غذا نشان دهنده ۶ تا ۲۰ درصد نمک مصرفی است و روشی منحصر به فرد برای تخمین ارتباط مصرف نمک با مرگ است.شرکت کنندگان در این آزمایش به پرسشنامه‌ای پاسخ دادند که درصد نمک مصرفی آن‌ها را نشان می‌داد و محققان عواملی مانند سن، جنسیت، شاخص توده بدنی و سیگار کشیدن را برای اندازه گیری میزان مرگ زودرس قبل از سن ۷۵ سالگی در نظر گرفتند.

محققان به انجام آزمایش‌هایی برای تعیین ارتباط مصرف نمک با چندین بیماری مزمن مانند دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی ادامه می‌دهند و انتظار دارند آزمایش‌های بالینی برای آزمایش اثرات کاهش نمک انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها