به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۳۴۶۷۷۰

افزایش بودجه نظامی‌ فرانسه

افزایش بودجه نظامی‌ فرانسه
گروه بین الملل: دولت فرانسه ۴۴ میلیارد یورو بودجه را برای ارتش این کشور در سال ۲۰۲۳ پیشنهاد می‌دهد که شامل افزایش ۳ میلیارد یورو نسبت به بودجه سال گذشته است.
«سباستیان لکورنو»، وزیر دفاع فرانسه چنین پیشنهاد و ارقامی را طی جلسه استماع ۷ ژوئیه پیش از مجمع ملی کمیته دفاع فرانسه آشکار کرد. اگر چنین پیشنهادی تصویب شود، این رقم نسبت به آن چیزی که فرانسه در دو سال اخیر متعهد شده بود، دو برابر افزایش خواهد داشت.
درخصوص این افزایش، لکورنو به سخنرانی اخیر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در یک کنفرانس تجاری  اشاره کرد؛ سخرانی که ماکرون طی آن اظهار کرد "فرانسه وارد یک جنگ اقتصادی شده است."
لکورنو خاطرنشان کرد زمانی که صحبت از جنگ مداوم در اوکراین می‌شود، فرانسه در "موقعیت حساسی" قرار می‌گیرد. حمایتی که پاریس از کی‌یف می‌کند، موجب شده است تا تغییرات جدیدی را در زمینه بودجه دفاعی درنظر بگیرد. ارتش فرانسه نیاز خواهد داشت تا جای مهمات و تجهیزاتی که به اوکراین فرستاده و جنگنده‌هایی که به سایر کشورها از جمله یونان صادر شده است را پر کند.
وی افزود: دولت همچنین به دنبال مدرن‌سازی برنامه‌هایی از جمله برنامه "اسکورپیون"  ارتش این کشور است تا بتواند از مبارزه علیه تروریسم حمایت و پایگاه نظامی دفاعی خود را تقویت کند.وزیر دفاع فرانسه در ادامه اظهار کرد: «با جنگ دوگانه در اوکراین، فرانسه باید درخصوص بهبود توان دفاعی خود در حوزه حملات سایبری، فضایی و سیستم‌های بدون سرنشین فعالیت کند.»این در حالیست که برخی از قانونگذاران در رابطه با پیشنهاد افزایش ۳ میلیارد یورویی بودجه دفاعی ابراز نگرانی کردند و چنین افزایشی را با توجه به افزایش تورم و ارسال تجهیزات به اوکراین "غیرکاربردی و ناکافی" خواندند.لکورنو نگرانی آن‌ها را تایید کرد اما افزود که این موضوع باید با توجه به نرخ تورم در سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته شود.
وی افزود: و در این رابطه، من اقتصاددان نیستم اما یک سری سناریوهای خوش‌بینانه و برخی سناریوهای بدبینانه وجود دارد.در سال ۲۰۲۲، وزارت دفاع فرانسه ۴۰.۹ میلیارد یورو به بودجه ارتش خود اختصاص داد، که در مقایسه با ۲۰۲۱، ۱.۷ میلیارد یورو افزایش داشت.


 
برچسب ها: فرانسه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها