به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۳۴۶۸۲۰

ورزش پرخوری را جبران نمی‌کند

ورزش پرخوری را جبران نمی‌کند
گروه علمی:مطالعات جدید نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی نامناسب نمی‌تواند به طور کامل با ورزش بیشتر جبران شود.برنامه ریزی نیم ساعت بیشتر در باشگاه برای خنثی کردن اثرات یک دونات اضافی در صبحانه جبران کننده نخواهد بود.

بر اساس تحقیقات جدید در دانشگاه سیدنی، سطوح بالای ورزش نمی‌تواند اثرات مخرب انتخاب‌های غذایی نامناسب را جبران کند.نویسنده اصلی مطالعه جدید ملودی دینگ، پس از یافتن کمبود مشخصی از مطالعات در مورد تأثیر طولانی مدت رژیم غذایی و ورزش بر طول عمر و سلامت، تصمیم به پر کردن این خلاء در تحقیقات گرفت.
بسیاری از تحقیقات طولی به یکی از این موارد پرداختند و تحقیقات کوتاه‌مدتی وجود داشته که نشان می‌داد فعالیت بدنی با شدت بالا ممکن است با برخی از اثرات مضر پرخوری مقابله کند. اما دینگ می‌خواست بداند آیا ورزش می‌تواند خطرات سلامتی ناشی از یک رژیم غذایی پرخورانه را در دراز مدت جبران کند یا خیر.

با ردیابی داده‌های سلامتی بیش از ۲۵۰۰۰۰ نفر، مطالعه جدید نشان داد کسانی که به شدت ورزش می‌کنند در حالی که هنوز غذای نامناسب می‌خورند، مطمئناً وضعیت بهتری نسبت به افرادی دارند که اصلاً ورزش نمی‌کنند، ندارند، اما فواید فعالیت بدنی قطعاً به همراه یک رژیم غذایی ناسالم کاهش می‌یابد.

دینگ می‌گوید: برخی افراد ممکن است فکر کنند که می‌توانند تأثیرات یک رژیم غذایی نامناسب را با سطوح بالای ورزش جبران کنند یا تأثیرات فعالیت بدنی کم را با یک رژیم غذایی با کیفیت جبران کنند، اما داده‌ها نشان می‌دهند که متأسفانه اینطور نیست. فعالیت بدنی منظم و رژیم غذایی سالم، هر دو نقش مهمی در ارتقای سلامت و طول عمر دارند.

این مطالعه مرگ و میر ناشی از همه علل، و همچنین معیار‌های خاص‌تر مرگ و میر قلبی عروقی و سرطان را بررسی کرد. در تمام معیارها، افرادی که به طور مداوم ورزش می‌کردند و رژیم غذایی با کیفیت بالا دارند، در مقایسه با افرادی که با رژیم غذایی ضعیف از نظر فیزیکی غیرفعال بودند، خطر مرگ و میر کمتری داشتند.این مطالعه بدون محدودیت نبود، زیرا داده‌های بهداشتی تجزیه و تحلیل شده فاقد بینش دقیق در مورد ویژگی‌های رژیم غذایی خاص بود.

یک رژیم غذایی با کیفیت بالا به طور کلی در اینجا حداقل پنج وعده میوه یا سبزیجات در طول روز، حداقل مصرف گوشت قرمز و دو وعده ماهی در هفته تعریف شده است.بنابراین، بدون ردیابی دقیق‌تر چیز‌هایی که می‌دانیم برای سلامتی مضر هستند، مانند فست فود یا نوشابه‌های شیرین، ارزیابی دقیق تأثیر ورزش همراه با رژیم غذایی بسیار ضعیف در دراز مدت دشوار است.

دینگ در گفتگو با Sydney Morning Herald پذیرفت که محدودیت‌هایی در داده‌های موجود برای محققان وجود دارد. در آینده او امیدوار است که تحقیقات بیشتر بتواند این ارتباطات خاص‌تر را وضوح ببخشد.دینگ تاکید می‌کند که این یافته‌ها به این معنا نیست که اگر رژیم غذایی نامناسب دارید، باید هر نوع ورزش را کنار بگذارید. در غیاب رژیم غذایی مناسب، هنوز مزایای آشکاری برای فعالیت بدنی وجود دارد، اما این مطالعه نشان می‌دهد که ورزش به طور کامل تأثیر منفی مواد غذایی ناسالم را خنثی نمی‌کند.

دینگ گفت: مستقل از یکدیگر، هم رژیم غذایی و هم فعالیت بدنی برای سلامتی و طول عمر حیاتی هستند. فرد نباید احساس کند که اگر نمی‌تواند رژیم غذایی سالمی داشته باشد، باید فعالیت بدنی را نیز کنار بگذارد و بالعکس. با این حال، در صورت امکان، سعی کنید هر دو کار را به درستی انجام دهید.مطالعه جدید در مجله پزشکی ورزشی بریتانیا منتشر شده است.
برچسب ها: ورزش کردن پرخوری
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها