به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۳۴۶۶۷۶
منصور رشیدی:

دراگان اسکوچیچ را از بیرون فدراسیون اخراج کردند

دراگان اسکوچیچ را از بیرون فدراسیون اخراج کردند
گروه ورزشی: کمتر از پنج ماه دیگر رقابت‌های جام جهانی فوتبال در قطر آغاز می‌شود و وضعیت تیم ملی کشورمان به عنوان یکی از ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها در یک حالت فوق بحرانی قرار گرفته است. از اختلافات درون فدراسیونی تا درون تیمی و همچنین فشار برای تغییر سرمربی کُروات همگی نشان از آن دارد که نمی‌توان اوضاع مساعدی برای تیم کشورمان متصور شد.

رفت و آمد دو تن از ملی پوشان کشورمان به نهاد ریاست‌جمهوری این شائبه را ایجاد کرده که شاید تغییر سرمربی تیم ملی و تلاش برای جذب گزینه داخلی، با نظر برخی دولتی‌ها شکل گرفته باشد. موضوعی که از سوی بهادری جهرمی (سخنگوی دولت) کاملا تکذیب شده و تنها یک گمانه‌زنی رسانه‌ای معرفی شده است.

در همین رابطه منصور رشیدی به عنوان فردی که سال‌های دور وظیفه حراست از دروازه تیم ملی فوتبال کشورمان را بر عهده داشته   می‌گوید؛ نباید افرادی از خارج فدراسیون در موضوعات فوتبالی دخالت کنند.او تأکید می‌کند؛ هرگونه دخالت ‌دولت‌ها و چهره‌های سیاسی در مدیریت فوتبال، منجر به حساسیت در «فیفا» می‌شود و این احتمال وجود دارد که کشورمان نیز از سوی این نهاد بین‌المللی تنبیه انضباطی و حتی تعلیقی شود.

فعالیت‌های فوتبالی باید مستقل از نظر دولت‌ها باشد
منصور رشیدی پیشکسوت باشگاه استقلال در خصوص وضعیت مبهم تیم ملی فوتبال پس از اخراج «دراگان اسکوچیچ»، اظهار کرد: برخی گمانه‌زنی های رسانه‌ای و همچنین اظهار نظر تنی چند از افراد مطلع نشان دهنده آن است که اخراج اسکوچیچ از تیم ملی با دستور خارج از فدراسیون فوتبال شکل گرفته است.وی گفت: فوتبال باید مستقل باشد و فعالیت‌های آن تنها تحت نظر فدراسیون جهانی شکل بگیرد، اما در هر مقطع زمانی شاهد برخی دخالت‌ها در این رشته ورزشی هستیم که نمونه‌های آن را می‌توان در نحوه برخورد با آقایان «علی دایی» و «وریا غفوری» مشاهده کرد.

اخراج اسکوچیچ به بیرون از فدراسیون ارتباط دارد
دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: مشخص نیست که فشارهای فرا فدراسیونی دقیقا از سوی کدام نهاد و یا سازمان اعمال می‌شود، اما آنچه مشخص است، ماجرای اخراج آقای اسکوچیچ ارتباط مستقیم با بیرون فدراسیون فوتبال دارد.رشیدی با یادآوری نحوه انتخاب دراگان اسکوچیچ برای هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان، بیان داشت: واقعیت این است که آقای اسکوچیچ کارنامه درخشانی پیش از تصدی نیمکت تیم ملی نداشت، اما ایشان در بازی‌های اخیر تیم ملی کسب تجربه کرد. 

احتمال ممنوعیت فعالیت مربیان خارجی در لیگ برتر؟!!
دروازه‌بان سابق تیم ملی و باشگاه استقلال با اشاره به تجربه موفق استفاده از برخی مربیان خارجی، عنوان داشت: مربیانی همچون؛ «استراماچونی»، «شِفر»، «اوفالر»، «رایکوف» و... در ادوار مختلف توانستند تاثیر مثبتی بر فوتبال ایران بگذارند و بهتر است همواره در انتخاب مربیان خارجی، از گزینه‌های این چنینی بهره گرفته شود. در خصوص تیم ملی و جام جهانی نیز اگر بنا به استفاده از مربی خارجی باشد، بهتر است یک مربی میدان دیده بین‌المللی هدایت تیم را در قطر بر عهده بگیرد.

می‌خواهند یک مربی ایرانی راهی قطر شود
این پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه به دیده بان ایران گفت: به نظر می‌رسد که این عزم فرا فدراسیونی وجود دارد که یک‌ مربی ایرانی در جام جهانی قطر حاضر شود و تغییر اسکوچیچ با نظر کمیته فنی فدراسیون فوتبال انجام نشده است. 

باید از ماه‌ها قبل بر روی گزینه داخلی سرمایه‌گذاری می‌کردند 
وی اضافه کرد: هرچند؛ اگر قرار بر این بود که یک مربی ایرانی هدایت تیم کشورمان را بر عهده بگیرد، بهتر بود که از ابتدا بر روی یکی از گزینه‌های داخلی سرمایه‌گذاری می‌شد و حتی به باشگاه‌های داخلی را نیز ملزم به استفاده از بازیکنان و مربیان داخلی می‌کردند.

اوضاع در فدراسیون فوتبال بسیار آشفته است
رشیدی در مواجهه با این پرسش که آیا احتمال دارد برخی دخالت‌ها در کار فدراسیون فوتبال منجر به تعلیق فعالیت‌های فوتبالی کشورمان شود، به دیده بان ایران گفت: احتمال بسیار زیادی وجود دارد که دخالت‌های اخیر منجر به برخورد فیفا با فوتبال ایران شود. متأسفانه نه تنها وضعیت آینده کاری سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال (میرشاد ماجدی) مبهم است، حتی فعالیت‌های فعلی این فدراسیون نیز بسیار نامنظم و کاملا سردرگم انجام می‌شود.دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال ایران در پایان گفت: افق روشنی برای تیم ملی مشاهده نمی‌شود. در خصوص زندگی پیشکسوتان و ستاره‌های فراموش شده نیز وضعیت خوبی وجود ندارد و بخشی از آنها با مشکلات عدیده از جمله موضوعات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند.
مرجع : دیده‌بان ایران
برچسب ها: دراگان اسکوچیچ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها