به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۳۴۶۶۳۸

برنده‌ها و بازنده‌های جدایی دراگان از تیم ملی

برنده‌ها و بازنده‌های جدایی دراگان از تیم ملی
گروه ورزشی: کنار گذاشتن دراگان اسکوچیچ از سرمربیگری تیم ملی، خروجی امروز جلسه پرحاشیه در فدراسیون فوتبال بود. خبر برکناری سرمربی ایران البته، هنوز رسمی نشده است. اسکوچیچ که در روزهای گذشته گفته بود لیاقت نشستن روی نیمکت ایران در جام جهانی را دارد، حالا باید جای خودش را به مربی تازه‌ای بدهد. علی دایی و جواد نکونام، فعلا جدی‌ترین کاندیداهای نیمکت تیم ملی هستند. جدایی دراگان اما، چه برنده‌ها و بازنده‌هایی خواهد داشت؟
 
برنده‌ها
مهدی طارمی
مهمترین ستاره حال حاضر فوتبال ایران، هیچوقت رابطه خوبی با دراگان اسکوچیچ نداشت. طارمی با وجود اینکه در پرسپولیس برانکو اوج گرفت، همیشه جزو طرفداران سرسخت کارلوس کی‌روش است و رفتنش به فوتبال پرتغال را هم مدیون این مربی می‌داند. کیفیت فنی اسکوچیچ، نظر طارمی را جلب نکرده بود و او مدت‌ها قبل در مصاحبه‌ای به شکل غیر مستقیم، نتایج تیم ملی را به بازیکنان باکیفیت ایران مرتبط دانست. درگیری طارمی و اسکوچیچ پس از مصاحبه سرمربی تیم ملی درباره تاکتیک‌پذیر نبودن بازیکنان ایرانی و توئیت تند طارمی در جواب او، این تقابل را علنی کرد. حتی خبرهای زیادی منتشر شد که حرف‌های طارمی در جلسه با مقامات کشور، تاثیر زیادی در نگرانی آن‌ها برای آینده تیم ملی در جام جهانی داشته است. طارمی علاوه بر کی‌روش، با علی دایی هم رابطه بسیار خوبی دارد و در صورتی که هر کدام از آن‌ها سرمربی تیم ملی شوند، شرایط برای او بهتر خواهد شد.

مغضوبین دراگان
اسکوچیچ از زمان نشستن روی نیمکت تیم ملی، علاقه زیادی به تغییرات گسترده نداشت و بیشتر بازیکنان ایران، جایگاه‌شان را حفظ کردند. حتی پست بازی وحید امیری به عنوان هافبک میانی، عوض نشد. چند بازیکن تیم ملی اما، زیاد مورد علاقه اسکوچیچ نبودند. مرتضی پورعلی‌گنجی پس از مصدومیت، جای خودش در ترکیب اصلی را به شجاع خلیل‌زاده داد و نتوانست آن را پس بگیرد. اسکوچیچ، علاقه زیادی به سبک بازی پورعلی‌گنجی نداشت. میلاد محمدی، مدافع چپ ایران در جام جهانی روسیه هم جای خودش را به امید نورافکن داد. در سمت راست، رامین رضاییان و وریا غفوری هیچکدام به تیم ملی دعوت نشدند. بازیکنانی که امیدوارند با ورود مربی تازه، بتوانند تاج و تخت‌شان را پس بگیرند.

مورد عجیب بیرو
علیرضا بیرانوند، یکی از اولین کسانی بود که بیانیه حمایت از دراگان اسکوچیچ را منتشر کرد. با این حال، او را می‌توان جزو برندگان جدایی سرمربی کروات دانست! بیرانوند سال‌هاست شماره یک تیم ملی محسوب می‌شود اما در بازی‌های اخیر، اسکوچیچ بیشتر از امیر عابدزاده استفاده کرده است. حتی اشتباهات عابدزاده مقابل کره جنوبی، باعث نشد اسکوچیچ روی نام او خط قرمز بکشد. با توجه به رقابت نزدیک بیرانوند و عابدزاده، تکلیف دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی نامشخص بود. با جدایی اسکوچیچ و ورود یک مربی تازه، بیرانوند شانس بالایی برای رسیدن به جایگاه سابقش خواهد داشت. بعید است مربی بعدی تیم ملی، ریسک استفاده از یک دروازه‌بان متفاوت در جام جهانی را بپذیرد.

بازنده‌ها
پسران اسکو
دراگان اسکوچیچ از زمان نشستن روی نیمکت تیم ملی، شجاع خلیل‌زاده را به ترکیب اصلی رساند و به صورت ثابت، به او بازی داد. کارلوس کی‌روش و حتی بعد از او مارک ویلموتس، علاقه‌ای به دعوت از شجاع نداشتند. صادق محرمی هم با وجود نمایش‌های پر فراز و نشیب، بازیکن محبوب اسکوچیچ بود و جایگاهی تغییر ناپذیر به دست آورد. با توجه به نمایش‌های خوب شجاع، شاید مربی بعدی تیم ملی هم قصد بیرون گذاشتن او را نداشته باشد. صادق محرمی هم فعلا رقیبی جدی برای بازی در ترکیب اصلی ندارد. با این حال حاشیه امن آن‌ها، از بین رفته است. به خصوص خلیل‌زاده که باید امیدوار باشد از میز فدراسیون و وزارت ورزش، نام کارلوس کی‌روش بیرون نیاید!

لیگ برتری‌ها
اردوی شلوغ تیم ملی در قطر، صدای بعضی از بازیکنان تیم ملی را درآورد. همین اردو اما، به خیلی‌ها فرصت حضور در تیم ملی را داد. بازیکنانی مثل سعید صادقی، مهدی حسینی، مهدی شیری و آرمین سهرابیان، که هنوز پیراهن تیم ملی را در زمین نپوشیده‌اند اما در لیست دعوت شدگان قرار دارند. قبل از آن‌ها فرشاد فرجی، مهدی تیکدری، زبیر نیک‌نفس و ارسلان مطهری هم فرصت حضور در تیم ملی را پیدا کردند. سروش رفیعی هم دوباره، به اردوهای تیم ملی رسید. بازیکنانی که شاید مربیان بعدی تیم ملی، علاقه‌ای به دعوت گروهی از آن‌ها نداشته باشند. به خصوص که هیچکدام، خیلی جوان نیستند و نمی‌توانند پشتوانه‌ای برای آینده ایران باشند.

فدراسیون بی‌اعتبار
بزرگترین بازنده بعد از خود اسکوچیچ، فدراسیون فوتبال است. فدراسیونی که اگر تصمیم به اخراج اسکوچیچ داشت، می‌توانست در ماه‌های گذشته این کار را انجام دهد و مربی جدید هم فرصت بیشتری برای هماهنگی با تیم ملی به دست بیاورد. مسئولان فدراسیون در این مدت، بارها تاکید کردند ایران با اسکوچیچ،‌ به جام جهانی می‌رود. این تغییر ناگهانی، نشان داد مسئولان فدراسیون عملا اختیاری ندارند و تصمیمات، در سایر سطوح گرفته می‌شود. با چنین شرایطی، بعید است میرشاد ماجدی و دوستانش، شانسی برای موفقیت در انتخابات شهریور فدراسیون فوتبال داشته باشند.
برچسب ها: دراگان اسکوچیچ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها