به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۳۴۶۶۳۰

جلا دادن کلیه از سنگ با این دمنوش

جلا دادن کلیه از سنگ با این دمنوش
گروه سلامت: یکی از وحشتناک‌ترین دردهایی که انسان می‌تواند تجربه کند، مربوط به سنگ کلیه است. میوه نسترن نقش موثری در دفع سنگ کلیه دارد. نسترن، نوعی رز وحشی با گل‌های ریز است که به رنگ‌های سفید، قرمز و زرد یافت می‌شود و بوی کم، اما مطبوعی دارد. قسمت‌های مورد استفاده این گیاه، میوه تازه یا خشک شده، برگ و گل آن است.
 
ترکیبات میوه نسترن
میوه نسترن سرشار از ویتامین C است؛ به طوری که در ۱۰۰ گرم آن، ۶۰۰ میلی‌گرم ویتامین C وجود دارد، در حالی که در ۱۰۰ گرم پرتقال فقط ۵۰ میلی‌گرم ویتامین C موجود است؛ بنابراین مقدار ویتامین C میوه نسترن ۱۲ برابر پرتقال و ۳ برابر لیموترش است.

خواص قلبی و عروقی نسترن
نسترن در درمان بیماری‌های قلبی مفید است همچنین میوه نسترن سبب کاهش فشار خون می‌شود. نسترن تپش قلب را رفع می‌کند برای این منظور ۱۰ گرم میوه نسترن را سه ساعت در ۳۰۰ سی‌سی آب خیس کنید سپس ۵ دقیقه آن را بجوشانید و بگذارید ۱۵ دقیقه دَم بکشد؛ روزانه ۳ فنجان از این دمنوش را میل کنید.

خواص گوارشی نسترن
میوه نسترن، مقوی معده است. این دمنوش اسهال، انقباض ماهیچه‌های معده و انگل روده را از بین می‌برد.

اثر‌های نسترن بر دستگاه ادراری
یکی از خواص شگفت انگیز میوه نسترن درمان تورم کلیه و مجاری ادراری است. میوه نسترن نقش موثری در دفع سنگ کلیه دارد برای این منظور ۱۵ گرم میوه خرد شده نسترن را در ۳۰۰ سی‌سی آب بجوشانید و بگذارید ۱۵ دقیقه دم بکشد. قبل از هر وعده غذایی یک لیوان از این دمنوش را میل کنید. می‌توانید برای درمان بند آمدن ادرار نیز از این دستور استفاده کنید.نسترن تاثیر بسزایی در درمان نقرس دارد. برای بهبود شکستگی استخوان، ضمادی از برگ نسترن درست کنید و آن را روی محل شکستگی قرار دهید.

اثر‌های نسترن بر دستگاه عصبی
میوه نسترن خاصیت آرام‌بخشی دارد و بی‌خوابی را برطرف می‌کند. دمنوش میوه نسترن را در جهت رفع غم و اندوه می‌توان استفاده کرد.

خواص پوستی نسترن
نسترن سرعت جریان خون را در پوست افزایش می‌دهد و پوست را لطیف می‌کند. دم‌کرده برگ و گل نسترن برای شست‌وشوی زخم و سوختگی‌ها استفاده می‌شود.

طرز تهیه دمنوش
سه قاشق غذاخوری میوه خردشده نسترن را در آب جوش بریزید. اجازه دهید این دمنوش ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم بکشد سپس آن را صاف و میل کنید. این دمنوش را می‌توان روزانه سه بار مصرف کرد.

موارد منع مصرف میوه گل نسترن
میوه گل نسترن قند خون را کاهش می‌دهد بنابراین مبتلایان به دیابت Diabetes باید در مصرف این دمنوش احتیاط کنند؛ استفاده از دمنوش میوه گل نسترن برای زنان باردار ممنوع است.
برچسب ها: سنگ کلیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها